Šéf Red Bullu Christian Horner přibližuje příčiny horší konkurenceschopnosti svého týmu na počátku letošní sezóny, kdy došlo k velkým změnám na vozech.
Před letošním ročníkem došlo ke zvětšení šířky vozů, křídel i pneumatik. Celá jejich aerodynamika prošla obměnou. Očekávalo se, že Red Bull s Adrianem Neweyem novou výzvu zvládne a bude bojovat o titul, v předsezónních testech ale přišlo k vystřízlivění - výsledky na dráze byly mnohem horší, než dle simulací očekávali.
"Opravdu jsme se dostali do úzkých, nástroje nekorelovaly s tím, co jsme pozorovali na dráze. Trochu na zcestí nás zaváděl hlavně aerodynamický tunel," přiznává Horner.
"Velikost modelu, velikost pneumatik v tunelu, který máme, nám poskytovali určité falešné výsledky, zatímco dříve bývaly ve specifických oblastech velmi, velmi hodnověrné. Najednou jsme tady měli tu odlišnost mezi tratí a tunelem a CFD," vzpomíná na začátek sezóny šéf Red Bullu.
"Velkým problémem u nás bylo to, že se auto najednou stalo mnohem širším, mnohem větším, s podstatně větší blokací v tunelu. A obzvlášť ten náš aerodynamický tunel byl na to hodně citlivý. Vznikaly potíže, s nimiž jsme se dříve nesetkali," pokračuje Horner.
"Zabralo nám to přibližně dva, dva a půl měsíce, pokud jde o to, jak moc nás to vrátilo zpět. Pak samozřejmě pracujete naplno, abyste se pokusili dohnat veškerý ten čas, jenže to není tak, že by ostatní nehybně stáli," uznává 43letý Brit, jehož tým se začal viditelně zlepšovat od Velké ceny Španělska.
Red Bull se letos navíc rozhodl pro změnu a místo obvyklého vysokého přítlaku (a vysoké výkonnosti v zatáčkách) se vydal cestou přítlaku nízkého, aby kompenzoval mírný deficit ve výkonu motoru Renaultu.
"Rozvor kol, základní koncept vozu, je stejný. Jde zkrátka o to, jak je rozvíjen. Jde o směr rozvoje, který se změnil a který našemu vozu dodával dobrou výkonnost," přiznává Horner.
Letos se dočkali zatím jednoho vítězství zásluhou Daniela Ricciarda v Ázerbájdžánu, ale na vedoucí Mercedes ztrácejí už 173 bodů. Očekávají ale, že ve zbytku sezóny budou velmi silní.
"Už od Barcelony se nám daří z auta dostávat více a více výkonnosti. Během první poloviny roku jsme dosáhli velmi dobrého pokroku. Na začátku jsme ztratili trochu půdu pod nohama, ale doufáme, že v druhé polovině sezóny budeme mnohem konkurenceschopnější," dodává Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.