Šéf Red Bullu Christian Horner přibližuje příčiny horší konkurenceschopnosti svého týmu na počátku letošní sezóny, kdy došlo k velkým změnám na vozech.
Před letošním ročníkem došlo ke zvětšení šířky vozů, křídel i pneumatik. Celá jejich aerodynamika prošla obměnou. Očekávalo se, že Red Bull s Adrianem Neweyem novou výzvu zvládne a bude bojovat o titul, v předsezónních testech ale přišlo k vystřízlivění - výsledky na dráze byly mnohem horší, než dle simulací očekávali.
"Opravdu jsme se dostali do úzkých, nástroje nekorelovaly s tím, co jsme pozorovali na dráze. Trochu na zcestí nás zaváděl hlavně aerodynamický tunel," přiznává Horner.
"Velikost modelu, velikost pneumatik v tunelu, který máme, nám poskytovali určité falešné výsledky, zatímco dříve bývaly ve specifických oblastech velmi, velmi hodnověrné. Najednou jsme tady měli tu odlišnost mezi tratí a tunelem a CFD," vzpomíná na začátek sezóny šéf Red Bullu.
"Velkým problémem u nás bylo to, že se auto najednou stalo mnohem širším, mnohem větším, s podstatně větší blokací v tunelu. A obzvlášť ten náš aerodynamický tunel byl na to hodně citlivý. Vznikaly potíže, s nimiž jsme se dříve nesetkali," pokračuje Horner.
"Zabralo nám to přibližně dva, dva a půl měsíce, pokud jde o to, jak moc nás to vrátilo zpět. Pak samozřejmě pracujete naplno, abyste se pokusili dohnat veškerý ten čas, jenže to není tak, že by ostatní nehybně stáli," uznává 43letý Brit, jehož tým se začal viditelně zlepšovat od Velké ceny Španělska.
Red Bull se letos navíc rozhodl pro změnu a místo obvyklého vysokého přítlaku (a vysoké výkonnosti v zatáčkách) se vydal cestou přítlaku nízkého, aby kompenzoval mírný deficit ve výkonu motoru Renaultu.
"Rozvor kol, základní koncept vozu, je stejný. Jde zkrátka o to, jak je rozvíjen. Jde o směr rozvoje, který se změnil a který našemu vozu dodával dobrou výkonnost," přiznává Horner.
Letos se dočkali zatím jednoho vítězství zásluhou Daniela Ricciarda v Ázerbájdžánu, ale na vedoucí Mercedes ztrácejí už 173 bodů. Očekávají ale, že ve zbytku sezóny budou velmi silní.
"Už od Barcelony se nám daří z auta dostávat více a více výkonnosti. Během první poloviny roku jsme dosáhli velmi dobrého pokroku. Na začátku jsme ztratili trochu půdu pod nohama, ale doufáme, že v druhé polovině sezóny budeme mnohem konkurenceschopnější," dodává Horner.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.