Bývalý šéf stáje Ferrari Stefano Domenicali si užívá letošní napínavou sezónu a doufá, že se na jejím konci bude více radovat inženýři z Maranella. Zmiňuje se také o ochraně kokpitu, která bude ve Formuli 1 zavedena od příštího ročníku.
Sympatický Ital v současné době šéfuje automobilce Lamborghini, které se zatím nechystá ani do Formule 1, ani do Formule E. "Naší prioritou jsou technologie, které už máme. V krátkodobém horizontu to na tento krok nevidím pro žádnou značku supersportů, hlavně ne pro nás. Formule E je zajímavá pro mnoho automobilek a také si myslím, že je lákavá pro tradiční motorsport."
Poté svou pozornost obrací k letošnímu šampionátu Formule 1, v němž Sebastian Vettel během letní přestávky vede nad Lewisem Hamiltonem o 14 bodů: "Pozoruji mnohem zajímavější sezónu, než byla ta poslední. Jde o zcela otevřený šampionát, který se může rozhodnout v posledním závodě."
Úspěch jezdce Ferrari, kterému šéfoval, by ho pochopitelně potěšil: "Jakožto Ital opravdu doufám, že se dostaneme do konce s výsledkem, který bude opětovat obrovskou vášeň obklopující Ferrari v naší zemi."
Na otázku k příští sezóně, kdy bude zavedena kontroverzní ochrana kokpitu typu Halo, Domenicali pro Autosprint odpovídá: "Federace [FIA] dělá dobře, když upřednostňuje bezpečnost. Vzpomínám si na mnohé inovace, které vyvolaly negativní reakci veřejnosti. Ale nemyslím si, že by někdo mohl zpochybnit její užitečnost, zatímco na estetický problém se brzy zapomene."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.