Nový výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey si přeje v budoucnu ve své sérii vidět hlučnější, levnější a lepší motory, než jsou ty dnešní. Rovněž usiluje o spravedlivější rozdělení příjmů mezi týmy.
Nový směr v oblasti motorů, snižování nákladů a spravedlivější rozdělování příjmů podle něj povede v budoucnu k lepšímu závodění. "Některým iniciativám se už věnujeme. Jednou z nich je nový motor," potvrzuje Carey, jenž v F1 převzal žezlo po Berniem Ecclestoneovi.
"Klobouk dolů před Mercedesem, který mistrovsky zvládl to, co máme nyní. Rozdíl ve výkonnosti je ale příliš velký. Proto chceme věci zjednodušit s mottem: hlučnější, levnější, lepší," popisuje současný stav v F1, kde je v motorech na špici Mercedes. Naproti tomu Honda za ním i po třech letech zaostává zhruba o 100 koní.
"Další oblastí jsou náklady. Existují týmy, které teď utrácejí 500 milionů dolarů (11,1 miliard Kč) ročně, zatímco u ostatních to je 100 milionů dolarů. To brzdí a deformuje soutěžení," uznává 63letý Američan. "Cílem musí být možnost pro týmy si ve sportu vydělat peníze, ale pravdou je, že momentálně žádný tým zisku nedosahuje."
Ty totiž všechno, co dostanou, utratí. Proto se Carey nebojí změnit systém distribuce peněz a omezit náklady. Po vypršení současné Concordské dohody v roce 2020 chce pro dosažení vyrovnanějších příjmů pro týmy sáhnout i na historický bonus (68 milionů dolarů), který dostává pouze Ferrari.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.