Nový výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey si přeje v budoucnu ve své sérii vidět hlučnější, levnější a lepší motory, než jsou ty dnešní. Rovněž usiluje o spravedlivější rozdělení příjmů mezi týmy.
Nový směr v oblasti motorů, snižování nákladů a spravedlivější rozdělování příjmů podle něj povede v budoucnu k lepšímu závodění. "Některým iniciativám se už věnujeme. Jednou z nich je nový motor," potvrzuje Carey, jenž v F1 převzal žezlo po Berniem Ecclestoneovi.
"Klobouk dolů před Mercedesem, který mistrovsky zvládl to, co máme nyní. Rozdíl ve výkonnosti je ale příliš velký. Proto chceme věci zjednodušit s mottem: hlučnější, levnější, lepší," popisuje současný stav v F1, kde je v motorech na špici Mercedes. Naproti tomu Honda za ním i po třech letech zaostává zhruba o 100 koní.
"Další oblastí jsou náklady. Existují týmy, které teď utrácejí 500 milionů dolarů (11,1 miliard Kč) ročně, zatímco u ostatních to je 100 milionů dolarů. To brzdí a deformuje soutěžení," uznává 63letý Američan. "Cílem musí být možnost pro týmy si ve sportu vydělat peníze, ale pravdou je, že momentálně žádný tým zisku nedosahuje."
Ty totiž všechno, co dostanou, utratí. Proto se Carey nebojí změnit systém distribuce peněz a omezit náklady. Po vypršení současné Concordské dohody v roce 2020 chce pro dosažení vyrovnanějších příjmů pro týmy sáhnout i na historický bonus (68 milionů dolarů), který dostává pouze Ferrari.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.