Felipe Massa by rád pokračoval v závodění ve Formuli 1 i v příští sezóně. Se svými letošními výkony je spokojený, což si cení i vedení Williamsu.
Šestatřicetiletý Brazilec chtěl v F1 původně skončit už loni, nakonec se ale s Williamsem dohodl na pokračování poté, co z něj odešel Valtteri Bottas, aby u Mercedesu nahradil překvapivě končícího mistra světa Nica Rosberga.
Massa, která má na kontě od svého debutu v F1 v roce 2002 již 260 velkých cen, věří, že se stále zlepšuje. V F1 hodlá pokračovat, pokud bude mít tu správnou příležitost. Williams zatím vyhodnocuje, kdo by příští rok mohl dělat týmového kolegu Lanceovi Strollovi, brazilský pilot nicméně patří mezi hlavní kandidáty.
Považoval by Massa nabídku Williamsu na závodění v sezóně 2019 za dobrou příležitost? "Určitě ano. Jsem fakt v dobré formě, pokud jde o způsob, jakým jezdím, jak rozumím autu a všechno. Nemám žádný důvod, proč bych v F1 nezůstal. Ale uvidíme, co se přihodí," odpovídá jezdec.
"Závodím mnohem uvolněnějším způsobem a jsem spokojený s tím, co dělám v autě. Žel jsem měl v několika závodech trochu smůlu, ale užívám si to. Nemyslet na jiné věci, které někdy souvisí s vaší prací, to vás zkrátka uvolňuje. Dělám to, co dělám rád a bez tlaku si to užívám," popisuje pro Autosport Massa, jenž letos skončil dvakrát šestý (v Austrálii a v Bahrajnu).
Jeho schopnost tým věří. "Felipe je materiálem mistra světa, viděli jsme to v sezóně, kdy se jím na chvíli stal," odkazuje na rok 2008 technický ředitel Paddy Lowe. "Je očividně velmi talentovaný a je to skvělé s ním pracovat a přicházet na to, jak pracuje."
"Je to fantastický kluk pro spolupráci: nadšený, přátelský, hodně podporuje Lance a učení, kterým potřebuje projít. Je to s ním zábava, přitom je velmi stabilní a spolehlivým klukem, kterého chcete mít na druhé straně garáže. Myslím, že pokud bychom Felipemu poskytli to správné auto, tak by mohl vyrazit a dokončit úkol," hodnotí Lowe.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.