Felipe Massa by rád pokračoval v závodění ve Formuli 1 i v příští sezóně. Se svými letošními výkony je spokojený, což si cení i vedení Williamsu.
Šestatřicetiletý Brazilec chtěl v F1 původně skončit už loni, nakonec se ale s Williamsem dohodl na pokračování poté, co z něj odešel Valtteri Bottas, aby u Mercedesu nahradil překvapivě končícího mistra světa Nica Rosberga.
Massa, která má na kontě od svého debutu v F1 v roce 2002 již 260 velkých cen, věří, že se stále zlepšuje. V F1 hodlá pokračovat, pokud bude mít tu správnou příležitost. Williams zatím vyhodnocuje, kdo by příští rok mohl dělat týmového kolegu Lanceovi Strollovi, brazilský pilot nicméně patří mezi hlavní kandidáty.
Považoval by Massa nabídku Williamsu na závodění v sezóně 2019 za dobrou příležitost? "Určitě ano. Jsem fakt v dobré formě, pokud jde o způsob, jakým jezdím, jak rozumím autu a všechno. Nemám žádný důvod, proč bych v F1 nezůstal. Ale uvidíme, co se přihodí," odpovídá jezdec.
"Závodím mnohem uvolněnějším způsobem a jsem spokojený s tím, co dělám v autě. Žel jsem měl v několika závodech trochu smůlu, ale užívám si to. Nemyslet na jiné věci, které někdy souvisí s vaší prací, to vás zkrátka uvolňuje. Dělám to, co dělám rád a bez tlaku si to užívám," popisuje pro Autosport Massa, jenž letos skončil dvakrát šestý (v Austrálii a v Bahrajnu).
Jeho schopnost tým věří. "Felipe je materiálem mistra světa, viděli jsme to v sezóně, kdy se jím na chvíli stal," odkazuje na rok 2008 technický ředitel Paddy Lowe. "Je očividně velmi talentovaný a je to skvělé s ním pracovat a přicházet na to, jak pracuje."
"Je to fantastický kluk pro spolupráci: nadšený, přátelský, hodně podporuje Lance a učení, kterým potřebuje projít. Je to s ním zábava, přitom je velmi stabilní a spolehlivým klukem, kterého chcete mít na druhé straně garáže. Myslím, že pokud bychom Felipemu poskytli to správné auto, tak by mohl vyrazit a dokončit úkol," hodnotí Lowe.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.