Mercedes podle svého jezdce Lewise Hamiltona v první části sezóny 2017 ztratil více bodů než Ferrari - jeho největší soupeř v boji o letošní titul.
Do letní přestávky šel Sebastian Vettel s náskokem 14 bodů právě před Hamiltonem, v šampionátu konstruktérů ale vede o 39 bodů Mercedes, jelikož Valtteri Bottas dosahuje lepších výsledků než jeho krajan Kimi Räikkönen v barvách Scuderie.
Hamilton ale věří, že svou ztrátu dožene, až se F1 vrátí do Belgie. "My jsme doposud poztráceli více bodů než Ferrari - to jich přišlo jako tým o mnohem méně. Zkrátka doufáme, že jich o více už nepřijdeme," uvedl po závodě v Maďarsku, kdy po neúspěšném útoku na rudé vozy předal svou pozici a tři body zpět svému týmovému kolegovi.
Proč byli na Hungaroringu pomalejší než Ferrari? U Mercedesu to nikdo nepřičítá dlouhému rozvoru jejich vozu. "Nevím, proč jsme za Ferrari zaostávali. Jestli to bude či nebude pokračovat i v příštím závodě, to netuším. Nevím, jestli neměli nějaké vylepšení, neuvědomuji si to. Snad když se dostaneme na okruhy jako je Spa, tak to bude spíše podobné Silverstoneu." A tam zase s přehledem dominoval Mercedes.
Teď si ale chce britský pilot užít zaslouženou přestávku: "Je to velmi těžké fyzicky, duševně i emočně pro všechny v týmu. Můžu hovořit jen za sebe - rozhodně šlo až doposud o náročnou sezónu. Přestávka všem přijde velmi vhod, stráví čas s rodinou a ať budou dělat cokoliv - doplní svou energii a vrátí se čerství."
"Opravdu věřím, že jsme schopni tento šampionát vyhrát, od všech to ale bude vyžadovat 100% úsilí. Já svůj tým jen vybízím, aby se vrátil silný a aby se pokusil vrátit ještě silnější," burcuje Hamilton.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.