Mercedes podle svého jezdce Lewise Hamiltona v první části sezóny 2017 ztratil více bodů než Ferrari - jeho největší soupeř v boji o letošní titul.
Do letní přestávky šel Sebastian Vettel s náskokem 14 bodů právě před Hamiltonem, v šampionátu konstruktérů ale vede o 39 bodů Mercedes, jelikož Valtteri Bottas dosahuje lepších výsledků než jeho krajan Kimi Räikkönen v barvách Scuderie.
Hamilton ale věří, že svou ztrátu dožene, až se F1 vrátí do Belgie. "My jsme doposud poztráceli více bodů než Ferrari - to jich přišlo jako tým o mnohem méně. Zkrátka doufáme, že jich o více už nepřijdeme," uvedl po závodě v Maďarsku, kdy po neúspěšném útoku na rudé vozy předal svou pozici a tři body zpět svému týmovému kolegovi.
Proč byli na Hungaroringu pomalejší než Ferrari? U Mercedesu to nikdo nepřičítá dlouhému rozvoru jejich vozu. "Nevím, proč jsme za Ferrari zaostávali. Jestli to bude či nebude pokračovat i v příštím závodě, to netuším. Nevím, jestli neměli nějaké vylepšení, neuvědomuji si to. Snad když se dostaneme na okruhy jako je Spa, tak to bude spíše podobné Silverstoneu." A tam zase s přehledem dominoval Mercedes.
Teď si ale chce britský pilot užít zaslouženou přestávku: "Je to velmi těžké fyzicky, duševně i emočně pro všechny v týmu. Můžu hovořit jen za sebe - rozhodně šlo až doposud o náročnou sezónu. Přestávka všem přijde velmi vhod, stráví čas s rodinou a ať budou dělat cokoliv - doplní svou energii a vrátí se čerství."
"Opravdu věřím, že jsme schopni tento šampionát vyhrát, od všech to ale bude vyžadovat 100% úsilí. Já svůj tým jen vybízím, aby se vrátil silný a aby se pokusil vrátit ještě silnější," burcuje Hamilton.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.