V Kalifornii možná vyroste nový závodní okruh, který se netají pořadatelskými ambicemi. Je tak možné, že se v budoucnu Formule 1 vrátí do Kalifornie.
Městečko San Juan Bautista ležící necelých 200 kilometrů od srdce moderního technologického světa, San Francisca, by v budoucnu mohlo hostit kalifornskou zastávku Formule 1. V tomto místě pravděpodobně vznikne nový motoristický komplex Motor & Technology Center of Excellence.
Bavíme se ale o budoucnosti relativně daleké, jelikož projekt teprve prochází dlouhým byrokratickým řízením. Dle magazínu Racer ale tamní autority vnímají tento projekt podnikatele Williams F. Yaoa pozitivně. Krom okruhu by v místě měl vzniknout i luxusní hotel. V projektu je navíc zainteresovaný expromotér z texaského okruhu Tavo Hellmund.
"Toto místo bude epicentrem inovací. Budmeme pokrývat vše od krásy a sofistikovanosti závodních aut po technologický pokrok. Chceme fanouškům nabídnout jak technologický, tak závodní zážitek. Během naší hlavní akce, Velké ceny Sillicon Valley Formule 1, budeme využívat technologie tohoto odvětví ke tvorvě nezapomenutelných momentů. Navíc vše bude doprovázeno programem zaměřeným na nejnovější technologie a umělou inteligenci, čímž dokážeme zaujmout nové fandy," řekl Yao.
Dá se očekávat podpora ze strany americké společnosti Liberty Media, která se netají tím, že by ráda v budoucnu viděla více Grand Prix za Velkou louží. Do toho by kalifornští promotéři rádi získali i závody silničních motocyklů MotoGP.
Zajímavostí na závěr jest pak fakt, že pár dní před uveřejněním těchto prohlášení se v Kalifornii nacházel úřadující mistr světa a dnes již expilot Nico Rosberg.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.