V Kalifornii možná vyroste nový závodní okruh, který se netají pořadatelskými ambicemi. Je tak možné, že se v budoucnu Formule 1 vrátí do Kalifornie.
Městečko San Juan Bautista ležící necelých 200 kilometrů od srdce moderního technologického světa, San Francisca, by v budoucnu mohlo hostit kalifornskou zastávku Formule 1. V tomto místě pravděpodobně vznikne nový motoristický komplex Motor & Technology Center of Excellence.
Bavíme se ale o budoucnosti relativně daleké, jelikož projekt teprve prochází dlouhým byrokratickým řízením. Dle magazínu Racer ale tamní autority vnímají tento projekt podnikatele Williams F. Yaoa pozitivně. Krom okruhu by v místě měl vzniknout i luxusní hotel. V projektu je navíc zainteresovaný expromotér z texaského okruhu Tavo Hellmund.
"Toto místo bude epicentrem inovací. Budmeme pokrývat vše od krásy a sofistikovanosti závodních aut po technologický pokrok. Chceme fanouškům nabídnout jak technologický, tak závodní zážitek. Během naší hlavní akce, Velké ceny Sillicon Valley Formule 1, budeme využívat technologie tohoto odvětví ke tvorvě nezapomenutelných momentů. Navíc vše bude doprovázeno programem zaměřeným na nejnovější technologie a umělou inteligenci, čímž dokážeme zaujmout nové fandy," řekl Yao.
Dá se očekávat podpora ze strany americké společnosti Liberty Media, která se netají tím, že by ráda v budoucnu viděla více Grand Prix za Velkou louží. Do toho by kalifornští promotéři rádi získali i závody silničních motocyklů MotoGP.
Zajímavostí na závěr jest pak fakt, že pár dní před uveřejněním těchto prohlášení se v Kalifornii nacházel úřadující mistr světa a dnes již expilot Nico Rosberg.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.