Dle Hornera Red Bull ztrácí primárně kvůli absenci lepších kvalifikačních módů pohonných jednotek Renault. Kdyby se toto změnilo, tak by prý Red Bull mohl dotáhnout Ferrari, potažmo Mercedes.
Doménou Ferrari a hlavně pak Mercedesu jsou kvalifikační módy motoru, které tyto stáje využívají v třetí části kvalifikace a občas i přímo v závodě. A právě z tohoto faktu má vedení Red Bullu největší vrásky na čele.
"Auto se zlepšuje v závodních podmínkách a znovu jsme v Maďarsku byli konkurenceschopní. Potřebovali bychom ale ještě najít nějaký výkon v motoru. V Q1 a Q2 během kvalifikace byl Max druhý nejrychlejší, ale pak bychom potřebovali o špetku rychlosti navíc, abychom mohli konkurovat našim největším rivalům," okomentoval situaci šéf rakouské stáje.
Přestože se očekávalo, že pohonné jednotky Renault, respektive tyto motory ve vozech Red Bullu budou schopny zatopit i takovému Mercedesu. Nakonec se tak nestalo a francouzský motorář zaostává i za Ferrari. Je tedy otázkou, zda se situace v druhé polovině sezóny a hlavně pak v následujícím roce zlepší. Horner v této otázce nebyl moc sdílný: "Budete si muset promluvit s naším dodavatelem, abyste porozuměli jejich krokům ohledně představení nových specifikací."
Jak vidí Horner šance své stáje v Belgii? "Doufejme, že tam budeme konkurenceschopní. V Rakousku se nám to docela podařilo, hlavně tedy v neděli. V sobotu budeme určitě mít obtíže. Cítím to tak na pátou a šestou pozici na startovním roštu. V neděli bychom pak mohli být rychlejší a další věcí je, že se tam dá předjíždět."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.