Ferrari a Mercedes doženeme jen s lepšími kvalifikačními módy, hlásá Red Bull

Pierre Gasly testuje druhý den vůz Red Bull RB13 - Renault v Maďarsku
Pierre Gasly testuje druhý den vůz Red Bull RB13 - Renault v Maďarsku, foto: Red Bull Content Pool
Albert Hadáček 6. srpna 2017 9:30
Sdílej:

Dle Hornera Red Bull ztrácí primárně kvůli absenci lepších kvalifikačních módů pohonných jednotek Renault. Kdyby se toto změnilo, tak by prý Red Bull mohl dotáhnout Ferrari, potažmo Mercedes.

Doménou Ferrari a hlavně pak Mercedesu jsou kvalifikační módy motoru, které tyto stáje využívají v třetí části kvalifikace a občas i přímo v závodě. A právě z tohoto faktu má vedení Red Bullu největší vrásky na čele.

"Auto se zlepšuje v závodních podmínkách a znovu jsme v Maďarsku byli konkurenceschopní. Potřebovali bychom ale ještě najít nějaký výkon v motoru. V Q1 a Q2 během kvalifikace byl Max druhý nejrychlejší, ale pak bychom potřebovali o špetku rychlosti navíc, abychom mohli konkurovat našim největším rivalům," okomentoval situaci šéf rakouské stáje.

Přestože se očekávalo, že pohonné jednotky Renault, respektive tyto motory ve vozech Red Bullu budou schopny zatopit i takovému Mercedesu. Nakonec se tak nestalo a francouzský motorář zaostává i za Ferrari. Je tedy otázkou, zda se situace v druhé polovině sezóny a hlavně pak v následujícím roce zlepší. Horner v této otázce nebyl moc sdílný: "Budete si muset promluvit s naším dodavatelem, abyste porozuměli jejich krokům ohledně představení nových specifikací."

Jak vidí Horner šance své stáje v Belgii? "Doufejme, že tam budeme konkurenceschopní. V Rakousku se nám to docela podařilo, hlavně tedy v neděli. V sobotu budeme určitě mít obtíže. Cítím to tak na pátou a šestou pozici na startovním roštu. V neděli bychom pak mohli být rychlejší a další věcí je, že se tam dá předjíždět."

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.