Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto hovoří o posledním vývoji konkurenceschopnosti mezi jeho týmem a Mercedesem, žádný očividný trend v něm ale podle něj k nalezení není. Poslední nařízení FIA jejich rychlosti podle něj neuškodila. Navíc věří, že se ve druhé polovině dokážou vyhnout penalizacím za nasazení nadlimitního množství komponent pohonných jednotek a udrží se v boji o titul.
Mercedes před Maďarskem stahoval Ferrari v práci s pneumatikami, zlepšil nastavení a v Silverstone jasně vyhrál. Nedošlo k tomu i kvůli tomu v důsledku toho, že Ferrari musel zesílit svou podlahu či upravit chod svého motoru kvůli nařízení o spalování oleje? Na to jsme se ptali už v Rakousku Sebastiana Vettela, ten nás s takovým dotazem poslal výše.
Odpovědi jsme se dočkali až v Maďarsku od technického ředitele Scuderie: "Podle mě se to spalování oleje, které zmiňujete, netýká Ferrari. A podlaha - abych byl upřímný, nemyslím si, že to má nějaký vliv na naši výkonnost."
V posledních závodech ani podle něj nepozoroval nějaký zvrat vývoje sezóny ve prospěch Mercedesu: "Myslím, že každý závod je jiný. Na začátku sezóny byly závody, kdy jsme byli konkurenceschopní my, a v jiných zase Mercedes."
"Když se například podíváte na Bahrajn na počátku sezóny, tak byli velmi silní v kvalifikaci, my zase v závodě. Nemyslím si, že tam je nějaká jasná tendence či trend v konkurenceschopnosti těch dvou týmů," argumentuje technický ředitel Ferrari.
"Vývoj je rozhodně důležitý, musíte se mu věnovat závod po závodu. Zbývá ještě hodně závodů, jsme v polovině sezóny a já nevidím žádné důvody, proč by to měl být takový či onaký trend," pokračuje Binotto.
Přijde penalizace za využití pátého turba?Problémem Sebastiana Vettela bojujícího o titul by mohla být penalizace na roštu kvůli nasazení pátého turba. Ferrari však doufá, že se tomu dokáže vyhnout: "Určitě nám to dělá starosti kvůli tomu, že jsme na turbu měli poruchu na začátku sezóny a že jsme je museli nahradit tak brzy. Nasadili jsme turbo číslo tři a čtyři," komentuje technický ředitel.
"S následujícími turby jsme ale nasadili i určité úpravy s ohledem na spolehlivost. Momentálně fungují dobře. Nasadili jsme vše, co má být letos k dispozici, ale k dispozici máme na každém turbu veškeré nezbytné vzdálenosti, takže je točíme a naším cílem samozřejmě je sezónu dojet se současným počtem turb," dodává Binotto.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.