Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto hovoří o posledním vývoji konkurenceschopnosti mezi jeho týmem a Mercedesem, žádný očividný trend v něm ale podle něj k nalezení není. Poslední nařízení FIA jejich rychlosti podle něj neuškodila. Navíc věří, že se ve druhé polovině dokážou vyhnout penalizacím za nasazení nadlimitního množství komponent pohonných jednotek a udrží se v boji o titul.
Mercedes před Maďarskem stahoval Ferrari v práci s pneumatikami, zlepšil nastavení a v Silverstone jasně vyhrál. Nedošlo k tomu i kvůli tomu v důsledku toho, že Ferrari musel zesílit svou podlahu či upravit chod svého motoru kvůli nařízení o spalování oleje? Na to jsme se ptali už v Rakousku Sebastiana Vettela, ten nás s takovým dotazem poslal výše.
Odpovědi jsme se dočkali až v Maďarsku od technického ředitele Scuderie: "Podle mě se to spalování oleje, které zmiňujete, netýká Ferrari. A podlaha - abych byl upřímný, nemyslím si, že to má nějaký vliv na naši výkonnost."
V posledních závodech ani podle něj nepozoroval nějaký zvrat vývoje sezóny ve prospěch Mercedesu: "Myslím, že každý závod je jiný. Na začátku sezóny byly závody, kdy jsme byli konkurenceschopní my, a v jiných zase Mercedes."
"Když se například podíváte na Bahrajn na počátku sezóny, tak byli velmi silní v kvalifikaci, my zase v závodě. Nemyslím si, že tam je nějaká jasná tendence či trend v konkurenceschopnosti těch dvou týmů," argumentuje technický ředitel Ferrari.
"Vývoj je rozhodně důležitý, musíte se mu věnovat závod po závodu. Zbývá ještě hodně závodů, jsme v polovině sezóny a já nevidím žádné důvody, proč by to měl být takový či onaký trend," pokračuje Binotto.
Přijde penalizace za využití pátého turba?Problémem Sebastiana Vettela bojujícího o titul by mohla být penalizace na roštu kvůli nasazení pátého turba. Ferrari však doufá, že se tomu dokáže vyhnout: "Určitě nám to dělá starosti kvůli tomu, že jsme na turbu měli poruchu na začátku sezóny a že jsme je museli nahradit tak brzy. Nasadili jsme turbo číslo tři a čtyři," komentuje technický ředitel.
"S následujícími turby jsme ale nasadili i určité úpravy s ohledem na spolehlivost. Momentálně fungují dobře. Nasadili jsme vše, co má být letos k dispozici, ale k dispozici máme na každém turbu veškeré nezbytné vzdálenosti, takže je točíme a naším cílem samozřejmě je sezónu dojet se současným počtem turb," dodává Binotto.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.