Honda se snaží napravit pošramocenou pověst a co nejdříve nasadit další verzi své pohonné jednotky. McLaren se dočká hned po letní přestávce ve Spa. Bude to ale stačit na to, aby chtěl partnerství s japonským výrobcem zachovat?
Jak jsme vás již informovali, Honda po předčasně zrušenou dohodou se Sauberem horlivě hledá nového zákazníka. Její manažer Masaši Jamamoto jednal tento týden v Maďarsku o podmínkách případné spolupráce s Toro Rosso s odborným poradcem Red Bullu Helmutem Markem.
McLaren totiž není spokojen s jejími pokroky a zvažuje všechny možnosti včetně ukončení spolupráce. Japonské automobilce tak hrozí, že by pro své pohonné jednotky příští rok nenašla odběratele. Pokud by se s Toro Rosso dohodla, což by ve Wokingu byli ochotni podpořit dodávkou převodovek do Faenzy, mohla by si ztrátu svého britského odběratele dovolit.
Čtvrtá specifikace s vyšším výkonem i spolehlivostíTomu chce ale zabránit, proto čtvrtou specifikaci svých pohonných jednotek přiveze už k příštímu závodu do Belgie. Výkon i spolehlivost by měly být vyšší, zůstává však otázkou, nakolik to zapůsobí na McLaren, kterému kromě Hondy zbývá už jen Renault poté, co s ním v obavách z jeho příliš velké síly odmítly spolupracovat Mercedes a Ferrari.
"Specifikace 2 byla představena v Barceloně, to už jsme pracovali na specifikaci 3. V té době jsme věděli, že pracujeme na některých dobrých věcech, ale v tu chvíli ještě nebyly připravené. Na jejich nasazení jsme proto potřebovali několik dalších měsíců," řekl sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Nasazení druhé a třetí specifikace dělilo 6 týdnů, čtvrtá specifikace bude tedy nasazena 9 týdnů po té třetí - dříve, než se původně čekalo. Její výkonnost má být zpočátku jen lehce vyšší (do 15 koní), Honda nicméně doufá, že poskytne potenciál pro větší nárůst před příchodem páté specifikace (až o 40 koní).
I po nasazení čtvrté specifikace tedy bude dost ztrácet a vzniká otázka, zda tak velký deficit jsou vůbec v Japonsku do příští sezóny schopni dohnat, když chtějí zůstat u svého současného konceptu. Zároveň to ale bude znamenat další penalizace na startovním roštu pro Stoffela Vandoornea a Fernanda Alonsa.
Kudy dál - pokračovat s Hondou nebo přejít k Renaultu?A o jeho udržení i pro příští rok McLaren moc stojí. Španělská hvězda však už nechce riskovat jakékoliv další marnění svého krátícího se času v F1 s nekonkurenceschopným motorem za zády.
Je nějaká naděje, že by zůstal? "Myslím, že existuje řešení pro všechny. A doufám, že je takové, díky kterému budeme moci Fernanda v tomto týmu udržet," uvedl během závodního víkendu v Maďarsku provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale.
Britský tým stále nic nepodepsal, konečné rozhodnutí ale slibuje učinit do září, aby stihl připravit šasi pro testování v Abú Zabí na konci roku pro případného nového dodavatele motorů. Zůstane u Hondy nebo přejde k Renaultu, který je v současné době o zhruba 60 koní výše? Čtvrtá specifikace letošní pohonné jednotky z japonské Sakury mu může leccos napovědět.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.