Honda se snaží napravit pošramocenou pověst a co nejdříve nasadit další verzi své pohonné jednotky. McLaren se dočká hned po letní přestávce ve Spa. Bude to ale stačit na to, aby chtěl partnerství s japonským výrobcem zachovat?
Jak jsme vás již informovali, Honda po předčasně zrušenou dohodou se Sauberem horlivě hledá nového zákazníka. Její manažer Masaši Jamamoto jednal tento týden v Maďarsku o podmínkách případné spolupráce s Toro Rosso s odborným poradcem Red Bullu Helmutem Markem.
McLaren totiž není spokojen s jejími pokroky a zvažuje všechny možnosti včetně ukončení spolupráce. Japonské automobilce tak hrozí, že by pro své pohonné jednotky příští rok nenašla odběratele. Pokud by se s Toro Rosso dohodla, což by ve Wokingu byli ochotni podpořit dodávkou převodovek do Faenzy, mohla by si ztrátu svého britského odběratele dovolit.
Čtvrtá specifikace s vyšším výkonem i spolehlivostíTomu chce ale zabránit, proto čtvrtou specifikaci svých pohonných jednotek přiveze už k příštímu závodu do Belgie. Výkon i spolehlivost by měly být vyšší, zůstává však otázkou, nakolik to zapůsobí na McLaren, kterému kromě Hondy zbývá už jen Renault poté, co s ním v obavách z jeho příliš velké síly odmítly spolupracovat Mercedes a Ferrari.
"Specifikace 2 byla představena v Barceloně, to už jsme pracovali na specifikaci 3. V té době jsme věděli, že pracujeme na některých dobrých věcech, ale v tu chvíli ještě nebyly připravené. Na jejich nasazení jsme proto potřebovali několik dalších měsíců," řekl sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Nasazení druhé a třetí specifikace dělilo 6 týdnů, čtvrtá specifikace bude tedy nasazena 9 týdnů po té třetí - dříve, než se původně čekalo. Její výkonnost má být zpočátku jen lehce vyšší (do 15 koní), Honda nicméně doufá, že poskytne potenciál pro větší nárůst před příchodem páté specifikace (až o 40 koní).
I po nasazení čtvrté specifikace tedy bude dost ztrácet a vzniká otázka, zda tak velký deficit jsou vůbec v Japonsku do příští sezóny schopni dohnat, když chtějí zůstat u svého současného konceptu. Zároveň to ale bude znamenat další penalizace na startovním roštu pro Stoffela Vandoornea a Fernanda Alonsa.
Kudy dál - pokračovat s Hondou nebo přejít k Renaultu?A o jeho udržení i pro příští rok McLaren moc stojí. Španělská hvězda však už nechce riskovat jakékoliv další marnění svého krátícího se času v F1 s nekonkurenceschopným motorem za zády.
Je nějaká naděje, že by zůstal? "Myslím, že existuje řešení pro všechny. A doufám, že je takové, díky kterému budeme moci Fernanda v tomto týmu udržet," uvedl během závodního víkendu v Maďarsku provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale.
Britský tým stále nic nepodepsal, konečné rozhodnutí ale slibuje učinit do září, aby stihl připravit šasi pro testování v Abú Zabí na konci roku pro případného nového dodavatele motorů. Zůstane u Hondy nebo přejde k Renaultu, který je v současné době o zhruba 60 koní výše? Čtvrtá specifikace letošní pohonné jednotky z japonské Sakury mu může leccos napovědět.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.