Sebastian Vettel včera dopoledne na Hungaroringu dostal neplánovaně příležitost, aby otestoval některé klíčové novinky Ferrari. Jak je po testech spokojený a co očekává po letní přestávce?
V poledne po něm převzal vůz jeho týmový kolega Kimi Räikkönen, s možností se svézt aspoň půl dne byl spokojený: "Během sezóny moc prostor k testování nemáte, takže to byla dobrá příležitost k tomu, abychom vyzkoušeli pár věcí a získali z auta lepší pocit. V tak krátkém testu samozřejmě svět naruby neotočíte, pro další závody a lepší pochopení vozu to ale bude užitečné."
? & ?? | Sebastian Vettel on the importance of testing in Hungary ??#F1Testing #F1 #Seb5 pic.twitter.com/rDtDZpAV50
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) August 2, 2017Za dopoledne stihl Vettel ujet 175,24 km a připsat si nejrychlejší čas (1:17,124 min) za celé dva dny. Odpoledne jej už nepřekonal Kimi ani nikdo z dravých mladíků.
"Myslím, že letošní rok jsme silní v podstatě ve všech oblastech. Samozřejmě, že byly závody, v nichž jsme nepodali ten náš nejlepší výkon. Okruh od okruhu bude určitě vždycky docházet k rozdílům, ale účelem veškeré naší práce je být v dobré formě pro zbytek sezóny," hodnotí jezdec Ferrari.
"Vítězstvím v Maďarsku jsme se dostali do tempa, teď je na nás, abychom ho udrželi. Věřím ale, že máme ty správné lidi a že se ubíráme tím správným směrem," věří Vettel tomu, že udrží vedení v letošním šampionátu, v němž na něj po 11 závodech druhý Lewis Hamilton z Mercedesu ztrácí 14 bodů.
A co chystá o letní přestávce? "Pokud jde o mou dovolenou.... Moc jsem toho neplánoval. Vím jen, že si trochu odpočinu po veškerém tom létání," dodává Vettel.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.