Renault ve středu v Maďarsku zakončil sezónní testy s Robertem Kubicou, jenž se po šesti letech opět zapojil do oficiálního testování týmů Formule 1. Hnán svými věrnými příznivci ujel vzdálenost dvou velkých cen - 142 kol. Jaký byl jeho výkon?
Polák měl k dispozici šasi RS17 č. 4. Jeho program se skládal z různých vyhodnocování aerodynamiky kolem předních a zadních kol, odlišných směsí pneumatik a aerodynamického mapování předního křídla.
Zkoušel dlouhé i krátká jízdy a svůj nejrychlejší čas dosáhl odpoledne na ultra-měkkých pneumatikách: 1:18,572 min. Pro srovnání: Nico Hülkenberg v sobotní kvalifikaci, kdy na dráze nebylo tolik gumy jako při testech, dosáhl 1:17,468 min, Jolyon Palmer 1:18,415 min - oba na pomalejší super-měkké směsi.
"Byl to pro mě tady fantastický pocit ve voze RS17. Úžasné bylo i pozorovat tolik fanoušků, kteří přišli, aby mě sledovali na dráze, takže vám všem děkuji. Až doposud to byla úžasná cesta, během níž jsem si odpověděl na mnoho otázek," popisuje Kubica.
We chatted to him earlier, but here is his official end of day video nonetheless! ? Robert #Kubica tell us how your day went? #BudaTest pic.twitter.com/fN0KVRJpKW
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) August 2, 2017
"Hodně jsem se toho dozvěděl o poslední generaci aut, jelikož mezi ní a vozy F1, které jsem řídil v minulosti, je poměrně dost rozdílů. Auto je určitě širší než dříve," hodnotí pilot současnou techniku, u které poukazoval zejména na váhový rozdíl - minimální hmotnost totiž za tu dobu stoupla o více než 100 kg, on přitom pozná navýšení 20 kg v rallye voze, který váží 1300 kg.
100% spokojený není, z fyzického pohledu je ale vše OK"Jsem spokojený, ale ne 100%. Největší rozdíl je v tom, že tohle auto nemá nic společného s předchozími vozy, které jsem nedávno testoval. Když máte tolik odlišných věcí, tak to normálně trochu trvá, než si zvyknete."
"Nico Hülkenberg řekl, že jakmile budu schopen jezdit tady, tak toho budu zřejmě schopný kdekoliv. Můžete předpokládat, že to nebylo snadné, což neskrývám - bylo to ale dobré. Mohl bych zítra v pohodě jezdit znovu, takže úroveň fyzické kondice je slušná, což je dobré znamení. Existují stránky, které je třeba zlepšit, ale tak tomu je vždy," pokračuje Polák.
"Z fyzického pohledu to je uvnitř vozu mnohem lepší, než to zvenku vypadá. To je to nejdůležitější. Nepociťoval jsem žádnou bolest. Vlastně se cítím docela dobře. Samozřejmě jsem unavený. Bylo horko a já jsem 8 hodin jezdil. Vystoupil jsem jen jednou na 10 minut."
Jak velké úpravy pro něj učinil Renault ve voze a na volantu?Na kolik mu byl monopost ušit na míru? "Pokud jde o přizpůsobení volantu, tak tam nebylo nic uděláno zvlášť pro mě. Upravena byla řadicí páčka, ale na to jsem byl zvyklý i v minulosti. Používají to tak i některé jiné týmy, které znám, a používal jsem to tak v simulátoru. Není nic, co by bylo uděláno striktně pro mě.
Volant byl v posledních dnech přizpůsoben, šlo ale jen o přemístění polohy tlačítek, abych mohl vyšší priority snadněji ovládat, a tlačítka s nižší prioritou, která nikdy nepoužíváte, se přesunula do míst, kde dosahujete obtížněji," prozrazuje Kubica.
"Dokázal jsem metodicky postupovat v programu týmy a myslím, že jsme dosáhli slušného pokroku. Mé porozumění RS17 a pneumatikám pro rok 2017 se hodně zvýšilo."
V padoku se spekulovalo o tom, že by snad mohl nahradit Jolyona Palmera. Co tedy bude nyní následovat? "Po dnešku je příliš brzy hovořit o tom, co by mohlo být dalším krokem. Prozatím moc děkuji všem v týmu Renault Sport F1 za to, že se tento test mohl uskutečnit," odpovídá vyhýbavě Kubica.
Hodnocení týmuVážnost, s jakou Renault přistoupil k tomuto testu, jde vidět z toho, jak málo o možnosti návratu Roberta k závodění hovoří. O detailech nechce nic prozrazovat, členové týmu nic nekomentují, utrousí maximálně několik obecných slov.
Co tedy na jeho testování řekl sportovní ředitel Alan Permane? "Šlo o plný a produktivní den, během kterého jsme ujeli vzdálenost dvou velkých cen. Propracovali jsme se obsáhlým programem a Robert nám dokázal poskytnout skvělou zpětnou vazbu."
One more red flag, debris on track! Here's Robert's last run to pass the time ? #Kubica #BudaTest pic.twitter.com/PjQjXWayAR
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) August 2, 2017"RS17 i přes extrémní teploty na dráze jezdilo bezchybně. Nasbírali jsme během uplynulých dvou dní spoustu dat, která přidáme k lekcím ze zdejší velké ceny. Máme toho tedy dost pro další optimalizaci vozu pro příští závody, které budou následovat po letní přestávce," dodává Permane.
Více o možném návratu k závodění by nám mohlo napovědět nasazení Kubicy do některého z tréninků během závodního víkendu. Podal včera natolik dobrý výkon, že se toho dočkáme hned po letní přestávce v belgickém Spa?
#F1 #BudaTest 2-day testing cumulative results?:1. Vettel ahead of Norris & Leclerc, Kubica 6. overallFerrucci with 218 laps pic.twitter.com/01QNxH8YlJ
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 2, 2017Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.