Mezi jezdci Haasu a Renaultu to po VC Maďarska pěkně vřelo. Magnussen s Hulkem si vyměnili ostrá slova a nyní se k celé situaci vyjadřuje i Romain Grosjean, který se stal obětí Hülkenbergova Renaultu v první zatáčce, a to hned v úvodním kole závodu.
Německý šampion 24h Le Mans odešel po vyšetřování bez trestu. Dle Grosjeana toto rozhodnutí ukazuje nekonzistenci komisařů, jelikož za obdobný manévr dostal Verstappen penalizaci 10 vteřin - navíc se jednalo o srážku mezi týmovými kolegy.
"Byl to pořádný náraz, byl jsem pěkně vysoko ve vzduchu," řekl pro Motorsport francouzský pilot Haasu. "Měl na vnitřku dostatek místa, ale zablokoval mi výjezd. Nevidím žádný rozdíl mezi chováním Nika a Verstappena. Znovu se rozhodnutí komisařů jeví jako podivné," pokračoval Grosjean.
To ale nebyl jediný incident mezi Hulkem a pilotem Haasu. Magnussen totiž v druhé zatáčce nenechal prostor pilotovi Renaultu, který tak skončil na trávě. Dán si vysloužil penalizaci 5 vteřin a označení "nejhoršího sportovce současného startovního pole" ze strany německého pilota.
"Magnussen prostě závodil. Jel tvrdě, ale já oceňuji tvrdou jízdu. Mezi Kevinem a Hülkenbergem nedošlo ani ke kontaktu. Nico mě ale trefil, Kevin tohle neudělal, jen ho vystrčil."
Podobně tvrdý souboj proběhl v Británii mezi Vettelem a Verstappenem a nikdo z pilotů nebyl penalizován. Je tedy otázkou, co vlastně piloti mohou či nemohou a zda někdy bude pořádně fungovat systém video precedentu, o kterém Charlie Whiting začátkem sezóny mluvil.
Grosjean vše nakonec trefně shrnul větou: "Chceme závodit, ale nechceme do sebe narážet kolo na kolo. Nejsme přeci NASCAR."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.