Mezi jezdci Haasu a Renaultu to po VC Maďarska pěkně vřelo. Magnussen s Hulkem si vyměnili ostrá slova a nyní se k celé situaci vyjadřuje i Romain Grosjean, který se stal obětí Hülkenbergova Renaultu v první zatáčce, a to hned v úvodním kole závodu.
Německý šampion 24h Le Mans odešel po vyšetřování bez trestu. Dle Grosjeana toto rozhodnutí ukazuje nekonzistenci komisařů, jelikož za obdobný manévr dostal Verstappen penalizaci 10 vteřin - navíc se jednalo o srážku mezi týmovými kolegy.
"Byl to pořádný náraz, byl jsem pěkně vysoko ve vzduchu," řekl pro Motorsport francouzský pilot Haasu. "Měl na vnitřku dostatek místa, ale zablokoval mi výjezd. Nevidím žádný rozdíl mezi chováním Nika a Verstappena. Znovu se rozhodnutí komisařů jeví jako podivné," pokračoval Grosjean.
To ale nebyl jediný incident mezi Hulkem a pilotem Haasu. Magnussen totiž v druhé zatáčce nenechal prostor pilotovi Renaultu, který tak skončil na trávě. Dán si vysloužil penalizaci 5 vteřin a označení "nejhoršího sportovce současného startovního pole" ze strany německého pilota.
"Magnussen prostě závodil. Jel tvrdě, ale já oceňuji tvrdou jízdu. Mezi Kevinem a Hülkenbergem nedošlo ani ke kontaktu. Nico mě ale trefil, Kevin tohle neudělal, jen ho vystrčil."
Podobně tvrdý souboj proběhl v Británii mezi Vettelem a Verstappenem a nikdo z pilotů nebyl penalizován. Je tedy otázkou, co vlastně piloti mohou či nemohou a zda někdy bude pořádně fungovat systém video precedentu, o kterém Charlie Whiting začátkem sezóny mluvil.
Grosjean vše nakonec trefně shrnul větou: "Chceme závodit, ale nechceme do sebe narážet kolo na kolo. Nejsme přeci NASCAR."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.