Cíle nového majitele komerčních práv F1 - americké společnosti Liberty Media - jsou pro období po roce 2020 vcelku jasné: levnější, jednodušší a hlasitější motory
Snížení nákladů a zjednodušení techniky by mohlo přilákat (staro)nové automobilky do Formule 1 a autentičtější zvuk by byl zase rájem pro uši fanoušků motoristického sportu.
Tato vize se ale až tolik nezamlouvá prezidentu Mezinárodní automobilové fererace Jeanu Todtovi. Ten již několikrát zmínil, že krůčky zpět (případný návrat k V10 apod.) nedávají smysl.
"Děláme moc velký humbuk ohledně zvuku motorů," řekl pro Todt pro Financial Times. Důležitá je prý návaznost na trendy automobilového průmyslu, který směřuje k elektromotorům: "Tisíce lidi umírají kvůli problémům s dýcháním. Formule 1 zásadně neznečišťuje ovzduší, které dnes zabíjí lidi. Jsme ale zodpovědní, jelikož jsme vidět," pokračoval Francouz.
Snaží se Liberty Media vzít osud do vlastních rukou? Sám Ross Brawn, současný ředitel motorsportu F1, se snaží vytvořit vlastní tým expertů a poradců. Tím ale náznakem odstrkuje od pomyslného kormidla právě automobilovou federaci FIA.
Jak se to jeví Todtovi? "Proč by mi to mělo vadit? Oni jen vytvářejí vlastní strukturu, která jim dovolí pracovat efektivněji. Pokud FIA bude moci vykonávat svou povinnost, tak je vše v pořádku."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.