Cíle nového majitele komerčních práv F1 - americké společnosti Liberty Media - jsou pro období po roce 2020 vcelku jasné: levnější, jednodušší a hlasitější motory
Snížení nákladů a zjednodušení techniky by mohlo přilákat (staro)nové automobilky do Formule 1 a autentičtější zvuk by byl zase rájem pro uši fanoušků motoristického sportu.
Tato vize se ale až tolik nezamlouvá prezidentu Mezinárodní automobilové fererace Jeanu Todtovi. Ten již několikrát zmínil, že krůčky zpět (případný návrat k V10 apod.) nedávají smysl.
"Děláme moc velký humbuk ohledně zvuku motorů," řekl pro Todt pro Financial Times. Důležitá je prý návaznost na trendy automobilového průmyslu, který směřuje k elektromotorům: "Tisíce lidi umírají kvůli problémům s dýcháním. Formule 1 zásadně neznečišťuje ovzduší, které dnes zabíjí lidi. Jsme ale zodpovědní, jelikož jsme vidět," pokračoval Francouz.
Snaží se Liberty Media vzít osud do vlastních rukou? Sám Ross Brawn, současný ředitel motorsportu F1, se snaží vytvořit vlastní tým expertů a poradců. Tím ale náznakem odstrkuje od pomyslného kormidla právě automobilovou federaci FIA.
Jak se to jeví Todtovi? "Proč by mi to mělo vadit? Oni jen vytvářejí vlastní strukturu, která jim dovolí pracovat efektivněji. Pokud FIA bude moci vykonávat svou povinnost, tak je vše v pořádku."
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.