Williams zkouší v Maďarsku významné změny svého vozu. Podle svého technického ředitele Paddyho Lowea by měl dosahovat mnohem lepších výsledků, proto analyzují nový koncept, který by měl pomoci k obratu jejich formy.
Stáj z Grove drží v šampionátu pátou příčku, uvědomuje si ale, že se musí zlepšit, aby se udržela před dotírajícím Toro Rosso (ztrácí jen 2 body), Haasem (-12 bodů) a lepšícím se Renaultem (-15 bodů).
Letos získal cennou posilu v podobě nového technického ředitele Paddyho Lowea, který přišel z vítězného Mercedesu. Od něj si přinesl hodně cenných poznatků a zajímavých řešení. Díky tomu vytipoval klíčové oblasti vozu, u nichž musí Williams svou filozofii změnit. A tento týden v Maďarsku dochází na testování některých velkých novinek, byť Lowe o B-specifikaci vozu hovořit nechce.
"Zkoušíme tam docela významné věci. Ve výzkumu a vývoji se věnujeme některým hodně zajímavým novinkám. Některé se týkají letošního roku, ale u jiných jde o věci, které musíme poznat a pochopit pro příští rok," přiznává Lowe.
"Vlastně probíhá důležitá práce. Jde o sadu experimentů, abych to řekl co nejlépe. Vždy takto testujeme. Pak se uvidí, co vezmeme na závody," pokračuje technický ředitel, jenž na počátku roku u Williamsu vystřídal Pata Symondse.
Z víkendu v Maďarsku byl zklamaný, protože si nepřivezli ani bod. Místo nemocné stálice Felipeho Massy nastoupil rezervní pilot Paul di Resta, jenže ani Brazilec by toho se současným vozem FW40 na Hungaroringu o moc více nesvedl.
"Já jsem klukům právě řekl, že to byl dobrý víkend na to, aby nás motivoval ke stavbě rychlejšího auta. Myslím, že to je nejlepší způsob, jak to shrnout. Máme před sebou spoustu práce a musíme si vést lépe. A máme na to. Takže se teď na to vrhneme," popisuje Lowe.
"Máme hodně jasný vzorek, že nepodáváme takové výkony, jaké bychom měli na okruzích vyžadujících maximální přítlak - mezi ně patří Monako, Maďarsko a Singapur. Já ale nejsem nikdy ten, kdo by se předčasně vzdával. Uvidíme tedy, co dokážeme v Singapuru. Hodně toho ale dělají základní rysy konstrukce, a na to si budeme muset počkat do dalšího roku," upozorňuje zkušený inženýr.
Stále chce bojovat s Force Indií, která má po 11 závodech už o 60 bodů více: "Nevzdáme se toho. Myslím, že v jiných letošních závodech můžeme být velmi silní. Snad teď přijdou na řadu. A my máme za cíl se zlepšovat ve využívání výkonnosti a bodovat, v čemž jsme v první polovině [sezóny] nebyli moc dobří. Mohlo to být lepší, o hodně lepší. S tímto přístupem půjdeme do druhé poloviny," dodává Lowe.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.