Williams zkouší v Maďarsku významné změny svého vozu. Podle svého technického ředitele Paddyho Lowea by měl dosahovat mnohem lepších výsledků, proto analyzují nový koncept, který by měl pomoci k obratu jejich formy.
Stáj z Grove drží v šampionátu pátou příčku, uvědomuje si ale, že se musí zlepšit, aby se udržela před dotírajícím Toro Rosso (ztrácí jen 2 body), Haasem (-12 bodů) a lepšícím se Renaultem (-15 bodů).
Letos získal cennou posilu v podobě nového technického ředitele Paddyho Lowea, který přišel z vítězného Mercedesu. Od něj si přinesl hodně cenných poznatků a zajímavých řešení. Díky tomu vytipoval klíčové oblasti vozu, u nichž musí Williams svou filozofii změnit. A tento týden v Maďarsku dochází na testování některých velkých novinek, byť Lowe o B-specifikaci vozu hovořit nechce.
"Zkoušíme tam docela významné věci. Ve výzkumu a vývoji se věnujeme některým hodně zajímavým novinkám. Některé se týkají letošního roku, ale u jiných jde o věci, které musíme poznat a pochopit pro příští rok," přiznává Lowe.
"Vlastně probíhá důležitá práce. Jde o sadu experimentů, abych to řekl co nejlépe. Vždy takto testujeme. Pak se uvidí, co vezmeme na závody," pokračuje technický ředitel, jenž na počátku roku u Williamsu vystřídal Pata Symondse.
Z víkendu v Maďarsku byl zklamaný, protože si nepřivezli ani bod. Místo nemocné stálice Felipeho Massy nastoupil rezervní pilot Paul di Resta, jenže ani Brazilec by toho se současným vozem FW40 na Hungaroringu o moc více nesvedl.
"Já jsem klukům právě řekl, že to byl dobrý víkend na to, aby nás motivoval ke stavbě rychlejšího auta. Myslím, že to je nejlepší způsob, jak to shrnout. Máme před sebou spoustu práce a musíme si vést lépe. A máme na to. Takže se teď na to vrhneme," popisuje Lowe.
"Máme hodně jasný vzorek, že nepodáváme takové výkony, jaké bychom měli na okruzích vyžadujících maximální přítlak - mezi ně patří Monako, Maďarsko a Singapur. Já ale nejsem nikdy ten, kdo by se předčasně vzdával. Uvidíme tedy, co dokážeme v Singapuru. Hodně toho ale dělají základní rysy konstrukce, a na to si budeme muset počkat do dalšího roku," upozorňuje zkušený inženýr.
Stále chce bojovat s Force Indií, která má po 11 závodech už o 60 bodů více: "Nevzdáme se toho. Myslím, že v jiných letošních závodech můžeme být velmi silní. Snad teď přijdou na řadu. A my máme za cíl se zlepšovat ve využívání výkonnosti a bodovat, v čemž jsme v první polovině [sezóny] nebyli moc dobří. Mohlo to být lepší, o hodně lepší. S tímto přístupem půjdeme do druhé poloviny," dodává Lowe.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.