Williams zkouší v Maďarsku významné změny svého vozu. Podle svého technického ředitele Paddyho Lowea by měl dosahovat mnohem lepších výsledků, proto analyzují nový koncept, který by měl pomoci k obratu jejich formy.
Stáj z Grove drží v šampionátu pátou příčku, uvědomuje si ale, že se musí zlepšit, aby se udržela před dotírajícím Toro Rosso (ztrácí jen 2 body), Haasem (-12 bodů) a lepšícím se Renaultem (-15 bodů).
Letos získal cennou posilu v podobě nového technického ředitele Paddyho Lowea, který přišel z vítězného Mercedesu. Od něj si přinesl hodně cenných poznatků a zajímavých řešení. Díky tomu vytipoval klíčové oblasti vozu, u nichž musí Williams svou filozofii změnit. A tento týden v Maďarsku dochází na testování některých velkých novinek, byť Lowe o B-specifikaci vozu hovořit nechce.
"Zkoušíme tam docela významné věci. Ve výzkumu a vývoji se věnujeme některým hodně zajímavým novinkám. Některé se týkají letošního roku, ale u jiných jde o věci, které musíme poznat a pochopit pro příští rok," přiznává Lowe.
"Vlastně probíhá důležitá práce. Jde o sadu experimentů, abych to řekl co nejlépe. Vždy takto testujeme. Pak se uvidí, co vezmeme na závody," pokračuje technický ředitel, jenž na počátku roku u Williamsu vystřídal Pata Symondse.
Z víkendu v Maďarsku byl zklamaný, protože si nepřivezli ani bod. Místo nemocné stálice Felipeho Massy nastoupil rezervní pilot Paul di Resta, jenže ani Brazilec by toho se současným vozem FW40 na Hungaroringu o moc více nesvedl.
"Já jsem klukům právě řekl, že to byl dobrý víkend na to, aby nás motivoval ke stavbě rychlejšího auta. Myslím, že to je nejlepší způsob, jak to shrnout. Máme před sebou spoustu práce a musíme si vést lépe. A máme na to. Takže se teď na to vrhneme," popisuje Lowe.
"Máme hodně jasný vzorek, že nepodáváme takové výkony, jaké bychom měli na okruzích vyžadujících maximální přítlak - mezi ně patří Monako, Maďarsko a Singapur. Já ale nejsem nikdy ten, kdo by se předčasně vzdával. Uvidíme tedy, co dokážeme v Singapuru. Hodně toho ale dělají základní rysy konstrukce, a na to si budeme muset počkat do dalšího roku," upozorňuje zkušený inženýr.
Stále chce bojovat s Force Indií, která má po 11 závodech už o 60 bodů více: "Nevzdáme se toho. Myslím, že v jiných letošních závodech můžeme být velmi silní. Snad teď přijdou na řadu. A my máme za cíl se zlepšovat ve využívání výkonnosti a bodovat, v čemž jsme v první polovině [sezóny] nebyli moc dobří. Mohlo to být lepší, o hodně lepší. S tímto přístupem půjdeme do druhé poloviny," dodává Lowe.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.