McLaren má nejvýše pět týdnů na to, aby rozhodl, jaké motory budou poháněn jeho monoposty v roce 2018. Podle provozního ředitele Jonathana Neala se rýsuje řešení, které bude vyhovovat všem včetně Fernanda Alonsa.
Jak jsme vás již včera informovali, britská stáj se musí do září rozhodnout, zda bude i příští rok pokračovat v partnerství s Hondou nebo se ohlédne po jiném dodavateli motorů.
To nyní potvrzuje také provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale: "Musíme učinit rozhodnutí v příštích čtyřech či pěti týdnech." Tým totiž potřebuje minimálně 12 týdnů na to, aby stihl navrhnout šasi kolem nového motoru, s nímž by rád testoval ještě letos po závodě v Abú Zabí.
Bojuje také o udržení Fernanda Alonsa, kterému se naskýtá možnost přestupu k Renaultu. "Myslím, že existuje řešení pro všechny. A doufám, že je takové, díky kterému budeme moci Fernanda v tomto týmu udržet," pokračuje Neale.
Jeho McLaren dojel v neděli s oběma vozy na bodech, Fernando Alonso dokonce šestý po předvedení nejrychlejšího kola závodu. Devět mistrovských bodů z Maďarska pomohlo týmu se v šampionátu konstruktérů dostat na 9. příčku před Sauber. Neale to v boji o Alonsa přirovnává ke "vstřelení gólu před poločasem."
Hungaroring je ale pomalou a klikatou tratí, která pomohla zakrýt obrovský výkonnostní deficit Hondy. Ta se až s letošní třetí specifikací dostala na loňskou úroveň, velkým zklamání je i její letošní spolehlivost. Sauber předčasně ukončil partnerství s japonskou automobilkou, a aby to mohl udělat i McLaren, musela by najít nějaký zákaznický tým, jinak by pro ni v F1 nebylo místo. A to je řešení, které si nikdo nepřeje.
Proto se v Maďarsku hovořilo o jejím možném spojení s Toro Rosso, které využívá motory Renault. Příští rok by je mohlo uvolnit McLarenu s tím, že by pohonné jednotky Hondy využívali ve Faenze. "Mohli jste zaznamenat spekulace médií o diskusích s Toro Rosso," přiživuje je Neale. Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz před časem uvažoval dokonce o prodeji svého B-týmu, mohl by se na spolupráci dohodnout s Hondou?
A může být motor Renault, který letos již dokázal vyhrát závod, tím řešením, které pomůže udržet Alonsa ve Wokingu? To, že by se za zády McLarenu příští rok objevil Mercedes či Ferrari je nyní velmi nepravděpodobné. "Doufám, že když nadejde září, tak budeme moci přijít a něco veřejněji oznámit," odmítá Neale cokoliv blíže komentovat.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.