McLaren má nejvýše pět týdnů na to, aby rozhodl, jaké motory budou poháněn jeho monoposty v roce 2018. Podle provozního ředitele Jonathana Neala se rýsuje řešení, které bude vyhovovat všem včetně Fernanda Alonsa.
Jak jsme vás již včera informovali, britská stáj se musí do září rozhodnout, zda bude i příští rok pokračovat v partnerství s Hondou nebo se ohlédne po jiném dodavateli motorů.
To nyní potvrzuje také provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale: "Musíme učinit rozhodnutí v příštích čtyřech či pěti týdnech." Tým totiž potřebuje minimálně 12 týdnů na to, aby stihl navrhnout šasi kolem nového motoru, s nímž by rád testoval ještě letos po závodě v Abú Zabí.
Bojuje také o udržení Fernanda Alonsa, kterému se naskýtá možnost přestupu k Renaultu. "Myslím, že existuje řešení pro všechny. A doufám, že je takové, díky kterému budeme moci Fernanda v tomto týmu udržet," pokračuje Neale.
Jeho McLaren dojel v neděli s oběma vozy na bodech, Fernando Alonso dokonce šestý po předvedení nejrychlejšího kola závodu. Devět mistrovských bodů z Maďarska pomohlo týmu se v šampionátu konstruktérů dostat na 9. příčku před Sauber. Neale to v boji o Alonsa přirovnává ke "vstřelení gólu před poločasem."
Hungaroring je ale pomalou a klikatou tratí, která pomohla zakrýt obrovský výkonnostní deficit Hondy. Ta se až s letošní třetí specifikací dostala na loňskou úroveň, velkým zklamání je i její letošní spolehlivost. Sauber předčasně ukončil partnerství s japonskou automobilkou, a aby to mohl udělat i McLaren, musela by najít nějaký zákaznický tým, jinak by pro ni v F1 nebylo místo. A to je řešení, které si nikdo nepřeje.
Proto se v Maďarsku hovořilo o jejím možném spojení s Toro Rosso, které využívá motory Renault. Příští rok by je mohlo uvolnit McLarenu s tím, že by pohonné jednotky Hondy využívali ve Faenze. "Mohli jste zaznamenat spekulace médií o diskusích s Toro Rosso," přiživuje je Neale. Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz před časem uvažoval dokonce o prodeji svého B-týmu, mohl by se na spolupráci dohodnout s Hondou?
A může být motor Renault, který letos již dokázal vyhrát závod, tím řešením, které pomůže udržet Alonsa ve Wokingu? To, že by se za zády McLarenu příští rok objevil Mercedes či Ferrari je nyní velmi nepravděpodobné. "Doufám, že když nadejde září, tak budeme moci přijít a něco veřejněji oznámit," odmítá Neale cokoliv blíže komentovat.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.