McLaren má nejvýše pět týdnů na to, aby rozhodl, jaké motory budou poháněn jeho monoposty v roce 2018. Podle provozního ředitele Jonathana Neala se rýsuje řešení, které bude vyhovovat všem včetně Fernanda Alonsa.
Jak jsme vás již včera informovali, britská stáj se musí do září rozhodnout, zda bude i příští rok pokračovat v partnerství s Hondou nebo se ohlédne po jiném dodavateli motorů.
To nyní potvrzuje také provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale: "Musíme učinit rozhodnutí v příštích čtyřech či pěti týdnech." Tým totiž potřebuje minimálně 12 týdnů na to, aby stihl navrhnout šasi kolem nového motoru, s nímž by rád testoval ještě letos po závodě v Abú Zabí.
Bojuje také o udržení Fernanda Alonsa, kterému se naskýtá možnost přestupu k Renaultu. "Myslím, že existuje řešení pro všechny. A doufám, že je takové, díky kterému budeme moci Fernanda v tomto týmu udržet," pokračuje Neale.
Jeho McLaren dojel v neděli s oběma vozy na bodech, Fernando Alonso dokonce šestý po předvedení nejrychlejšího kola závodu. Devět mistrovských bodů z Maďarska pomohlo týmu se v šampionátu konstruktérů dostat na 9. příčku před Sauber. Neale to v boji o Alonsa přirovnává ke "vstřelení gólu před poločasem."
Hungaroring je ale pomalou a klikatou tratí, která pomohla zakrýt obrovský výkonnostní deficit Hondy. Ta se až s letošní třetí specifikací dostala na loňskou úroveň, velkým zklamání je i její letošní spolehlivost. Sauber předčasně ukončil partnerství s japonskou automobilkou, a aby to mohl udělat i McLaren, musela by najít nějaký zákaznický tým, jinak by pro ni v F1 nebylo místo. A to je řešení, které si nikdo nepřeje.
Proto se v Maďarsku hovořilo o jejím možném spojení s Toro Rosso, které využívá motory Renault. Příští rok by je mohlo uvolnit McLarenu s tím, že by pohonné jednotky Hondy využívali ve Faenze. "Mohli jste zaznamenat spekulace médií o diskusích s Toro Rosso," přiživuje je Neale. Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz před časem uvažoval dokonce o prodeji svého B-týmu, mohl by se na spolupráci dohodnout s Hondou?
A může být motor Renault, který letos již dokázal vyhrát závod, tím řešením, které pomůže udržet Alonsa ve Wokingu? To, že by se za zády McLarenu příští rok objevil Mercedes či Ferrari je nyní velmi nepravděpodobné. "Doufám, že když nadejde září, tak budeme moci přijít a něco veřejněji oznámit," odmítá Neale cokoliv blíže komentovat.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.