Nejrychlejší muž prvních dvou volných tréninků Daniel Ricciardo doufá, že se svým monopostem Red Bull dokáže získat při zítřejší kvalifikaci pole position.
Maďarský Hungaroring rakouské stáji nápojového gigantu Red Bull docela chutná. V obou prvních trénincích byl nejrychlejší Daniel Ricciardo, který dopoledne nasadil čas 1:18,486. Odpoledne pak dnešní maximum ještě o 31 tisícin vylepšil, a to na hodnotu 1:18,455. Druhý Vettel na australského pilota ztrácel okolo necelých 2 desetin.
"Dnešek byl dobrej, rozhodně pozitivní den," řekl po druhém tréninku Australan. "Je rozhodně pozitivní, že jsme obdobné tempo udrželi i odpoledne. Nikdy nevíte, s čím ještě Ferrari a Mercedes přijdou. Vypadá to, že Ferrari šlo odpoledne o něco nahoru, ale i tak jsme zatím před nimi."
Na otázku, zda má Red Bull šanci bojovat proti Stříbrným šípům a Ferrari při zítřejší kvalifikaci o pole postion, Ricciardo odpověděl: "Pokud zopakujeme dnešek, tak rozhodně ano!"
Max Verstappen na svého kolegu dnes ztrácel okolo půl vteřiny a po dopoledním čtvrtém místě se v druhém tréninku zařadil až za Italské hřebce a vozy Daimleru.
"Z mojí perspektivy to byl docela náročný začátek, hodně jsem zápolil s nastavením. Začali jsme to řešit, změnili jsme celou řadu věcí a v druhém tréninku se to pak zlepšilo, ale nemohl jsem nakonec zajet mé rychlé kolo. Nejdříve červené vlajky, pak žluté vlajky a nakonec znovu červené," okomentoval své výkony Holanďan.
I tak si ale Max nové aerodynamické vylepšení vychvaluje: "Vůz má mnohem lepší přilnavost, je to vidět i na časech. To je rozhodně dobrá zpráva. Vypadá to lépe než v předchozích závodech," zakončil Holanďan, který letos zažívá smolnou sezónu a musel již pětkrát odstoupit.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.