Nejrychlejší muž prvních dvou volných tréninků Daniel Ricciardo doufá, že se svým monopostem Red Bull dokáže získat při zítřejší kvalifikaci pole position.
Maďarský Hungaroring rakouské stáji nápojového gigantu Red Bull docela chutná. V obou prvních trénincích byl nejrychlejší Daniel Ricciardo, který dopoledne nasadil čas 1:18,486. Odpoledne pak dnešní maximum ještě o 31 tisícin vylepšil, a to na hodnotu 1:18,455. Druhý Vettel na australského pilota ztrácel okolo necelých 2 desetin.
"Dnešek byl dobrej, rozhodně pozitivní den," řekl po druhém tréninku Australan. "Je rozhodně pozitivní, že jsme obdobné tempo udrželi i odpoledne. Nikdy nevíte, s čím ještě Ferrari a Mercedes přijdou. Vypadá to, že Ferrari šlo odpoledne o něco nahoru, ale i tak jsme zatím před nimi."
Na otázku, zda má Red Bull šanci bojovat proti Stříbrným šípům a Ferrari při zítřejší kvalifikaci o pole postion, Ricciardo odpověděl: "Pokud zopakujeme dnešek, tak rozhodně ano!"
Max Verstappen na svého kolegu dnes ztrácel okolo půl vteřiny a po dopoledním čtvrtém místě se v druhém tréninku zařadil až za Italské hřebce a vozy Daimleru.
"Z mojí perspektivy to byl docela náročný začátek, hodně jsem zápolil s nastavením. Začali jsme to řešit, změnili jsme celou řadu věcí a v druhém tréninku se to pak zlepšilo, ale nemohl jsem nakonec zajet mé rychlé kolo. Nejdříve červené vlajky, pak žluté vlajky a nakonec znovu červené," okomentoval své výkony Holanďan.
I tak si ale Max nové aerodynamické vylepšení vychvaluje: "Vůz má mnohem lepší přilnavost, je to vidět i na časech. To je rozhodně dobrá zpráva. Vypadá to lépe než v předchozích závodech," zakončil Holanďan, který letos zažívá smolnou sezónu a musel již pětkrát odstoupit.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.