Sauber po čtvrteční rozlučce s Hondou dnes oznámil, že jeho vozy v příštím roce budou pohánět motory Ferrari aktuální specifikace.
Včera švýcarský tým oznámil předčasný konec spolupráce s Hondou, s níž se nedohodl na budoucím směrování. Jeho nový šéf Frederic Vasseur slíbil, že budoucího motorového partnera brzy odhalí.
Dnes Sauber potvrzuje, že "podepsal víceletou smlouvu se Scuderií Ferrari. Dlouhodobá spolupráce s Ferrari jakožto s dodavatelem motorů bude od roku 2018 pokračovat s poslední specifikací pohonné jednotky. Tato spolupráce, která začala v roce 1997, Sauberu a Ferrari umožňuje se těšit z produktivního partnerství už celkem 17 let."
Vasseur k tomu dodává: "Jsem velmi potěšen tím, že můžu potvrdit pokračování spolupráce s Ferrari na základě víceleté smlouvy. Sdílením zkušeností mezi Sauberem a Ferrari se nám podařilo vybudovat pevné základy, která nám umožní se rychle a efektivně posunout dopředu, což platí i o vývoji auta pro rok 2018."
"Jsem přesvědčen o tom, že společně můžeme dosáhnout výsledky, které odrážejí vášeň a odhodlání, které jsou a vždy byly v pozadí týmu Sauber," těší se Francouz, jenž u kormidla švýcarské stáje nahradil Monišu Kaltenbornovou.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.