Sauber po čtvrteční rozlučce s Hondou dnes oznámil, že jeho vozy v příštím roce budou pohánět motory Ferrari aktuální specifikace.
Včera švýcarský tým oznámil předčasný konec spolupráce s Hondou, s níž se nedohodl na budoucím směrování. Jeho nový šéf Frederic Vasseur slíbil, že budoucího motorového partnera brzy odhalí.
Dnes Sauber potvrzuje, že "podepsal víceletou smlouvu se Scuderií Ferrari. Dlouhodobá spolupráce s Ferrari jakožto s dodavatelem motorů bude od roku 2018 pokračovat s poslední specifikací pohonné jednotky. Tato spolupráce, která začala v roce 1997, Sauberu a Ferrari umožňuje se těšit z produktivního partnerství už celkem 17 let."
Vasseur k tomu dodává: "Jsem velmi potěšen tím, že můžu potvrdit pokračování spolupráce s Ferrari na základě víceleté smlouvy. Sdílením zkušeností mezi Sauberem a Ferrari se nám podařilo vybudovat pevné základy, která nám umožní se rychle a efektivně posunout dopředu, což platí i o vývoji auta pro rok 2018."
"Jsem přesvědčen o tom, že společně můžeme dosáhnout výsledky, které odrážejí vášeň a odhodlání, které jsou a vždy byly v pozadí týmu Sauber," těší se Francouz, jenž u kormidla švýcarské stáje nahradil Monišu Kaltenbornovou.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.