Během včerejší tiskové konference před Velkou cenou Maďarska byli piloti dotázáni na jejich názor ohledně zavedení ochrany kokpitu Halo, který se na vozech objeví v příští sezóně.
Hamiltonovi se toto řešení nelíbí po vzhledové stránce, ale uznává jeho bezpečnostní přínos: "Je to těžké, ale loni zmínili, že se bezpečnost zvýší o 17 procent a to nelze ignorovat. Rozhodně to nevypadá hezky, to už se ale říká dlouho. Navíc stoupne i váha vozu. Auta jsou už moc těžká nyní. Máme slabé brzdy a musíme s nimi ubrzdit kolos. Já jen doufám, že se jim to podaří vylepšit a dokážou vymyslet lehčí verzi, aby to zbytečně nezatěžovalo vůz."
Uzavřený kokpit by byl dle Hamiltona lepší řešení. "Blížíme se spíše uzavřeným kokpitům. A to by vypadalo lépe. Na internetu jsou skvělé koncepty s uzavřeným kokpitem a když se zamyslíte nad tím, co se stalo jezdcům, kteří byli zasaženi do hlavy. Je docela šílené, že i dnes je hlava, naše nejdůležitější část těla, pořád odkryta," dodal Hamilton.
Nico Hülkenberg je o něco tvrdším kritikem než Hamilton: "Budu i nadále závodit, nehodlám kvůli tomu skončit, ale nikdy jsem nebyl velký příznivce Halo a jakékoliv jiné ochrany hlavy. Máme tu vyloženě estetický aspekt, prostě to nevypadá dobře. Halo chrání před nějakou šíleností, která se stane jednou z miliónu nehod. Bezpečnost vozů se každoročně zlepšuje a navíc teď máme lepší uchycení nápravy, což zmenšuje pravděpodobnost, že ulítne kolo. Nevím, jestli potřebujeme další ochranné systémy, jelikož další zásahy by již zásadně narušily vzhled vozů."
Podobně to vidí i Max Versteppen: "Nelíbí se mi to, ale budu respektovat rozhodnutí FIA. Myslím si, že od představení virtuálního safety caru se snížil risk, že někdo bude překračovat rychlost pod žlutou vlajkou. Navíc nápravy jsou dost pevné, takže si nemyslím, že se dá tak snadno přijít o kolo. A stejně, když budou lítat součástky, tak vás to neochrání. Opravdu nechápu, proč to potřebujeme."
Kevin Magnussen též nesouhlasí: "Jsem proti tomu, nemyslím si, že o tomhle by měla být Formule 1. Myslím si, že by tu měla být nějaká mez nebo alespoň nějaké lepší řešení, jak zlepšit bezpečnost. Navíc nesouhlasím, že bezpečnost je nutně prioritou číslo jedna. Myslím si, že limit určuje poměr vzrušení a bezpečnosti. Formule 1 je úspěšná i díky své nebezpečnosti a za posledních 30 let se to hodně posunulo, ale myslím si, že již dnes je dostatečně bezpečná a pořád dostatečně vzrušující. Vždycky bychom mohli mít bezpečnější závody - třeba vozy, co dokážou jezdit jen 80 km/h. Bylo by to naprosto bezpečné, ale nudné. S tím mám problém, prostě přehršel bezpečí bude na úkor zábavy."
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.