Během včerejší tiskové konference před Velkou cenou Maďarska byli piloti dotázáni na jejich názor ohledně zavedení ochrany kokpitu Halo, který se na vozech objeví v příští sezóně.
Hamiltonovi se toto řešení nelíbí po vzhledové stránce, ale uznává jeho bezpečnostní přínos: "Je to těžké, ale loni zmínili, že se bezpečnost zvýší o 17 procent a to nelze ignorovat. Rozhodně to nevypadá hezky, to už se ale říká dlouho. Navíc stoupne i váha vozu. Auta jsou už moc těžká nyní. Máme slabé brzdy a musíme s nimi ubrzdit kolos. Já jen doufám, že se jim to podaří vylepšit a dokážou vymyslet lehčí verzi, aby to zbytečně nezatěžovalo vůz."
Uzavřený kokpit by byl dle Hamiltona lepší řešení. "Blížíme se spíše uzavřeným kokpitům. A to by vypadalo lépe. Na internetu jsou skvělé koncepty s uzavřeným kokpitem a když se zamyslíte nad tím, co se stalo jezdcům, kteří byli zasaženi do hlavy. Je docela šílené, že i dnes je hlava, naše nejdůležitější část těla, pořád odkryta," dodal Hamilton.
Nico Hülkenberg je o něco tvrdším kritikem než Hamilton: "Budu i nadále závodit, nehodlám kvůli tomu skončit, ale nikdy jsem nebyl velký příznivce Halo a jakékoliv jiné ochrany hlavy. Máme tu vyloženě estetický aspekt, prostě to nevypadá dobře. Halo chrání před nějakou šíleností, která se stane jednou z miliónu nehod. Bezpečnost vozů se každoročně zlepšuje a navíc teď máme lepší uchycení nápravy, což zmenšuje pravděpodobnost, že ulítne kolo. Nevím, jestli potřebujeme další ochranné systémy, jelikož další zásahy by již zásadně narušily vzhled vozů."
Podobně to vidí i Max Versteppen: "Nelíbí se mi to, ale budu respektovat rozhodnutí FIA. Myslím si, že od představení virtuálního safety caru se snížil risk, že někdo bude překračovat rychlost pod žlutou vlajkou. Navíc nápravy jsou dost pevné, takže si nemyslím, že se dá tak snadno přijít o kolo. A stejně, když budou lítat součástky, tak vás to neochrání. Opravdu nechápu, proč to potřebujeme."
Kevin Magnussen též nesouhlasí: "Jsem proti tomu, nemyslím si, že o tomhle by měla být Formule 1. Myslím si, že by tu měla být nějaká mez nebo alespoň nějaké lepší řešení, jak zlepšit bezpečnost. Navíc nesouhlasím, že bezpečnost je nutně prioritou číslo jedna. Myslím si, že limit určuje poměr vzrušení a bezpečnosti. Formule 1 je úspěšná i díky své nebezpečnosti a za posledních 30 let se to hodně posunulo, ale myslím si, že již dnes je dostatečně bezpečná a pořád dostatečně vzrušující. Vždycky bychom mohli mít bezpečnější závody - třeba vozy, co dokážou jezdit jen 80 km/h. Bylo by to naprosto bezpečné, ale nudné. S tím mám problém, prostě přehršel bezpečí bude na úkor zábavy."
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.