Vedoucí muž letošního šampionátu Formule 1 Sebastian Vettel se nehoní za podpisem nové smlouvy s Ferrari. Místo toho se zatím chce soustředit na co nejlepší výkony na dráze.
Německý pilot jede svou třetí sezónu za stáj z Maranella a před Maďarskem je na čele šampionátu o bod před Lewisem Hamiltonem z Mercedesu. Letos zatím vyhrál tři závody a kromě toho stál 4 na pódiu, jde tedy o jeho zatím nejlepší sezónu se Scuderií od doby, co k ní přišel z Red Bullu, kde získal čtyři mistrovské tituly.
Na tiskové konferenci byl dotázán na to, co říká na výrok prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, podle něhož je tým připraven k prodloužení spolupráce. "Nevidím důvod, proč ne," odpověděl Vettel. "Nespěchám. Ani si nemyslím, že by s tím spěchal tým. Podle mě mám s týmem dobré kontakty, jinak by mi to řekli. Nemáme žádný problém, vše je v pořádku."
"Užívám si to, že jsem součástí rodiny Ferrari. Všichni jsme soustředění a odhodláni dostat Ferrari zpět tam, kam patří. To je naší misí, naším cílem a tím, na čem pracujeme. Je pravda, že zatím smlouvu nemám, ale hlavním cílem není koukat na papíry a dělat si o ně obavy, ale zajistit, abychom dosahovali dobrých výsledků," uvádí Vettel.
Jeho náskok se v posledních čtyřech závodech smrskl z 25 na 1 bod, na pódium se přitom dostal pouze jednou, zatímco Hamilton vyhrál dvě velké ceny - a tu poslední s jasnou převahou. Vettel říká, že se přesto "příliš nestresuje."
"Víme, že máme auto, s kterým můžeme bojovat o vítězství. Měli bychom se dívat na pozitiva spíše než na závod, který nám nevyšel a jim jo. Neměli byste se nechat rozptýlit žádnými krátkodobými výsledky. Se Silverstone jsme nebyli spokojeni, byla tam určitá slabá místa. Pro nás ale bylo dobré, že jsme se mohli poučit z toho, co se nepodařilo, a dovézt sem nějaké nové díly, které by nám měly pomoci. Odhodlání pokračovat na čele je vysoké," dodává pilot Ferrari.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.