Vedoucí muž letošního šampionátu Formule 1 Sebastian Vettel se nehoní za podpisem nové smlouvy s Ferrari. Místo toho se zatím chce soustředit na co nejlepší výkony na dráze.
Německý pilot jede svou třetí sezónu za stáj z Maranella a před Maďarskem je na čele šampionátu o bod před Lewisem Hamiltonem z Mercedesu. Letos zatím vyhrál tři závody a kromě toho stál 4 na pódiu, jde tedy o jeho zatím nejlepší sezónu se Scuderií od doby, co k ní přišel z Red Bullu, kde získal čtyři mistrovské tituly.
Na tiskové konferenci byl dotázán na to, co říká na výrok prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, podle něhož je tým připraven k prodloužení spolupráce. "Nevidím důvod, proč ne," odpověděl Vettel. "Nespěchám. Ani si nemyslím, že by s tím spěchal tým. Podle mě mám s týmem dobré kontakty, jinak by mi to řekli. Nemáme žádný problém, vše je v pořádku."
"Užívám si to, že jsem součástí rodiny Ferrari. Všichni jsme soustředění a odhodláni dostat Ferrari zpět tam, kam patří. To je naší misí, naším cílem a tím, na čem pracujeme. Je pravda, že zatím smlouvu nemám, ale hlavním cílem není koukat na papíry a dělat si o ně obavy, ale zajistit, abychom dosahovali dobrých výsledků," uvádí Vettel.
Jeho náskok se v posledních čtyřech závodech smrskl z 25 na 1 bod, na pódium se přitom dostal pouze jednou, zatímco Hamilton vyhrál dvě velké ceny - a tu poslední s jasnou převahou. Vettel říká, že se přesto "příliš nestresuje."
"Víme, že máme auto, s kterým můžeme bojovat o vítězství. Měli bychom se dívat na pozitiva spíše než na závod, který nám nevyšel a jim jo. Neměli byste se nechat rozptýlit žádnými krátkodobými výsledky. Se Silverstone jsme nebyli spokojeni, byla tam určitá slabá místa. Pro nás ale bylo dobré, že jsme se mohli poučit z toho, co se nepodařilo, a dovézt sem nějaké nové díly, které by nám měly pomoci. Odhodlání pokračovat na čele je vysoké," dodává pilot Ferrari.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mattia Binotto svým komentářem o věku Lewise Hamiltona jako možném důvodu jeho trápení ve Ferrari rozpoutal debatu, která je lidsky citlivá a novinářsky výbušná. Jde o subjektivní názor, který spíš než fakta odráží napětí a očekávání kolem Hamiltonova působení v Maranellu.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.