Mladík Red Bullu stále věří, že příští rok dostane díky stáje Toro Rosso svou šanci ve Formuli 1, přestože ta naznačila setrvání současných pilotů Carlose Sainze a Daniila Kvjata.
Hodně se ale spekuluje o tom, že by Sainz mohl za tučné výkupné přejít k Renaultu, který vyhodnocuje, kým by nahradilo Jolyona Palmera, jenž notně zaostává za svým týmovým kolegou Nicem Hülkenbergem. Proto si po závodě v Maďarsku vyzkouší v letošním voze také Roberta Kubicu.
"Chci jediné - být v F1. A pokud dojde na takové věci [jako je odchod Sainze], tak to může být jen dobré, protože to bude znamenat volné místo u Toro Rosso. Stále však nevíme jistě, jestli se to uskuteční. Více opovědí dostaneme v příštích několika týdnech. Momentálně můžu dělat pouze to, že budu usilovat, aby se tyto věci přihodily," říká Gasly.
"Red Bull ví, že se chci dostat do F1, a poslední čtyři roky mě podporuje. F1 je ale celkem náročným světem - není pouze o výkonnosti. Politika a peníze žel mohou hrát svou roli, a vy zkrátka musíte čekat na ten správný okamžik pro svou šanci. Z důvodů, které jsou mimo mou kontrolu, se nám to letos nepovedlo. Snad na to dojde v roce 2018," hovoří mladý pilot o svém cíli postoupit do F1.
Šanci předvést své schopnosti dostane příští týden během testování s Red Bullem, kde se bude za volantem střídat s Maxem Verstappenem. "U Red Bullu jsem už pár let a pokaždé šlo testování opravdu dobře. V simulátoru si mě můžou porovnat s Danielem [Ricciardem] a Maxem. A když testujete, tak srovnáváte.
Znají mou rychlost, znají mě jako jezdce, sledovali mě loni v GP2. Ale každý test je stále dobrou příležitostí ukázat, co dokážete, a svůj potenciál. Nemyslím si, že to rozhodne o mé budoucnosti, ale dobré je všechno, co můžete udělat, abyste na ně zapůsobili. A toto je šance jim ukázat, že jsem na přestup plně připravený," věří Gasly.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.