Mladík Red Bullu stále věří, že příští rok dostane díky stáje Toro Rosso svou šanci ve Formuli 1, přestože ta naznačila setrvání současných pilotů Carlose Sainze a Daniila Kvjata.
Hodně se ale spekuluje o tom, že by Sainz mohl za tučné výkupné přejít k Renaultu, který vyhodnocuje, kým by nahradilo Jolyona Palmera, jenž notně zaostává za svým týmovým kolegou Nicem Hülkenbergem. Proto si po závodě v Maďarsku vyzkouší v letošním voze také Roberta Kubicu.
"Chci jediné - být v F1. A pokud dojde na takové věci [jako je odchod Sainze], tak to může být jen dobré, protože to bude znamenat volné místo u Toro Rosso. Stále však nevíme jistě, jestli se to uskuteční. Více opovědí dostaneme v příštích několika týdnech. Momentálně můžu dělat pouze to, že budu usilovat, aby se tyto věci přihodily," říká Gasly.
"Red Bull ví, že se chci dostat do F1, a poslední čtyři roky mě podporuje. F1 je ale celkem náročným světem - není pouze o výkonnosti. Politika a peníze žel mohou hrát svou roli, a vy zkrátka musíte čekat na ten správný okamžik pro svou šanci. Z důvodů, které jsou mimo mou kontrolu, se nám to letos nepovedlo. Snad na to dojde v roce 2018," hovoří mladý pilot o svém cíli postoupit do F1.
Šanci předvést své schopnosti dostane příští týden během testování s Red Bullem, kde se bude za volantem střídat s Maxem Verstappenem. "U Red Bullu jsem už pár let a pokaždé šlo testování opravdu dobře. V simulátoru si mě můžou porovnat s Danielem [Ricciardem] a Maxem. A když testujete, tak srovnáváte.
Znají mou rychlost, znají mě jako jezdce, sledovali mě loni v GP2. Ale každý test je stále dobrou příležitostí ukázat, co dokážete, a svůj potenciál. Nemyslím si, že to rozhodne o mé budoucnosti, ale dobré je všechno, co můžete udělat, abyste na ně zapůsobili. A toto je šance jim ukázat, že jsem na přestup plně připravený," věří Gasly.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.