Bývalý šéf F1 týmu Giancarlo Minardi hodnotí krok Haasu, který již v polovině sezóny potvrdil svou jezdeckou sestavu pro rok 2018. I příští rok za něj budou závodit Romain Grosjeanem s Kevinem Magnussenem.
Přestože americký tým využívá aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari, tak se do ní tedy nedostal žádný z talentů italské stáje, což Minardi vnímá velmi negativně.
"Pokud k tomu dojde, pak půjde pro Ferrari o porážku. Stále věřím, že to je pouze rozhodnutí, které udělali pouze k tomu, aby si udrželi tempo v týmu, jenž si vede velmi dobře. Jeho jediným objektivem je zkrátka získat ve druhé polovině co nejvíce bodů," tvrdí 69letý rodák z Faenzy.
Haasu po desíti velkých cenách v šampionátu náleží s 29 body sedmá příčka za Toro Rosso, které má náskok 4 bodů. Je na tom tedy o jednu pozici lépe než loni, kdy stejný počet bodů nasbíral za celou sezónu. Těsně za zády má ale Renault - tomu schází jen 3 body.
"Pokud to je jinak, půjde o porážku pro celý systém Ferrari, který je namířen na mladé jezdce a italský motorsport," komentuje Minardi situaci, kdy Haas opravdu dodrží své slovo a do příští sezóny nastoupí s nezměněnou sestavou.
"Je to smutné, skličující a vede to ke zklamání. Pokud dojde k uskutečnění tohoto scénáře, pak bude jasné, že piloti Ferrari nemají žádnou protekci. Ferrari už nebude mít žádný vliv na rozhodování, pokud jde o jeho klienty. Já takový scénář odmítám," dodává Minardi.
Ten by si přál, aby Ferrari do týmu, který od nich odebírá motory, prosadilo za nějakou slevu některého ze svých mladíků - např. Antonia Giovinazziho či suverénního lídra Formule 2 - Charlese Leclerca, kteří se jinak do Formule 1 nedostanou.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.