Bývalý šéf F1 týmu Giancarlo Minardi hodnotí krok Haasu, který již v polovině sezóny potvrdil svou jezdeckou sestavu pro rok 2018. I příští rok za něj budou závodit Romain Grosjeanem s Kevinem Magnussenem.
Přestože americký tým využívá aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari, tak se do ní tedy nedostal žádný z talentů italské stáje, což Minardi vnímá velmi negativně.
"Pokud k tomu dojde, pak půjde pro Ferrari o porážku. Stále věřím, že to je pouze rozhodnutí, které udělali pouze k tomu, aby si udrželi tempo v týmu, jenž si vede velmi dobře. Jeho jediným objektivem je zkrátka získat ve druhé polovině co nejvíce bodů," tvrdí 69letý rodák z Faenzy.
Haasu po desíti velkých cenách v šampionátu náleží s 29 body sedmá příčka za Toro Rosso, které má náskok 4 bodů. Je na tom tedy o jednu pozici lépe než loni, kdy stejný počet bodů nasbíral za celou sezónu. Těsně za zády má ale Renault - tomu schází jen 3 body.
"Pokud to je jinak, půjde o porážku pro celý systém Ferrari, který je namířen na mladé jezdce a italský motorsport," komentuje Minardi situaci, kdy Haas opravdu dodrží své slovo a do příští sezóny nastoupí s nezměněnou sestavou.
"Je to smutné, skličující a vede to ke zklamání. Pokud dojde k uskutečnění tohoto scénáře, pak bude jasné, že piloti Ferrari nemají žádnou protekci. Ferrari už nebude mít žádný vliv na rozhodování, pokud jde o jeho klienty. Já takový scénář odmítám," dodává Minardi.
Ten by si přál, aby Ferrari do týmu, který od nich odebírá motory, prosadilo za nějakou slevu některého ze svých mladíků - např. Antonia Giovinazziho či suverénního lídra Formule 2 - Charlese Leclerca, kteří se jinak do Formule 1 nedostanou.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.