Bývalý šéf F1 týmu Giancarlo Minardi hodnotí krok Haasu, který již v polovině sezóny potvrdil svou jezdeckou sestavu pro rok 2018. I příští rok za něj budou závodit Romain Grosjeanem s Kevinem Magnussenem.
Přestože americký tým využívá aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari, tak se do ní tedy nedostal žádný z talentů italské stáje, což Minardi vnímá velmi negativně.
"Pokud k tomu dojde, pak půjde pro Ferrari o porážku. Stále věřím, že to je pouze rozhodnutí, které udělali pouze k tomu, aby si udrželi tempo v týmu, jenž si vede velmi dobře. Jeho jediným objektivem je zkrátka získat ve druhé polovině co nejvíce bodů," tvrdí 69letý rodák z Faenzy.
Haasu po desíti velkých cenách v šampionátu náleží s 29 body sedmá příčka za Toro Rosso, které má náskok 4 bodů. Je na tom tedy o jednu pozici lépe než loni, kdy stejný počet bodů nasbíral za celou sezónu. Těsně za zády má ale Renault - tomu schází jen 3 body.
"Pokud to je jinak, půjde o porážku pro celý systém Ferrari, který je namířen na mladé jezdce a italský motorsport," komentuje Minardi situaci, kdy Haas opravdu dodrží své slovo a do příští sezóny nastoupí s nezměněnou sestavou.
"Je to smutné, skličující a vede to ke zklamání. Pokud dojde k uskutečnění tohoto scénáře, pak bude jasné, že piloti Ferrari nemají žádnou protekci. Ferrari už nebude mít žádný vliv na rozhodování, pokud jde o jeho klienty. Já takový scénář odmítám," dodává Minardi.
Ten by si přál, aby Ferrari do týmu, který od nich odebírá motory, prosadilo za nějakou slevu některého ze svých mladíků - např. Antonia Giovinazziho či suverénního lídra Formule 2 - Charlese Leclerca, kteří se jinak do Formule 1 nedostanou.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.