Majitel Force Indie Vijay Mallya tvrdí, že se svým týmem chce dohnat Red Bull - třetí tým šampionátu. Podle něj na to zdroje má. Pokud by se jim to povedlo, šlo by o historický úspěch indické stáje.
V polovině sezóny patří Force Indii s 95 body čtvrtá příčka, na Red Bull před sebou ztrácí 79 bodů. Mallya stanovil svému týmu cíl, aby letos skončil do třetího místa poté, co loni skončil čtvrtý - a zatím z něj neslevuje.
"Měli jsme mít alespoň devět dojezdů na bodech do cíle s oběma vozy, ale osm z desíti je hodně dobré," odkazuje Mallya na incident Estebana Ocona se Sergiem Pérezem v Baku, kde přišli o hodně bodů. "Je to velmi uspokojující pozorovat dva konkurenceschopné jezdce. Nemůžu si přát víc - dva auta jsou pravidelně na bodech, tohle potřebujeme."
"V 10 závodech jsme získali 95 bodů. V historii jsme jich nikdy neměli v týmu tolik, pokud si vzpomínám. Před Williamsem, naším nejbližším soupeřem, máme náskok 54 bodů a pomalu si naši čtvrtou příčku upevňujeme," zdůrazňuje majitel Force Indie.
"Uvidíme, jaké příležitosti nám poskytne druhá polovina sezóny. Nevzdávám se pokusu dohnat Red Bull. Vždycky je to dobré, když se stanoví vysoký cíl. Opravdu vám to umožňuje dostávat ze sebe to nejlepší. Ať už se nám to podaří nebo ne, skončit druhý rok po sobě na čtvrté příčce, to je slušný úspěch," hodnotí Mallya.
Na otázku, zda má jeho tým dostatek zdrojů pro boj s Red Bullem, hrdě odkazuje na velký balík vylepšení, který chystají pro Singapur: "Pokud dokážete naplánovat vylepšení až pro Singapur, pak na to očividně zdroje máte."
"Na začátku roku jsem řekl, že kvůli zcela novému autu pro rok 2017, kde se nic z loňska nepřenášelo, budeme muset hned v jeho průběhu přijmout robustní vývojový program. Tohle jsme tedy vždy plánovali a pro nás to není překvapení.
Potřebujeme jemně doladit korelaci. Pokaždé, když uděláme drobný pokrok, tak se k tomu dostáváme. Ale až konečně najdeme ten ideální bod, což doufám, přijde dříve než později, tak by nám to mělo jít velmi dobře," dodává Mallya.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.