Majitel Force Indie Vijay Mallya tvrdí, že se svým týmem chce dohnat Red Bull - třetí tým šampionátu. Podle něj na to zdroje má. Pokud by se jim to povedlo, šlo by o historický úspěch indické stáje.
V polovině sezóny patří Force Indii s 95 body čtvrtá příčka, na Red Bull před sebou ztrácí 79 bodů. Mallya stanovil svému týmu cíl, aby letos skončil do třetího místa poté, co loni skončil čtvrtý - a zatím z něj neslevuje.
"Měli jsme mít alespoň devět dojezdů na bodech do cíle s oběma vozy, ale osm z desíti je hodně dobré," odkazuje Mallya na incident Estebana Ocona se Sergiem Pérezem v Baku, kde přišli o hodně bodů. "Je to velmi uspokojující pozorovat dva konkurenceschopné jezdce. Nemůžu si přát víc - dva auta jsou pravidelně na bodech, tohle potřebujeme."
"V 10 závodech jsme získali 95 bodů. V historii jsme jich nikdy neměli v týmu tolik, pokud si vzpomínám. Před Williamsem, naším nejbližším soupeřem, máme náskok 54 bodů a pomalu si naši čtvrtou příčku upevňujeme," zdůrazňuje majitel Force Indie.
"Uvidíme, jaké příležitosti nám poskytne druhá polovina sezóny. Nevzdávám se pokusu dohnat Red Bull. Vždycky je to dobré, když se stanoví vysoký cíl. Opravdu vám to umožňuje dostávat ze sebe to nejlepší. Ať už se nám to podaří nebo ne, skončit druhý rok po sobě na čtvrté příčce, to je slušný úspěch," hodnotí Mallya.
Na otázku, zda má jeho tým dostatek zdrojů pro boj s Red Bullem, hrdě odkazuje na velký balík vylepšení, který chystají pro Singapur: "Pokud dokážete naplánovat vylepšení až pro Singapur, pak na to očividně zdroje máte."
"Na začátku roku jsem řekl, že kvůli zcela novému autu pro rok 2017, kde se nic z loňska nepřenášelo, budeme muset hned v jeho průběhu přijmout robustní vývojový program. Tohle jsme tedy vždy plánovali a pro nás to není překvapení.
Potřebujeme jemně doladit korelaci. Pokaždé, když uděláme drobný pokrok, tak se k tomu dostáváme. Ale až konečně najdeme ten ideální bod, což doufám, přijde dříve než později, tak by nám to mělo jít velmi dobře," dodává Mallya.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.