Mercedes opouští sérii Deutsche Tourenwagen Masters a rozšíří své působení do relativně mladé závodní série Formule E.
Německý výrobce motorů Mercedes by měl v šesté sezóně (2019/2020) vstoupit do seriálu Formule E, tedy závodů monopostů poháněných čistě elektřinou. Zároveň ale Stříbrné šípy opustí "domácí" sérii cestovních vozů DTM, a to na konci roku 2018.
K tomuto kroku se vyjádřil i Toto Wolff, současný šéf F1 stáje Mercedesu: "V motorsportu, stejně jako v každé další oblasti, chceme být spojováni s prémiovým segmentem závodů a objevovat nové, inovativní projekt."
"Kombinace Formule 1 a Formule E toto nabízí. Formule E je zajímavým startupem. Nabízí nový pohled na závodění a kombinuje skvělé závody se zajímavým doprovodným programem, aby dala prostor na propagaci současných a budoucích technologií."
"Elektrifikace je nyní důležitou součástí světa cestovních vozů a Formule E nabízí skvělou platformu, jak tyto technologie představit novým lidem, a dělá to neotřelým způsobem, který jinde nenaleznete."
"Jsem tak rád, že dostaneme možnost vstoupit do tohoto šampionátu, a to v sezóně 2019/2020. Máme tak dostatek času k tomu, abychom pochopili, jak tato série funguje a dokázali se připravit," zakončil Wolff.
Mercedes tak bude již desátým výrobcem motorů v této sérii. Od páté sezóny (2018/2019) by měl seznam čítat tyto značky: ABT Formel E, BMW, AG, DS Automobiles, Jaguar Land Rover, Mahindra Racing, NextEV, NIO, Penske Autosport, Renault a Venturi Automobiles.
Krom klasických závodů pilotů by v budoucnu pod hlavičku Formule E měl patřit i závod vozů ovládaných AI (umělou inteligencí) nesoucí název Roborace. Ten by měl sloužit jako lákadlo pro velké technologické firmy (Apple, Google, Uber, Tesla, Amazon), které se automatizovaným řízením a vývojem umělé inteligence zabývají. Poprvé se monopost této série naživo projel v Paříži při tamní zastávce Formule E.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.