Mercedes opouští sérii Deutsche Tourenwagen Masters a rozšíří své působení do relativně mladé závodní série Formule E.
Německý výrobce motorů Mercedes by měl v šesté sezóně (2019/2020) vstoupit do seriálu Formule E, tedy závodů monopostů poháněných čistě elektřinou. Zároveň ale Stříbrné šípy opustí "domácí" sérii cestovních vozů DTM, a to na konci roku 2018.
K tomuto kroku se vyjádřil i Toto Wolff, současný šéf F1 stáje Mercedesu: "V motorsportu, stejně jako v každé další oblasti, chceme být spojováni s prémiovým segmentem závodů a objevovat nové, inovativní projekt."
"Kombinace Formule 1 a Formule E toto nabízí. Formule E je zajímavým startupem. Nabízí nový pohled na závodění a kombinuje skvělé závody se zajímavým doprovodným programem, aby dala prostor na propagaci současných a budoucích technologií."
"Elektrifikace je nyní důležitou součástí světa cestovních vozů a Formule E nabízí skvělou platformu, jak tyto technologie představit novým lidem, a dělá to neotřelým způsobem, který jinde nenaleznete."
"Jsem tak rád, že dostaneme možnost vstoupit do tohoto šampionátu, a to v sezóně 2019/2020. Máme tak dostatek času k tomu, abychom pochopili, jak tato série funguje a dokázali se připravit," zakončil Wolff.
Mercedes tak bude již desátým výrobcem motorů v této sérii. Od páté sezóny (2018/2019) by měl seznam čítat tyto značky: ABT Formel E, BMW, AG, DS Automobiles, Jaguar Land Rover, Mahindra Racing, NextEV, NIO, Penske Autosport, Renault a Venturi Automobiles.
Krom klasických závodů pilotů by v budoucnu pod hlavičku Formule E měl patřit i závod vozů ovládaných AI (umělou inteligencí) nesoucí název Roborace. Ten by měl sloužit jako lákadlo pro velké technologické firmy (Apple, Google, Uber, Tesla, Amazon), které se automatizovaným řízením a vývojem umělé inteligence zabývají. Poprvé se monopost této série naživo projel v Paříži při tamní zastávce Formule E.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.