Sergio Peréz patří mezi velmi zkušené piloty, navíc za sedmadvacetiletým Mexičanem stojí silný sponzor Carlos Slim, který byl v roce 2014 nejbohatším mužem světa, a to (nejen) díky telekomunikační společnosti Telmex.
Otázkou ale je, za koho by Sergio mohl jezdit. U velké trojky je vcelku nabito a může se klidně stát, že soupisky Ferrari, Mercedesu i Red Bullu zůstanou pro příští sezónu stejné. V tom případě se setrvání ve Force Indii jeví jako slušná volba, jelikož indická stáj se letos dokázala oprostit od středu pole a čas od času dokáže vystrčit růžky a potrápit i takový Red Bull.
Vedení stáje by nebylo proti: "Už jsme společně zahájili diskuzi ohledně prodloužení kontraktu. Checo je velmi talentovaný a navíc i zkušený pilot. O tom není pochyb. Jsem rád, že ho navíc posouvá i jeho kolega Esteban," řekl majitel stáje Vijay Mallya.
Kdyby přeci jen přišla lukrativní nabídka od špičkové stáje, tak Mallya nemá problém své piloty pustit. "Věřím, že mí piloti jsou v týmu spokojeni. Poskytujeme jim slušné auto. Pokud by se ale objevila příležitost u Mercedesu či Ferrari, tak po ní samozřejmě sáhnou. Nebudu jim v tom překážet, ale mezi ostatními stájemi máme nejlepší auto. Navíc je tu skvělá atmosféra a oni si užívají náš kolektiv. Porč by tedy někam přecházeli?"
Dá se předpokládat, že v budoucnu nebude zájem jen o Peréze, ale i o vycházející hvězdu Estebana Ocona. Tento francouzský mladík loni v nahradil Harjanta v dnes již neexistujícím Manoru a odjel za bývalou Marussii 9 závodů. Letos ve Force Indii odjel již 10 velkých cen, devětkrát skončil na bodech a v současné chvíli je osmý v individuální soutěži.
"Esteban rychle nabral slušnou rychlost. Je rychlejší, než jsem si myslel, že bude, což je fantastické. Už v zimě jsme měli těžké rozhodování ohledně našeho druhého pilota. K dispozici byli jen nováčci a já si myslím, že jsme udělali dobré rozhodnutí. On se bude už jen zlepšovat. Důležité jsou ale i zkušenosti, čím více jich bude mít, tím lépe bude jezdit. Ukázal, že má talentu na rozdávání. Jsem opravdu šťastný, že jsme s ním uzavřeli dlouhodobý kontrakt. Očekávám tak od něj pravidelné dojíždění na bodech," zakončil Ind.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.