Sergio Peréz patří mezi velmi zkušené piloty, navíc za sedmadvacetiletým Mexičanem stojí silný sponzor Carlos Slim, který byl v roce 2014 nejbohatším mužem světa, a to (nejen) díky telekomunikační společnosti Telmex.
Otázkou ale je, za koho by Sergio mohl jezdit. U velké trojky je vcelku nabito a může se klidně stát, že soupisky Ferrari, Mercedesu i Red Bullu zůstanou pro příští sezónu stejné. V tom případě se setrvání ve Force Indii jeví jako slušná volba, jelikož indická stáj se letos dokázala oprostit od středu pole a čas od času dokáže vystrčit růžky a potrápit i takový Red Bull.
Vedení stáje by nebylo proti: "Už jsme společně zahájili diskuzi ohledně prodloužení kontraktu. Checo je velmi talentovaný a navíc i zkušený pilot. O tom není pochyb. Jsem rád, že ho navíc posouvá i jeho kolega Esteban," řekl majitel stáje Vijay Mallya.
Kdyby přeci jen přišla lukrativní nabídka od špičkové stáje, tak Mallya nemá problém své piloty pustit. "Věřím, že mí piloti jsou v týmu spokojeni. Poskytujeme jim slušné auto. Pokud by se ale objevila příležitost u Mercedesu či Ferrari, tak po ní samozřejmě sáhnou. Nebudu jim v tom překážet, ale mezi ostatními stájemi máme nejlepší auto. Navíc je tu skvělá atmosféra a oni si užívají náš kolektiv. Porč by tedy někam přecházeli?"
Dá se předpokládat, že v budoucnu nebude zájem jen o Peréze, ale i o vycházející hvězdu Estebana Ocona. Tento francouzský mladík loni v nahradil Harjanta v dnes již neexistujícím Manoru a odjel za bývalou Marussii 9 závodů. Letos ve Force Indii odjel již 10 velkých cen, devětkrát skončil na bodech a v současné chvíli je osmý v individuální soutěži.
"Esteban rychle nabral slušnou rychlost. Je rychlejší, než jsem si myslel, že bude, což je fantastické. Už v zimě jsme měli těžké rozhodování ohledně našeho druhého pilota. K dispozici byli jen nováčci a já si myslím, že jsme udělali dobré rozhodnutí. On se bude už jen zlepšovat. Důležité jsou ale i zkušenosti, čím více jich bude mít, tím lépe bude jezdit. Ukázal, že má talentu na rozdávání. Jsem opravdu šťastný, že jsme s ním uzavřeli dlouhodobý kontrakt. Očekávám tak od něj pravidelné dojíždění na bodech," zakončil Ind.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.