Mladý pilot stáje rakouského gigantu nebere kritiku ze strany Sebastiana Vettela nijak vážně. A to kvůli Vettelovým faux pas z minulosti.
Po VC Velké Británie si úřadující lídr šampionátu Vettel stěžoval na chování Maxe Verstappena na trati, konkrétně pak na změnu směru v brzdných zónách. Za zmínku také stojí, že Vettel Holanďana předjel až díky zastávce v boxech, na trati se mu to nepodařilo.
Na tuto kritiku reagovala i nizozemská hvězda, díky které se vyprodala GP Belgie: "Neberu to nijak vážně. Hlavně potom, co vše on udělal. Podívejte se, kolik má trestných bodů. Byl to dobrý souboj, Byl tvrdý, ale férový. Alespoň si to myslím. Možná ten kontakt nebyl, ale jinak bylo vše ok."
Verstappen se odkazuje především na velmi propíraný incident mezi Vettelem a Hamiltonem ze závodu v Baku. Dále lze zmínit i tvrdé nadávky směrem k Charliemu Whitingovi při závěru loňské VC Mexika, kde též zápolil s holandským pilotem.
Dokonce se hovořilo i o tom, že by Max mohl skončit na pódiu, kdyby stejně jako Kimi nemusel zajet do boxů pro nové gumy v úplném závěru závodu. Holanďan to ale jako příležitost na zisk třetího místa neviděl.
"No, byl bych v té situaci asi jednu nebo dvě vteřiny před ním, ale on by měl nové gumy. Takže bych ho jen těžko udržel za sebou," dodal pilot Red Bullu, o němž se divoce spekuluje jako novém pilotovi Ferrari.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mattia Binotto svým komentářem o věku Lewise Hamiltona jako možném důvodu jeho trápení ve Ferrari rozpoutal debatu, která je lidsky citlivá a novinářsky výbušná. Jde o subjektivní názor, který spíš než fakta odráží napětí a očekávání kolem Hamiltonova působení v Maranellu.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.