Velkou cenu Belgie na konci srpna čeká největší návštěva od éry Michaela Schumachera. Velkou zásluhu na tom má popularita Maxe Verstappena, jehož fanoušci to budou mít do Spa velmi blízko, pořadatelé přesto očekávají finanční ztrátu.
Poprvé od slavných časů Michaela Schumachera u Ferrari organizátoři závodu v Belgii oznámili, že vyprodali všechny lístky na tribuny. Zůstává jim tak už jen pár volných lístků na trávu na pátek a sobotu. Podle jejich zástupce Andreho Mease očekávají během víkendu nával přes čtvrt milionů lidí.
"Je pravda, že jsou všechny lístky na tribuny prodané. Nejen na neděli, ale na celý víkend! Na požádání úřadů a z důvodů bezpečnosti jsme museli omezit množství prodaných vstupenek. Tento počet jsme prakticky už dosáhli, během tří dnů dorazí zřejmě 260 000 lidí," uvádí pro motorsport.com Maes.
Loni přišlo z Holandska fandit 25 000 příznivců Maxe Verstappena v oranžovém, letos jich zřejmě dorazí ještě víc: "Vliv Maxe Verstappena je stále realitou. Pro nás je mnohem důležitější než zánik Velké ceny Německa," vysvětluje zástupce belgických pořadatelů.
Velká show, Schumacherova formule v akciPro fanoušky slibuje během 50. Velké ceny Belgie ještě velkolepější show než kdykoliv dříve. Na dráze se představí Benetton B192, s nímž si zde Michael Schumacher dojel pro své první ze šesti vítězství: "Novinkou je fanouškovská zóna, která bude čítat dvakrát až třikrát větší počet atrakcí než v předchozích letech," říká Maes.
Ztráta přesto narůstáI přes velký zájem ze strany diváků v Belgii loni zaznamenali ztrátu ve výši 225 milionů Kč (8,62 mil. Eur), o rok dříve to bylo 177 mil. Kč (6,78 mil. Eur). Deficit se prohlubuje kvůli rostoucím bezpečnostním opatřením a smluvnímu navyšování poplatku za možnost pořádat závod, což ještě (o 4 mil. Eur) zhoršil posilující dolar.
Ztrátu hradí místní valonská vláda, podle auditu společnosti Deloitte je však ekonomický přínos závodu odpovídá 702 milionům Kč (27 mil. Eur). Pořadatelé již začali vyjednávat s novými majiteli F1 - společnosti Liberty Media - o nové smlouvě. Vztahy s nimi považují za "excelentní."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.