Velkou cenu Belgie na konci srpna čeká největší návštěva od éry Michaela Schumachera. Velkou zásluhu na tom má popularita Maxe Verstappena, jehož fanoušci to budou mít do Spa velmi blízko, pořadatelé přesto očekávají finanční ztrátu.
Poprvé od slavných časů Michaela Schumachera u Ferrari organizátoři závodu v Belgii oznámili, že vyprodali všechny lístky na tribuny. Zůstává jim tak už jen pár volných lístků na trávu na pátek a sobotu. Podle jejich zástupce Andreho Mease očekávají během víkendu nával přes čtvrt milionů lidí.
"Je pravda, že jsou všechny lístky na tribuny prodané. Nejen na neděli, ale na celý víkend! Na požádání úřadů a z důvodů bezpečnosti jsme museli omezit množství prodaných vstupenek. Tento počet jsme prakticky už dosáhli, během tří dnů dorazí zřejmě 260 000 lidí," uvádí pro motorsport.com Maes.
Loni přišlo z Holandska fandit 25 000 příznivců Maxe Verstappena v oranžovém, letos jich zřejmě dorazí ještě víc: "Vliv Maxe Verstappena je stále realitou. Pro nás je mnohem důležitější než zánik Velké ceny Německa," vysvětluje zástupce belgických pořadatelů.
Velká show, Schumacherova formule v akciPro fanoušky slibuje během 50. Velké ceny Belgie ještě velkolepější show než kdykoliv dříve. Na dráze se představí Benetton B192, s nímž si zde Michael Schumacher dojel pro své první ze šesti vítězství: "Novinkou je fanouškovská zóna, která bude čítat dvakrát až třikrát větší počet atrakcí než v předchozích letech," říká Maes.
Ztráta přesto narůstáI přes velký zájem ze strany diváků v Belgii loni zaznamenali ztrátu ve výši 225 milionů Kč (8,62 mil. Eur), o rok dříve to bylo 177 mil. Kč (6,78 mil. Eur). Deficit se prohlubuje kvůli rostoucím bezpečnostním opatřením a smluvnímu navyšování poplatku za možnost pořádat závod, což ještě (o 4 mil. Eur) zhoršil posilující dolar.
Ztrátu hradí místní valonská vláda, podle auditu společnosti Deloitte je však ekonomický přínos závodu odpovídá 702 milionům Kč (27 mil. Eur). Pořadatelé již začali vyjednávat s novými majiteli F1 - společnosti Liberty Media - o nové smlouvě. Vztahy s nimi považují za "excelentní."
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.