Carlos Sainz se poučil ze zmatku, který způsobil v Rakousku svým prohlášením, že příští rok u Toro Rosso už jezdit nebude.
Mladý Španěl nás na čtvrteční tiskové konferenci překvapil svou jistotou přestupu příští rok. Poté ale přišla studená sprcha a šéfové Red Bullu a Toro Rosso uvedli, že využili opci a že u Toro Rosso ještě dlouho zůstane. Z tohoto mediálního přešlapu se pilot poučil.
"Jako 22letý jezdec se z takových věcí učíte a věci jsme si vyříkali hned, když jsme zahájili v Rakousku naše rozhovory. V tu chvíli to bylo zapomenuto, dále jsem se soustředil na svou práci, jak to dělám po celou sezónu. Myslím, že došlo trochu ke zmatku a já jsem se z toho poučil. Dnes jsem klidný, jelikož nemám důvod se skutečně příliš stresovat," říká Sainz.
Vztahy s Red Bullem podle něj i po intervenci odborného poradce Helmuta Marka zůstávají i nadále dobré: "Po Rakousku jsme si vše vyříkali, vyjasnili - co bylo řečeno, co nebylo zamýšleno k prohlášení, a všechno jsme si vzájemně vyjasnili."
"Hráli jsme společně tenis, grilovali jsme, užívali jsme si společné chvíle - já proti Christianovi Hornerovi a Marko byl rozhodčí. Strávili jsme tedy společně příjemný čas, vzduch je čistý a já jsem pilot Red Bullu z programu Red Bullu potvrzený příští rok pro Toro Rosso," shrnuje jasně Sainz.
V závěru vyvrací spekulace o jeho přestupu k Renaultu - a to už od příštího závodu v Maďarsku: "Hodně lidí se mě ptá na tuhle fámu. Pro m jde jen o fámu, protože od mých šéfů, kteří se starají o mou kariéru, k tomu nepadl jediný komentář. Pokud nic neslyšíte od nich, tak očekáváte, že to bude jen žvást, a ty nekomentuji. Samozřejmě se těším v Maďarsku s Toro Rosso na jiný výsledek," dodává Sainz poté, co v neděli musel z Velké ceny Británie odstoupit.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.