Carlos Sainz se poučil ze zmatku, který způsobil v Rakousku svým prohlášením, že příští rok u Toro Rosso už jezdit nebude.
Mladý Španěl nás na čtvrteční tiskové konferenci překvapil svou jistotou přestupu příští rok. Poté ale přišla studená sprcha a šéfové Red Bullu a Toro Rosso uvedli, že využili opci a že u Toro Rosso ještě dlouho zůstane. Z tohoto mediálního přešlapu se pilot poučil.
"Jako 22letý jezdec se z takových věcí učíte a věci jsme si vyříkali hned, když jsme zahájili v Rakousku naše rozhovory. V tu chvíli to bylo zapomenuto, dále jsem se soustředil na svou práci, jak to dělám po celou sezónu. Myslím, že došlo trochu ke zmatku a já jsem se z toho poučil. Dnes jsem klidný, jelikož nemám důvod se skutečně příliš stresovat," říká Sainz.
Vztahy s Red Bullem podle něj i po intervenci odborného poradce Helmuta Marka zůstávají i nadále dobré: "Po Rakousku jsme si vše vyříkali, vyjasnili - co bylo řečeno, co nebylo zamýšleno k prohlášení, a všechno jsme si vzájemně vyjasnili."
"Hráli jsme společně tenis, grilovali jsme, užívali jsme si společné chvíle - já proti Christianovi Hornerovi a Marko byl rozhodčí. Strávili jsme tedy společně příjemný čas, vzduch je čistý a já jsem pilot Red Bullu z programu Red Bullu potvrzený příští rok pro Toro Rosso," shrnuje jasně Sainz.
V závěru vyvrací spekulace o jeho přestupu k Renaultu - a to už od příštího závodu v Maďarsku: "Hodně lidí se mě ptá na tuhle fámu. Pro m jde jen o fámu, protože od mých šéfů, kteří se starají o mou kariéru, k tomu nepadl jediný komentář. Pokud nic neslyšíte od nich, tak očekáváte, že to bude jen žvást, a ty nekomentuji. Samozřejmě se těším v Maďarsku s Toro Rosso na jiný výsledek," dodává Sainz poté, co v neděli musel z Velké ceny Británie odstoupit.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.