Šéf závodní stáje Red Bull Christian Horner potvrdil, že pilot Carlos Sainz může opustit jejich juniorský tým Toro Rosso a přejít ke konkurenci, ovšem pouze za předpokladu, že dostanou tu správnou finanční nabídku.
Mladý španělský jezdec dostal v Rakousku za vyučenou poté, co nám prozradil, že příští rok už nebude jezdit za Toro Rosso. Horner tehdy uvedl, že má Sainz platnou smlouvu až do roku 2018 bez výstupních klauzulí a že mu nic jiného nezbude, než ji dodržet - Red Bull do něj investoval v nižších formulích miliony, hloupé řečičky před novináři by si prý měl proto nechat.
Minulý týden se ale objevily spekulace, že by už v Maďarsku mohl nastoupit za Renault místo Jolyona Palmera, který v letošních 10 závodech zatím nezískal ani bod. Šéf francouzského týmu Cyril Abiteboul to vyloučil, Horner však odchod Sainze nevylučuje.
"Nevím, odkud se ty povídačky vzaly, nevěřím ale, že se týkají závodu v Maďarsku. Carlos Sainz má s Red Bullem smlouvu. Zbývají z ní ještě dva roky," uvádí šéf Red Bullu.
"Pokud je někdo připraven učinit nabídku, tak ji samozřejmě zvážíme. Bude k ní ale muset být připojena významná částka, protože jsme do Carlose hodně investovali... zkrátka se svého hodnotného majetku jen tak nezbavíte," pokračuje Horner.
Sainz nemá naději na postup k mateřskému Red Bullu, protože ten si plánuje ještě minimálně dvě sezóny ponechat Daniela Ricciarda a Maxe Verstappena.
K Toro Rosso a do F1 by naopak chtěl nakročit další talent z impéria rakouského výrobce energetických nápojů - Pierre Gasly. Ten je zatím taky bez šance, protože podle Hornera si plánují ponechat i Daniila Kvjata. Příležitost se mu však může naskytnout tehdy, pokud by někdo za tučný peníz "vykoupil" právě 22letého Španěla.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.