Šéf závodní stáje Red Bull Christian Horner potvrdil, že pilot Carlos Sainz může opustit jejich juniorský tým Toro Rosso a přejít ke konkurenci, ovšem pouze za předpokladu, že dostanou tu správnou finanční nabídku.
Mladý španělský jezdec dostal v Rakousku za vyučenou poté, co nám prozradil, že příští rok už nebude jezdit za Toro Rosso. Horner tehdy uvedl, že má Sainz platnou smlouvu až do roku 2018 bez výstupních klauzulí a že mu nic jiného nezbude, než ji dodržet - Red Bull do něj investoval v nižších formulích miliony, hloupé řečičky před novináři by si prý měl proto nechat.
Minulý týden se ale objevily spekulace, že by už v Maďarsku mohl nastoupit za Renault místo Jolyona Palmera, který v letošních 10 závodech zatím nezískal ani bod. Šéf francouzského týmu Cyril Abiteboul to vyloučil, Horner však odchod Sainze nevylučuje.
"Nevím, odkud se ty povídačky vzaly, nevěřím ale, že se týkají závodu v Maďarsku. Carlos Sainz má s Red Bullem smlouvu. Zbývají z ní ještě dva roky," uvádí šéf Red Bullu.
"Pokud je někdo připraven učinit nabídku, tak ji samozřejmě zvážíme. Bude k ní ale muset být připojena významná částka, protože jsme do Carlose hodně investovali... zkrátka se svého hodnotného majetku jen tak nezbavíte," pokračuje Horner.
Sainz nemá naději na postup k mateřskému Red Bullu, protože ten si plánuje ještě minimálně dvě sezóny ponechat Daniela Ricciarda a Maxe Verstappena.
K Toro Rosso a do F1 by naopak chtěl nakročit další talent z impéria rakouského výrobce energetických nápojů - Pierre Gasly. Ten je zatím taky bez šance, protože podle Hornera si plánují ponechat i Daniila Kvjata. Příležitost se mu však může naskytnout tehdy, pokud by někdo za tučný peníz "vykoupil" právě 22letého Španěla.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.