Sezóna nám pomalu ale jistě přechází do své druhé poloviny a souboj na špici je více než vyrovnaný. S tím, jak se ale blíží letní pauza, přichází i doba spekulací ohledně případných přestupů.
Mužem číslo jedna, který by konečně potřeboval pořádné auto, je Fernando Alonso. Ten dnes na okruhu Silverstone opět nedojel. Dvojnásobnému mistru světa končí letos s McLarenem kontrakt a celá řada indícií napovídá, že by Alonso rád získal sedačku u stáje s titulovými ambicemi, což v dnešní době znamená buď Ferrari, nebo Mercedes.
V McLarenu ale stále věří v Alonsovo setrvání: "Byli jsme s Alonsem na skvělé večeři, a dokonce za nás zaplatil," řekl šéf McLarenu Zak Brown. "Dobře se rozumíme a Alonso miluje to prostředí. Stoffel odvádí také skvělou práci vzhledem k obtížným podmínkách pro něj jako nováčka. Líbí se mi, jak na tom s piloty v současné době jsme," dodal ještě před dnešní velkou cenou Američan.
V jednu chvíli tu byl dokonce hypotetický scénář, ve kterém by Alonso strávil celou příští sezónu v amerických IndyCar Series. Brown to ale nevidí jako pravděpodobnou možnost, v budoucnu to tak dle šéfa McLarenu možná ale dopadne.
"Myslím si, že si IndyCar zamiloval. Rozhodně se chce vrátit a zajet si při vhodné příležitosti Indy 500, ale sám jasně řekl, že příští rok chce zůstat ve Formuli 1. Proto si myslím, že šanci ohledně jeho působení v IndyCar v příštím roce jsou mizivé. Je ale pravděpodobné, že tam jednou jezdit bude," zakončil Zak Brown.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.