Sezóna nám pomalu ale jistě přechází do své druhé poloviny a souboj na špici je více než vyrovnaný. S tím, jak se ale blíží letní pauza, přichází i doba spekulací ohledně případných přestupů.
Mužem číslo jedna, který by konečně potřeboval pořádné auto, je Fernando Alonso. Ten dnes na okruhu Silverstone opět nedojel. Dvojnásobnému mistru světa končí letos s McLarenem kontrakt a celá řada indícií napovídá, že by Alonso rád získal sedačku u stáje s titulovými ambicemi, což v dnešní době znamená buď Ferrari, nebo Mercedes.
V McLarenu ale stále věří v Alonsovo setrvání: "Byli jsme s Alonsem na skvělé večeři, a dokonce za nás zaplatil," řekl šéf McLarenu Zak Brown. "Dobře se rozumíme a Alonso miluje to prostředí. Stoffel odvádí také skvělou práci vzhledem k obtížným podmínkách pro něj jako nováčka. Líbí se mi, jak na tom s piloty v současné době jsme," dodal ještě před dnešní velkou cenou Američan.
V jednu chvíli tu byl dokonce hypotetický scénář, ve kterém by Alonso strávil celou příští sezónu v amerických IndyCar Series. Brown to ale nevidí jako pravděpodobnou možnost, v budoucnu to tak dle šéfa McLarenu možná ale dopadne.
"Myslím si, že si IndyCar zamiloval. Rozhodně se chce vrátit a zajet si při vhodné příležitosti Indy 500, ale sám jasně řekl, že příští rok chce zůstat ve Formuli 1. Proto si myslím, že šanci ohledně jeho působení v IndyCar v příštím roce jsou mizivé. Je ale pravděpodobné, že tam jednou jezdit bude," zakončil Zak Brown.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.