Spekuluje se, že Carlos Sainz se vyhne čtvrté sezóně v Toro Rosso. Dokonce by nemusel dojet ani tu třetí. Zájem totiž projevil Renault.
Ještě minulý týden to vypadalo, že Sainz opravdu zůstane v Toro Rosso i další sezónu. Sainz sice řekl, že to nevidí jako pravděpodobnou možnost, ale vedení Red Bullu dalo jasně najevo, že Španěl má smlouvu i na rok 2018, a že tedy není co řešit.
Týden se s týdnem sešel a situace, jak je ve Formuli 1 zvykem, nabrala úplně jiné obrátky. Dle německého Auto Bildu by dvaadvacetiletý Španěl měl nahradit Palmera u Renaultu. A to dokonce již při další velké ceně – v Maďarsku.
O odchodu Joylona Palmera se hovoří již od Monaka. Brit absolutně nestíhá svému kolegovi Hulkovi, a navíc týmu letos nepomohl ziskem jediného bodu. Dnes navíc Nico skončil v kvalifikaci šestý. Palmer v identickém voze vypadl v Q2.
Co se týče podmínek, tak je neoficiálně zmiňovaná suma osm miliónů eur, které by stáj francouzské automobilky musela za Sainze zaplatit. Je ale pravděpodobné, že se týmy dohodnou na zlevnění pohonných jednotek. Renault je totiž dodává jak Toro Rosso, tak Red Bullu.
Pokud by tato situace opravdu nastala a Sainz by za dva týdny oblékl žlutý overal, tak by byl v italské juniorce nahrazen Pierrem Gaslym, který se v současné době prohání ulicemi New Yorku při tamní zastávce Formule E.
Sám majitel stáje Red Bull a zakladatel této značky Dietrich Mateschitz minulý týden řekl, že “pokud nějaký pilot nemá zájem zůstat, nemá smysl ho nutit násilím. Když se objeví zajímavá nabídka, je lepší nechat ho jít.”
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.