Spekuluje se, že Carlos Sainz se vyhne čtvrté sezóně v Toro Rosso. Dokonce by nemusel dojet ani tu třetí. Zájem totiž projevil Renault.
Ještě minulý týden to vypadalo, že Sainz opravdu zůstane v Toro Rosso i další sezónu. Sainz sice řekl, že to nevidí jako pravděpodobnou možnost, ale vedení Red Bullu dalo jasně najevo, že Španěl má smlouvu i na rok 2018, a že tedy není co řešit.
Týden se s týdnem sešel a situace, jak je ve Formuli 1 zvykem, nabrala úplně jiné obrátky. Dle německého Auto Bildu by dvaadvacetiletý Španěl měl nahradit Palmera u Renaultu. A to dokonce již při další velké ceně – v Maďarsku.
O odchodu Joylona Palmera se hovoří již od Monaka. Brit absolutně nestíhá svému kolegovi Hulkovi, a navíc týmu letos nepomohl ziskem jediného bodu. Dnes navíc Nico skončil v kvalifikaci šestý. Palmer v identickém voze vypadl v Q2.
Co se týče podmínek, tak je neoficiálně zmiňovaná suma osm miliónů eur, které by stáj francouzské automobilky musela za Sainze zaplatit. Je ale pravděpodobné, že se týmy dohodnou na zlevnění pohonných jednotek. Renault je totiž dodává jak Toro Rosso, tak Red Bullu.
Pokud by tato situace opravdu nastala a Sainz by za dva týdny oblékl žlutý overal, tak by byl v italské juniorce nahrazen Pierrem Gaslym, který se v současné době prohání ulicemi New Yorku při tamní zastávce Formule E.
Sám majitel stáje Red Bull a zakladatel této značky Dietrich Mateschitz minulý týden řekl, že “pokud nějaký pilot nemá zájem zůstat, nemá smysl ho nutit násilím. Když se objeví zajímavá nabídka, je lepší nechat ho jít.”
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.