Spekuluje se, že Carlos Sainz se vyhne čtvrté sezóně v Toro Rosso. Dokonce by nemusel dojet ani tu třetí. Zájem totiž projevil Renault.
Ještě minulý týden to vypadalo, že Sainz opravdu zůstane v Toro Rosso i další sezónu. Sainz sice řekl, že to nevidí jako pravděpodobnou možnost, ale vedení Red Bullu dalo jasně najevo, že Španěl má smlouvu i na rok 2018, a že tedy není co řešit.
Týden se s týdnem sešel a situace, jak je ve Formuli 1 zvykem, nabrala úplně jiné obrátky. Dle německého Auto Bildu by dvaadvacetiletý Španěl měl nahradit Palmera u Renaultu. A to dokonce již při další velké ceně – v Maďarsku.
O odchodu Joylona Palmera se hovoří již od Monaka. Brit absolutně nestíhá svému kolegovi Hulkovi, a navíc týmu letos nepomohl ziskem jediného bodu. Dnes navíc Nico skončil v kvalifikaci šestý. Palmer v identickém voze vypadl v Q2.
Co se týče podmínek, tak je neoficiálně zmiňovaná suma osm miliónů eur, které by stáj francouzské automobilky musela za Sainze zaplatit. Je ale pravděpodobné, že se týmy dohodnou na zlevnění pohonných jednotek. Renault je totiž dodává jak Toro Rosso, tak Red Bullu.
Pokud by tato situace opravdu nastala a Sainz by za dva týdny oblékl žlutý overal, tak by byl v italské juniorce nahrazen Pierrem Gaslym, který se v současné době prohání ulicemi New Yorku při tamní zastávce Formule E.
Sám majitel stáje Red Bull a zakladatel této značky Dietrich Mateschitz minulý týden řekl, že “pokud nějaký pilot nemá zájem zůstat, nemá smysl ho nutit násilím. Když se objeví zajímavá nabídka, je lepší nechat ho jít.”
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.