V závěrečném tréninku na VC Velké Británie potvrdil svou formu Mercedes a Hamilton si dojel pro pomyslné vítězství. Ferrari ale přidalo a Vettel moc neztratil.
Již na začátku tréninku to vypadalo, že na okruh Silverstone se snese tradiční anglický déšť, což se v poslední třetině hodinových volných jízd také potvrdilo.
Ze začátku patřil trénink do režie jezdců Stříbrných šípů. O nejrychlejší čas spolu zápolili Hamilton s Bottasem (ten bude na startu VC penalizován kvůli předčasné výměně převodovky). Ferrari v té době ztrácelo nějakých 5 desetin a zhruba v půli dnešních jízd zajel Hamilton víkendové maximum s hodnotou 1:28,063. Na to ale odpověděl Vettel vůbec nejlepším prvním sektorem. Nakonec na Hamiltona ale ztratil 32 tisícin.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF FP3): ? Tight between the top three #BritishGP ?? #F1 pic.twitter.com/HrEHQuiHQn
— Formula 1 (@F1) July 15, 2017Překvapivě dobře jezdili i piloti Renaultu. Hulk se vyšvihl na pomyslné páté místo a i Palmer byl v jednu chvíli desátý. Nakonec ale skončil jako čtrnáctý nejrychlejší pilot.
Ke konci tréninku začalo o něco více pršet a jezdci byli nuceni nasadit pneumatiky do přechodných podmínek, z nichž už ale nedokázali vymáčknout zajímavější časy. A tak na tom byl po 60 minutách nejlépe Hamilton, v závěsu Vettel a následovala dvojice Finů.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.