Fernando Alonso pojede ve Velké Británii s nejnovější a výkonnější specifikací pohonné jednotky Honda, ta nese jméno 'spec 3'. To ale znamená, že Španěl dostane opět penalizaci na startovní roštu.
Honda nasadila novou specifikaci motoru do vozů McLaren už v Rakousku, následně ale přišla na problém s MGU-H u Alonsova motoru. Proto měl Španěl po zbytek předchozího víkendu k dipozici pouze starší pohonnou jednotku. Ve Velké Británii se ale do jeho monopostu opět dostane třetí specifikace motoru.
Jde o ten motor, který použil v pátek v Rakousku. Avšak dojde k výměně problematického dílu. Alonso už ale vyčerpal všechny povolené komponenty pro tuto sezonu, proto s jakoukoliv další výměnou přichází penalizace - v neděli tedy klesne na startu o pět míst.
Honda očekává, že s dalšími změnami na pohonných jednotkách budou přicházet další penalizace pro piloty McLarenu. Vždy by ale mělo být rozhodováno až po pátečních druhých trénincích. Všeobecně se má za to, že by se monoposty McLaren-Hondy měly potýkat s problémy v Silverstone, jenž patří k rychlejším okruhům F1. Možná se tak dočkáme, že v zájmu taktiky budou Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne penalizováni ještě dalšími tresty proto, aby na dalším závodu na Hungaroringu prošli víkendem ideálně bez trestu. Maďarský okruh je totiž pomalý a pro McLaren se tak naskýtá dobrá šance na zisk bodů.
MGU-H, které u Alonsa selhalo minulý víkend v Rakousku, je zrovna částí, na kterou se Honda hodně zaměřovala po sérii technických problémů z kraje sezony. Honda tento vadný díl odeslala zpět na svoji centrálu do Japonska a tvrdě pracuje na vyřešení problému, nicméně vzhledem k tomu, že se v Anglii jede pouze týden po Rakousku, tak zde McLareny s nějakými vylepšenými MGU-H počítat nemohou.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.