Druhý volný trénink na VC Velké Británie byl opět v režii Mercedesu, tentokrát ale Ferrrari vystrčilo růžky a dostalo se před Red Bully. Nejrychlejší čas zajel Lewis Hamilton, a to v hodnotě 1:28,496. Druhý Hamilton ztrácel 47 tisícin.
Nejdříve nasadil čas 1:30,320 čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel, toho ale překonal stájový kolega Iceman, a dokonce hned 15 minut po začátku druhých volných jízd zajel čas na úrovni dopoledního tréninku - 1:30,161.
Domácí Hamilton ho ale hned překonal s časem 1:28,780 na měkké směsi. Následně svůj čas trojnásobný mistr světa zlepšil ještě o 237 tisícin vteřiny. Do toho i Fernando Alonso zajel solidní čas, se kterým by se vešel do teoretické Q3, kdy je devátý nejlepší.
Zhruba po půl hodině začala kvalifikační simulace, kdy Bottas posunul dnešní maximum na 1:28,496. Hamilton následně zajíždí nejrychlejší první sektor, ale kvůli roztočenému Palmerovi a žlutým vlajkám nemůže zajet rychlé kolo.
Na poslední půl hodinu týmy opět ladili spíše závodní tempo. Zajímavostí pak jest, že Hulk dokázal ze svého Renaultu vymačkat solidní čas (1:29,936), se kterým si vydobyl nejlepší pozici za velkou trojkou.
#F1 #BritishGP FP2 Best sectors & Laptimes set: Hamilton ahead of Bottas by 1/4s, Grosjean 12th pic.twitter.com/4eMi5lZvZz
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 14, 2017
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.