Druhý volný trénink na VC Velké Británie byl opět v režii Mercedesu, tentokrát ale Ferrrari vystrčilo růžky a dostalo se před Red Bully. Nejrychlejší čas zajel Lewis Hamilton, a to v hodnotě 1:28,496. Druhý Hamilton ztrácel 47 tisícin.
Nejdříve nasadil čas 1:30,320 čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel, toho ale překonal stájový kolega Iceman, a dokonce hned 15 minut po začátku druhých volných jízd zajel čas na úrovni dopoledního tréninku - 1:30,161.
Domácí Hamilton ho ale hned překonal s časem 1:28,780 na měkké směsi. Následně svůj čas trojnásobný mistr světa zlepšil ještě o 237 tisícin vteřiny. Do toho i Fernando Alonso zajel solidní čas, se kterým by se vešel do teoretické Q3, kdy je devátý nejlepší.
Zhruba po půl hodině začala kvalifikační simulace, kdy Bottas posunul dnešní maximum na 1:28,496. Hamilton následně zajíždí nejrychlejší první sektor, ale kvůli roztočenému Palmerovi a žlutým vlajkám nemůže zajet rychlé kolo.
Na poslední půl hodinu týmy opět ladili spíše závodní tempo. Zajímavostí pak jest, že Hulk dokázal ze svého Renaultu vymačkat solidní čas (1:29,936), se kterým si vydobyl nejlepší pozici za velkou trojkou.
#F1 #BritishGP FP2 Best sectors & Laptimes set: Hamilton ahead of Bottas by 1/4s, Grosjean 12th pic.twitter.com/4eMi5lZvZz
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 14, 2017Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.