V prvním tréninku dominoval Bottas, v závěsu skončil Hamilton. Vettel testoval ochranný štít, který rozhodně nevypadá špatně.
V jedenáct hodin britského času začal na legendárním okruhu Silverstone první volný trénink na GP Británie. A pro diváky byl zajímavý hned z dvou důvodů. Zaprvé, ukázal rozložení sil před nedělní velkou cenou a zadruhé, Sebastian Vettel testoval na své Gině ochranný štít, který by se mohl na vozech objevit již v příští sezóně.
Jako první se na trati objevil právě Sebastian Vettel s nainstalovaným ochranným štítem. V těsném závěsu se pak za Sebem začalo prohánět i Ferrariho kolegy Kimiho. Po 25 minutách tu máme první měřené kolo s hodnotou 1:31,305, o které se zasloužil právě Iceman na super měkké.
FIna ale překonaly oba Red Bully a následně vozy Stříbrných šípů. Na čele po necelé první polovině tréninku stál vítěz minulé velké ceny Valtteri Bottas, a to s časem 1:29,651. V těsném závěsu pak byl Lewis Hamilton se ztrátou 379 tisícin.
FP1 PROVISIONAL CLASSIFICATION (90/90 MINS): @MercedesAMGF1 comfortably ahead #BritishGP ?? #F1 pic.twitter.com/qDQBD9Ra9j
— Formula 1 (@F1) July 14, 2017Bottas následně svůj čas stlačil ještě o více jak půl vteřiny dolů na konečných 1:29,106. Jeho kolega Ham následně zajel ještě čas o 78 tisícin pomalješí (1:29,184), ale na jeho kolegu to nestačilo. Relativní nováček Giovinazzi testující za Haas nakonec skončil šestnáctý s časem 1:32,031.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.