V prvním tréninku dominoval Bottas, v závěsu skončil Hamilton. Vettel testoval ochranný štít, který rozhodně nevypadá špatně.
V jedenáct hodin britského času začal na legendárním okruhu Silverstone první volný trénink na GP Británie. A pro diváky byl zajímavý hned z dvou důvodů. Zaprvé, ukázal rozložení sil před nedělní velkou cenou a zadruhé, Sebastian Vettel testoval na své Gině ochranný štít, který by se mohl na vozech objevit již v příští sezóně.
Jako první se na trati objevil právě Sebastian Vettel s nainstalovaným ochranným štítem. V těsném závěsu se pak za Sebem začalo prohánět i Ferrariho kolegy Kimiho. Po 25 minutách tu máme první měřené kolo s hodnotou 1:31,305, o které se zasloužil právě Iceman na super měkké.
FIna ale překonaly oba Red Bully a následně vozy Stříbrných šípů. Na čele po necelé první polovině tréninku stál vítěz minulé velké ceny Valtteri Bottas, a to s časem 1:29,651. V těsném závěsu pak byl Lewis Hamilton se ztrátou 379 tisícin.
FP1 PROVISIONAL CLASSIFICATION (90/90 MINS): @MercedesAMGF1 comfortably ahead #BritishGP ?? #F1 pic.twitter.com/qDQBD9Ra9j
— Formula 1 (@F1) July 14, 2017Bottas následně svůj čas stlačil ještě o více jak půl vteřiny dolů na konečných 1:29,106. Jeho kolega Ham následně zajel ještě čas o 78 tisícin pomalješí (1:29,184), ale na jeho kolegu to nestačilo. Relativní nováček Giovinazzi testující za Haas nakonec skončil šestnáctý s časem 1:32,031.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.