Stoffel Vandoorne se ve svém posledním sloupku pro motorsport.com ohlíží za Velkou cenou Rakouska, v níž podle něj měl McLaren poprvé rychlost na to, aby skončil v první desítce. Proč k tomu nedošlo a nevybojoval ani bod?
Z Velké ceny Rakouska jsme si sice neodvezli body, které jsme chtěli, přesto si myslím, že si všichni u McLarenu - Hondy mohou z víkendu odnést spoustu pozitiv.
Když začnu prvním tréninkem, tak naše rychlost v něm byla vlastně docela slušná. Samozřejmě, že jsme jezdili s novou třetí specifikací motoru Honda, ale zároveň jsme očekávali, že se nám bude celkem dařit, protože víme, že naše šasi je velmi dobré.
Nezapomínejte navíc, že je Rakousko krátkou tratí s některými pomalými a rychlými zatáčkami, které nám vždy sedí o něco lépe. Opravdu šlo jen o jemné vyladění nastavení v trénincích, v nichž jsme se co nejlépe připravovali na kvalifikaci.
#F1 #AustrianGP New #Honda Power Unit Spec 3 getting ready for @alo_oficial - PHOTO: pic.twitter.com/HIS2wfHquc
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 8, 2017Jaký je rozdíl mezi specifikací motoru Honda č. 2 a 3?Hodně lidí se mě ptá na třetí specifikaci motoru a na to, jak se liší od specifikace č. 2, kterou využíval Fernando.
Abych byl upřímný, tak z kokpitu není v jejich výkonnosti žádný významný rozdíl a také data tento pocit potvrdila. Před námi je stále hodně práce na doladění nastavení před tím, než z ní budeme moci opravdu těžit.
Úvod závodu: dobrý start, první kolo zkomplikovaly kolizeSamotný start závodu se mi a Fernandovi opravdu podařil, ale žel se věci hodně zkomplikovaly, když se několik aut před námi špatně rozjelo. Pomalu odstartoval Renault, stejně jako Max Verstappena Carlos Sainz, proto byl náš nájezd do zatáčky kvůli vyhýbání se všem těmto lidem narušen.
Potom jsem viděl kolizi mezi Daniilem Kvjatem a Fernandem Alonsem v první zatáčce. Musel jsem se ji vnějškem vyhnout, což mě žel nedostalo do perfektní pozice pro dlouhou jízdu do zatáčky č. 3, takže to bylo trochu náročné úvodní kolo.
Penalizace Stoffela připravila o možnost bojovat o bodyI tak si myslím, že jsme měli rychlost na body. Když jsme jezdili na čistém vzduchu, tak bylo naše tempo velmi dobré. Podle mě to bylo letos poprvé, co jsme měli skutečnou rychlost na to, abychom se pohybovali v první desítce za vozy Haasu, Force Indie a Williamsy.
Nakonec jsem se po zastávkách v boxech dostal do boje o body. Sotva jsme nasadili čerstvou směs, tak jsem bojoval s Renaultem o poslední bod, a Kimi Räikkönen byl za námi.
Tlačil jsem na to tak tvrdě, jak to jen šlo, abych zůstal před Kimim a nemusel ztrácet čas s modrými vlajkami, ale žel mi to trvalo příliš dlouho, než jsem ho pustil před sebe, a dostal jsem penalizaci v podobě průjezdu boxy. Nestálo nás to nakonec žádnou pozici, ale přišli jsme kvůli ní o boj o body.
Silverstone bude letos hodně odlišnýUž tento víkend následuje další závod. Silverstone se od Rakouska hodně liší: je mnohem delší a letos to tam bude dost odlišné od toho, jak jsme Silverstone znali v minulosti. Hodně zatáček se pojede na plno a půjde o velmi, velmi rychlý okruh. Proto si nemyslím, že pro nás půjde o jednoduchý víkend.
Jako obvykle se pokusíme optimalizovat všechno na voze, abychom z něj dostali maximum. Možná bychom se s britským létem mohli dočkat nějakých překvapení a snad i trochu deště, což by bylo fajn.
Myslím si, že naše auto je docela dobré, takže za deště by mohlo být skvělé. Rovněž v těžkých situacích nám poskytuje příležitost udělat něco jinak v oblasti strategie a dostat nás do konkurenceschopnější pozice.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.