Max Verstappen po dalším odstoupení v Rakousku přiznává, že pomalu začíná ztrácet u Red Bullu důvěru v to, že se věci zlepší. Už při nájezdu na rošt zaznamenal technické problémy a tušil, že ani tentokrát šachovnicový praporek neuvidí.
"Po závodě jsem byl vlastně poměrně klidný. Je to ale samozřejmě velké zklamání, co se přihodilo. Takhle ztrácíte důvěru. Ne v sebe, ale myslím v celou tu věc, když se to děje pořád," popisuje frustrovaný Verstappen, jehož závod skončil v 1. zatáčce poté, co do něj zezadu narazil Fernando Alonso, jehož roztočil příliš pozdě brzdící Daniil Kvjat.
Proč hovoří o ztrátě důvěry? "Jde momentálně o celou situaci. Myslím, že to je úplně logické. V určitou chvíli to musí přestat. Vím, že se vždy snaží odvádět tu nejlepší práci. A pokaždé jde o něco jiného, takže to opravdu nemůžete opravit, protože to je vždycky něco jiné," odpovídá holandský jezdec, který měl mezi 135 000 návštěvníky o víkendu v Rakousku obrovskou podporu.
Havárie v první zatáčce podle něj ale nebyla podstatná - technické problémy totiž zaznamenal už při nájezdu na rošt, takže by do cíle stejně nedojel: "Měl jsem potíže se spojkou už na startu. Ještě během zaváděcího kola jsem si povšiml, že je něco špatně. Když jsem opouštěl rošt, tak se auto ohromně třáslo, což nebylo dobré."
"U samotného startu, když se blížíte bodu záběru, tak spojka začala oscilovat, vibrovat, abych to řekl jednoduše. Auto pak přešlo do módu proti zhasnutí motoru, ale zřejmě už v tu chvíli bylo něco pokažené a začalo se to projevovat. Pokud to začíná prokluzovat či přestává těsnit a všechno kolem, tak je konec," vysvětluje Verstappen.
Po závodě se mu vedení Red Bullu v čele s Christianem Hornerem a Helmutem Markem za technické problémy samozřejmě omluvilo, pro zklamaného jezdce to však moc neznamená: "Myslím, že nikdy dříve nezažili tolik odstoupení. Tohle se normálně stane maximálně během tří či čtyř sezón. Co k tomu můžu říct? 'Sorry' mi nijak nepomůže. Od Monaka jsem nezískal ani bod!"
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
McLaren věří, že rivalita mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim nebude ohrožovat týmovou spolupráci v boji o titul. Oba jezdci loni pomohli McLarenu k šesti vítězstvím a prvnímu titulu v Poháru konstruktérů po 26 letech. Po úspěšných testech v Bahrajnu je Norris favoritem.
Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.