Red Bull se v posledních několika závodech po vyřešení svých potíží s korelací dat neustále zlepšuje. Ve vývoji nepolevují, pro nadcházející závody mají připraveny další novinky, které jim mají pomoci dále stáhnout náskok Mercedesu a Ferrari.
Daniel Ricciardo skončil pětkrát po sobě na pódiu, z toho si dokonce v Baku připsal jedno vítězství. Forma Red Bullu po vlažném vstupu do sezóny roste, v dalších závodech se chce dotáhnout na špici.
"Doufáme, že když se opět dostaneme na normálnější okruhy, tak bychom měli být schopni ten náskok stáhnout. Mohli jste vidět, že když Hamilton dostal pokyn zvýšit výkon motoru na posledních 10 - 15 kol, což dělalo něco mezi 0,4 - 0,5 sekundami na kolo, tak jsme i přesto dokázali svou pozici udržet," vrací se šéf týmu Christian Horner k dramatické koncovce Velké ceny Rakouska.
"Dojeli jsme do 10 sekund za vítězem velké ceny, a to bez safety caru. Rozhodně jsme ztrátu stáhli, a ve vývoji toho máme více. Všichni v továrně pracují neuvěřitelně tvrdě. Snad budou pokračovat v získávání výkonnosti vozu a zároveň se budou věci zlepšovat i po stránce motoru," odkazuje Horner na Renault, který jim dodává pohonné jednotky.
Red Bull již vyrábí další nové díly pro závod v Silverstone, vylepšení chystá i pro Maďarsko, které by jim mělo vyhovovat teoreticky nejvíce. Ricciardo s vozem RB13 předvádí skvělé výkony, zatímco Max Verstappen zažívá neuvěřitelnou smůlu - z posledních 7 závodů jich nedokončil 5.
"Je to RB13 - a 13 je pro některé šťastná, pro jiné ne. Můžete říct, že je šťastná pro Daniela a zatím smolná pro Maxe. Zatím jezdí neuvěřitelně dobře. Rakousko odjel bez jediné chybičky. Perfektní první kolo, tvrdé, ale férové předjetí Kimiho a pak těch posledních 10 kol, to byla všechno kvalifikační kola," chválí Horner svého jezdce Ricciarda, jenž v šampionátu drží 4. příčku.
"V 2. sektoru se musel pořádně snažit, aby byl mimo DRZ zónu nebo měl alespoň 0,8 sekundy k dobru na startovní-cílové rovince, aby Lewisovi nedal šanci jej předjet. A on to zvládl. Opět byl pod velkým tlakem, jako v Montrealu, a předvedl absolutně skvělý výkon.
Teď má pět pódií v řadě včetně vítězství ve velké ceně na tratích, které podle nás neměly být naše nejlepší. Poslední tři okruhy také odhalily některé naše slabiny. Získat na nich dvě třetí místa a jedno vítězství, to je tedy hodně slušné," pochvaluje si Horner.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.