Toro Rosso si příští rok kromě Carlose Sainze zřejmě ponechá i Daniila Kvjata. Naznačil to šéf Red Bullu Christian Horner, který je s výkony ruského pilota spokojený.
Toro Rosso si chce podržet zkušeného Sainze i KvjataKvjat letos získal pouze 4 body proti Sainzovým 29, v Rakousku se navíc prezentoval po startu zbrklým manévrem, když sestřelil Fernanda Alonsa i Maxe Verstappena. "Špatně vyhodnotil svůj brzdný bod a Max byl jeho nešťastnou obětí. Nemyslím si ale, že vůči němu bude někdo příliš tvrdý," komentoval v padoku jeho incident Horner.
Vedení Red Bullu v něj i nadále chová důvěru po dobrých výkonech, které letos předváděl. Na Carlose Sainze, který se chtěl přesunout do lepšího týmu, využil opci. Došlo k podobnému kroku také u Kvjata?
"Ještě ne, ale nedokážu si představit scénář, při kterém by k tomu nedošlo. V této sezóně zatím vlastně jezdí hodně slušně, proto ji zřejmě využijeme v relativně blízké budoucnosti. U Red Bullu máme spoustu času na rozhodnutí. Nevidím důvod, proč bychom jej v této době měli nahrazovat. Uvidíme, jak se věci vyvinou," odpovídá Horner.
Juniorský program Red Bullu - k čemu vlastně?A protože má Red Bull uzavřené smlouvy s Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem, tak to představuje špatnou zprávu pro Pierra Gaslyho, který doufal, že příští rok konečně nakročí do Formule 1. K čemu je pak dobrý juniorský program Red Bullu, když jeho mladíci mají u Toro Rosso dveře zavřené, a místo nich tam zůstávají zkušení piloti?
Kvjat se Sainzem by příští rok u stáje z Faenzy zahájili už svou čtvrtou sezónu, čímž by vytvořili její rekord. Sébastiaena Bourdaise, Vitantonia Liuzziho, Daniela Ricciarda, Scotta Speeda, Maxe Verstappena či Sebastiana Vettela si podržela 2 roky, tři roky u ní vydrželi Jaime Alguersuari, Sébastien Buemi a Jean-Eric Vergne.
Verstappen může od Red Bullu odejít až v roce 2020Mladým talentovaným jezdcům nyní nezbývá nic jiného, než se pokusit sehnat pořádný balík peněz a zkusit své místo jinde. V Rakousku se sice hodně hovořilo o snaze Ferrari přilákat Verstappena, ten si však může nechat na přestup zajít chuť až do roku 2020. Horner to totiž okomentoval slovy: "Jde o totální propagandu, naprostý nesmysl. Má smlouvu do roku 2019. Pak, po roce 2019, bude na volném trhu."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.