Pilot Mercedesu Lewis Hamilton věří, že čtvrté místo v cíli neodráží jeho skutečnou výkonnost ve Velké ceně Rakouska, v níž byl dle svých slov nejrychlejší ze všech.
V sobotní kvalifikaci sice předvedl až třetí nejrychlejší kolo, kvůli předčasné výměně převodky, která musí vydržet 6 závodů, byl na startovním roštu odsunut o pět míst dozadu.
Po startu těžil z havárie, do níž byl zapojen Max Verstappen (odstoupil popáté v posledních 7 podnicích), poté v úvodním stintu rychle předjel Sergia Péreze i Romaina Grosjeana. Po brzké zastávce v boxech se dostal před Kimiho Räikkönena, ale Daniela Ricciarda již nezdolal, byť spolu svedli v závěru velmi těsný souboj.
"Když se podívám na data ze závodu, tak jsem byl dnes vlastně nejrychlejší ze všech, takže jsem vlastně odjel nejlepší závod," popisuje Hamilton, jenž si připsal nejrychlejší kolo (1:07,411 min) a na rovince dosáhl s pomocí DRS nejvyšší maximální rychlost (328,8 km/h).
"Když jsem konečně dvě auta - Force Indii a Haas, tak jsem byl 16 sekund za Valtterim, který vedl. Ztratil jsem pak ještě několik dalších sekund, cílem jsem ale projel jen o šest sekund později. Takže to vlastně bylo opravdu pozitivní, když se na to dívám zpětně. Nemyslím si, že by to body odrážely, ale takové to už je," lituje pilot Mercedesu.
Na výjezdu ze 3. zatáčky se ještě v závěru pokusil předjet Ricciarda, svou pódiovou pozici ale neudržel. Myslel si, že se před Red Bull dostal, Australan ale své místo dále uhájil.
"V době, kdy jsem končil závod, tak jsem si myslel, že bych ho možná mohl předjet, byl však v mém mrtvém úhlu, takže jsem si nebyl jistý. Proto jsem byl během rozhovorů po závodě zklamaný - pracoval jsem tak tvrdě na stažení toho náskoku a na tom, abych se dostal k této příležitosti," vysvětluje Hamilton, jenž nyní na vedoucího Sebastiana Vettela ztrácí 20 bodů.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.