Pilot Mercedesu Lewis Hamilton věří, že čtvrté místo v cíli neodráží jeho skutečnou výkonnost ve Velké ceně Rakouska, v níž byl dle svých slov nejrychlejší ze všech.
V sobotní kvalifikaci sice předvedl až třetí nejrychlejší kolo, kvůli předčasné výměně převodky, která musí vydržet 6 závodů, byl na startovním roštu odsunut o pět míst dozadu.
Po startu těžil z havárie, do níž byl zapojen Max Verstappen (odstoupil popáté v posledních 7 podnicích), poté v úvodním stintu rychle předjel Sergia Péreze i Romaina Grosjeana. Po brzké zastávce v boxech se dostal před Kimiho Räikkönena, ale Daniela Ricciarda již nezdolal, byť spolu svedli v závěru velmi těsný souboj.
"Když se podívám na data ze závodu, tak jsem byl dnes vlastně nejrychlejší ze všech, takže jsem vlastně odjel nejlepší závod," popisuje Hamilton, jenž si připsal nejrychlejší kolo (1:07,411 min) a na rovince dosáhl s pomocí DRS nejvyšší maximální rychlost (328,8 km/h).
"Když jsem konečně dvě auta - Force Indii a Haas, tak jsem byl 16 sekund za Valtterim, který vedl. Ztratil jsem pak ještě několik dalších sekund, cílem jsem ale projel jen o šest sekund později. Takže to vlastně bylo opravdu pozitivní, když se na to dívám zpětně. Nemyslím si, že by to body odrážely, ale takové to už je," lituje pilot Mercedesu.
Na výjezdu ze 3. zatáčky se ještě v závěru pokusil předjet Ricciarda, svou pódiovou pozici ale neudržel. Myslel si, že se před Red Bull dostal, Australan ale své místo dále uhájil.
"V době, kdy jsem končil závod, tak jsem si myslel, že bych ho možná mohl předjet, byl však v mém mrtvém úhlu, takže jsem si nebyl jistý. Proto jsem byl během rozhovorů po závodě zklamaný - pracoval jsem tak tvrdě na stažení toho náskoku a na tom, abych se dostal k této příležitosti," vysvětluje Hamilton, jenž nyní na vedoucího Sebastiana Vettela ztrácí 20 bodů.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.