Během pátečních volných jízd Ferrari nevypadalo, že by zrovna mělo bojovat o vítězství. Jak to, že Sebastian Vettel i přesto věří ve vítězství a kde jsou podle něj slabiny Ferrari?
V rakouském Spielbergu se Sebastianu Vettelovi nabízí jedinečná šance poodskočit svému rivalovi v hodnocení MS, když se Lewis Hamilton po výměně převodovky na startu závodu propadne o 5 míst. Zatímco průběžný lídr pořadí bude startovat z první řady, pilot Mercedesu odstartuje po penalizaci až z osmého místa. Využije Vettel této nesporně velké šance k tomu, aby v neděli odpoledne získal svoje již čtvrté vítězství ročníku 2017?
"Vítězství je možné," začal optimisticky Sebastian Vettel. Napřed ale bude muset předjet minimálně Vallteriho Bottase, který stojí před ním na pole-position. A co Vettel říká na to, že během pátečních tréninků předváděl Bottas určitě lepší výkony než on? "Nebude to určitě procházka růžovým sadem. Během celého víkendu byl velmi rychlý a také jeho páteční dlouhé výjezdy vypadaly dobře. Bude to proti němu těžké."
Rodák z Heppenheimu má ale podle určitých indícií dobré důvody věřit si pro nedělní závod. "Dnes [v sobotu] jsme se ve srovnání se včerejškem ještě o něco zlepšili, protože jsme udělali krok v set-upu a doufáme v to, že zítra [v neděli] budeme blíže." Když se podíváme na sobotní časy, tak Ferrari ztrácí na Mercedesy hlavně v prvním sektoru. Mohlo by to být způsobeno pohonným ústrojím, protože v prvním sektoru je pouze jedna zatáčka.
"Trochu ztrácíme ve výjezdu do kopce. Ale jinak bylo auto opravdu dobré a já byl s výjezdem v Q3 spokojen." Vettel navíc věří, že by v závodě mohli mít dobré tempo: "Bylo důležité zlepšit auto a dostat se na limit také v oblasti motoru. Víme, že motor v kvalifikacích nemůžeme otevřít jako Mercedes. Jsme proto velmi optimističtí, že nejsme tak daleko. A za normálních okolností bychom měli v neděli ještě něco získat."
Nakonec Němec na Fina neztratil moc času ani dnes v kvalifikaci, konkrétně 0,042 vteřiny. Jak již bylo řečeno, Hamilton bude po penalizaci pěti míst za výměnu převodovky startovat sice až ze třetí řady, ale v trénincích byl jasně rychlejší než Bottas, a tak bychom neměli odepisovat ani jej. Na otázku, jak dlouho to bude trvat, než bude mít Vettel Hamiltona ve svých zpětných zrcátkách, jezdec Scuderie odpověděl: "Nevím. Díváme se dopředu. Valtteri bude těžkým oříškem. Už během celého víkendu je hodně rychlý. Uvidíme, jak dopadnou první kola a jak se pak bude vyvíjet celý závod."
Zároveň si Vettel, který mimochodem nedaleko Red Bull Ringu vlastní statek, uvědomuje, že do průběhu nedělního závodu může promluvit ještě něco jiného: "Počasí může zítra hrát roli." Pravděpodobnost deště v této horské oblasti Rakouska je na nedělní odpoledne aktuálně kolem 40 %.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.