Během pátečních volných jízd Ferrari nevypadalo, že by zrovna mělo bojovat o vítězství. Jak to, že Sebastian Vettel i přesto věří ve vítězství a kde jsou podle něj slabiny Ferrari?
V rakouském Spielbergu se Sebastianu Vettelovi nabízí jedinečná šance poodskočit svému rivalovi v hodnocení MS, když se Lewis Hamilton po výměně převodovky na startu závodu propadne o 5 míst. Zatímco průběžný lídr pořadí bude startovat z první řady, pilot Mercedesu odstartuje po penalizaci až z osmého místa. Využije Vettel této nesporně velké šance k tomu, aby v neděli odpoledne získal svoje již čtvrté vítězství ročníku 2017?
"Vítězství je možné," začal optimisticky Sebastian Vettel. Napřed ale bude muset předjet minimálně Vallteriho Bottase, který stojí před ním na pole-position. A co Vettel říká na to, že během pátečních tréninků předváděl Bottas určitě lepší výkony než on? "Nebude to určitě procházka růžovým sadem. Během celého víkendu byl velmi rychlý a také jeho páteční dlouhé výjezdy vypadaly dobře. Bude to proti němu těžké."
Rodák z Heppenheimu má ale podle určitých indícií dobré důvody věřit si pro nedělní závod. "Dnes [v sobotu] jsme se ve srovnání se včerejškem ještě o něco zlepšili, protože jsme udělali krok v set-upu a doufáme v to, že zítra [v neděli] budeme blíže." Když se podíváme na sobotní časy, tak Ferrari ztrácí na Mercedesy hlavně v prvním sektoru. Mohlo by to být způsobeno pohonným ústrojím, protože v prvním sektoru je pouze jedna zatáčka.
"Trochu ztrácíme ve výjezdu do kopce. Ale jinak bylo auto opravdu dobré a já byl s výjezdem v Q3 spokojen." Vettel navíc věří, že by v závodě mohli mít dobré tempo: "Bylo důležité zlepšit auto a dostat se na limit také v oblasti motoru. Víme, že motor v kvalifikacích nemůžeme otevřít jako Mercedes. Jsme proto velmi optimističtí, že nejsme tak daleko. A za normálních okolností bychom měli v neděli ještě něco získat."
Nakonec Němec na Fina neztratil moc času ani dnes v kvalifikaci, konkrétně 0,042 vteřiny. Jak již bylo řečeno, Hamilton bude po penalizaci pěti míst za výměnu převodovky startovat sice až ze třetí řady, ale v trénincích byl jasně rychlejší než Bottas, a tak bychom neměli odepisovat ani jej. Na otázku, jak dlouho to bude trvat, než bude mít Vettel Hamiltona ve svých zpětných zrcátkách, jezdec Scuderie odpověděl: "Nevím. Díváme se dopředu. Valtteri bude těžkým oříškem. Už během celého víkendu je hodně rychlý. Uvidíme, jak dopadnou první kola a jak se pak bude vyvíjet celý závod."
Zároveň si Vettel, který mimochodem nedaleko Red Bull Ringu vlastní statek, uvědomuje, že do průběhu nedělního závodu může promluvit ještě něco jiného: "Počasí může zítra hrát roli." Pravděpodobnost deště v této horské oblasti Rakouska je na nedělní odpoledne aktuálně kolem 40 %.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.