V 11:00 začal v Rakousku poslední volný trénink před odpolední kvalifikací. Po včerejších testech závodního tempa byly dnes na pořadu dne spíše rychlejší módy simulující právě kvalifikaci na zítřejší velkou cenu.
Hned v úvodu měl problémy Carlos Sainz, kterému pravděpodobně odešel motor a jeho vůz musel být traťovými maršály odtlačen do bezpečí mimo závodní trať.
První měřené kolo zajel Daniel Ricciardo na nejměkčí, fialové, směsi s hodnotou 1:06,556. Následně ho překonal jeho stájový kolega Verstappen, a to o 169 tisícin. Poté ho i vylepšil na hodnotu 1:06,082.
Po prvních 15 minutách mělo měřené časy zajeto 10 pilotů. Chyběli ale hlavní kandidáti na pole potion - jezdci Mercedesu a Ferrari. A tak poli vévodily Red Bully.
Dvacet minut po začátku se na trati objevily i vozy Mercedesu a Ferrari na ultra-měkkých směsích a postupně si začaly prokousávat cestu k nejlepším časům. Nejdříve se na druhé místo dostal Vettel se ztrátou 21 tisícin na Maxe. Následně se na první místa dostaly oba Stříbrné šípy, které ale hned překonal opět Vettel s časem 1:05,384.
Následovalo tradiční období sucha, kdy se na trať akorát vrátil Sainz, a stáje ladily vozy pro kvalifikační simulaci, která začala zhruba v posledních 15 minutách.
Nejdříve se o 23 tisícin dostal na čelo Lewis Hamilton, kterému ale pomyslnou pole position opět sebral Vettel, a to s časem 1:05, 092 (-0,262). Hamilton na to reagoval akorát kiksem, když si šel projet rakouský kačírek ve třetí zatáčce a trénink pro něj skončil.
Stejně tak trénink o 7 minut později skončil trénink i pro zbytek pilotů, kdy se již nic zásadního nestalo a nejrychlejším pilotem tedy zůstal Seb na jeho červené Gině.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.