V 11:00 začal v Rakousku poslední volný trénink před odpolední kvalifikací. Po včerejších testech závodního tempa byly dnes na pořadu dne spíše rychlejší módy simulující právě kvalifikaci na zítřejší velkou cenu.
Hned v úvodu měl problémy Carlos Sainz, kterému pravděpodobně odešel motor a jeho vůz musel být traťovými maršály odtlačen do bezpečí mimo závodní trať.
První měřené kolo zajel Daniel Ricciardo na nejměkčí, fialové, směsi s hodnotou 1:06,556. Následně ho překonal jeho stájový kolega Verstappen, a to o 169 tisícin. Poté ho i vylepšil na hodnotu 1:06,082.
Po prvních 15 minutách mělo měřené časy zajeto 10 pilotů. Chyběli ale hlavní kandidáti na pole potion - jezdci Mercedesu a Ferrari. A tak poli vévodily Red Bully.
Dvacet minut po začátku se na trati objevily i vozy Mercedesu a Ferrari na ultra-měkkých směsích a postupně si začaly prokousávat cestu k nejlepším časům. Nejdříve se na druhé místo dostal Vettel se ztrátou 21 tisícin na Maxe. Následně se na první místa dostaly oba Stříbrné šípy, které ale hned překonal opět Vettel s časem 1:05,384.
Následovalo tradiční období sucha, kdy se na trať akorát vrátil Sainz, a stáje ladily vozy pro kvalifikační simulaci, která začala zhruba v posledních 15 minutách.
Nejdříve se o 23 tisícin dostal na čelo Lewis Hamilton, kterému ale pomyslnou pole position opět sebral Vettel, a to s časem 1:05, 092 (-0,262). Hamilton na to reagoval akorát kiksem, když si šel projet rakouský kačírek ve třetí zatáčce a trénink pro něj skončil.
Stejně tak trénink o 7 minut později skončil trénink i pro zbytek pilotů, kdy se již nic zásadního nestalo a nejrychlejším pilotem tedy zůstal Seb na jeho červené Gině.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.