Šéf Renaultu před novináři potvrdil druhý test pro polského závodníka Roberta Kubicu. Polák by měl jezdit na Paul Ricardu.
Francouzská stáj dlouho mlžila své další kroky s Robertem Kubicou, a dokonce to vypadalo, že test v přímořské Valencii bude jen jednorázovou záležitostí. Výsledky ale ukázaly, že Robert dokáže jezdit rychleji než Sirotkin a na simulátoru prý dosahuje časů jako Nico Hülkenberg.
"První test ve Valencii byl jen o tom, aby Robert znovu zažil pocit z jízdy, tento druhý test bude zaměřen na to, zda se bude moci vrátit na nejvyšší úroveň závodění," okomentoval situaci šéf týmu Renault Cyril Abiteboul.
Ve Valencii Robert zvládl odkroužit 155 kol v Lotusu E20 ze sezóny 2012. Ve stejném monopostu se povozí i při dalších testech na francouzském okruhu Paul Ricard, který bude od příštího roku opět součástí kalendáře šampionátu F1.
"Je to nová éra v jeho osobním i profesním životě a jsme šťastní, že ho můžeme podpořit tím, že si zajezdí na Paul Ricardu, který je vhodný jak pro profesionály, tak amatéry," pokračoval šéf stáje.
"I tak ale musí ještě překonat celou řadu překážek a on sám ví lépe než kdokoliv jiný, že závisí jen na jeho výkonech. Ty rozhodnou, zda se z něj opět stane profesionální pilot," zakončil Francouz.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.