Jako první se dnes před novináře postavilo trio Magnussen, Vettel a Hamilton. A dalo se čekat, že právě Němec s Britem budou pod těžkou palbou otázek novinářů
Lewis byl tázán, zda přehodnotil svá stanoviska poté, co si vše mohl nechat dva týdny projít hlavou. "Nemyslím si, že se cokoliv změnilo, mám na to stejný názor. Se vší úctou si myslím, že by tu dnes s námi měl sedět Jean (Todt) a měl by odpovídat na dotazy, jelikož v pondělí se nic nezměnilo," odpověděl Brit.
Lituje Brit svých slov, kdy řekl, že se Vettel znemožnil? "Nemyslím si, že jsem byl po závodě nijak smutný. Jestli jo, tak to bylo z jiných důvodů. Neřekl jsem nic, co bych chtěl vzít zpět. Na vše mám pořád stejný názor, ale již to nemá smysl řešit. Popovídali jsme si a jede se dál."
Vettel svého činu lituje: "Byl to chybný manévr, bylo to chybné rozhodnutí. Byla to chyba, že jsem do něj najel . To asi chcete slyšet, nic moc jiného se ani říct nedá. V tu chvíli mě to překvapilo a myslel jsem si, že mě Lewis vybrzdil, a proto jsem do něj narazil. Poté jsem ale řekl, že za tím nebyl špatný úsudek a že si vlastně nemyslím, že by to udělal naschvál. V tu chvíli jsem to ale vyhodnotil jinak. Překvapilo mě to a kvůli tomu jsem zareagoval příliš horlivě. Jsem na to pyšný? Ne. Mohu to vzít nazpět? Ne. Lituji toho? Ano. Myslím si, že už to není třeba dál rozpitvávat."
Vettel od Mezinárodní automobilové federace nedostal žádný další trest, ale i tak si myslí, že byl potrestán dostatečně, přišel prý o vítězství. "Dostal jsem penalizaci, ten závod byl de facto můj, jelikož Lewis měl technický problém s headrestem. Můžete mi věřit, že jsem po závodě nebyl úplně nadšený. Skončil jsem čtvrtý, ale mohl jsem dojet první a asi vám nemusím říkat, jaký je to bodový rozdíl. Nikdy jsem neměl v úmyslu ho poškodit, nebylo to tak, že bych mu chtěl dát pěstí. Prostě jsem to jen přehnal. Cílem nebylo poničit mu vůz, jeli jsme pomalu. Ale i tak to bylo špatné rozhodnutí. Bylo to nebezpečné a naprosto nemístné. Navíc jsem tím nic nezískal," zakončil Vettel.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.