Jako první se dnes před novináře postavilo trio Magnussen, Vettel a Hamilton. A dalo se čekat, že právě Němec s Britem budou pod těžkou palbou otázek novinářů
Lewis byl tázán, zda přehodnotil svá stanoviska poté, co si vše mohl nechat dva týdny projít hlavou. "Nemyslím si, že se cokoliv změnilo, mám na to stejný názor. Se vší úctou si myslím, že by tu dnes s námi měl sedět Jean (Todt) a měl by odpovídat na dotazy, jelikož v pondělí se nic nezměnilo," odpověděl Brit.
Lituje Brit svých slov, kdy řekl, že se Vettel znemožnil? "Nemyslím si, že jsem byl po závodě nijak smutný. Jestli jo, tak to bylo z jiných důvodů. Neřekl jsem nic, co bych chtěl vzít zpět. Na vše mám pořád stejný názor, ale již to nemá smysl řešit. Popovídali jsme si a jede se dál."
Vettel svého činu lituje: "Byl to chybný manévr, bylo to chybné rozhodnutí. Byla to chyba, že jsem do něj najel . To asi chcete slyšet, nic moc jiného se ani říct nedá. V tu chvíli mě to překvapilo a myslel jsem si, že mě Lewis vybrzdil, a proto jsem do něj narazil. Poté jsem ale řekl, že za tím nebyl špatný úsudek a že si vlastně nemyslím, že by to udělal naschvál. V tu chvíli jsem to ale vyhodnotil jinak. Překvapilo mě to a kvůli tomu jsem zareagoval příliš horlivě. Jsem na to pyšný? Ne. Mohu to vzít nazpět? Ne. Lituji toho? Ano. Myslím si, že už to není třeba dál rozpitvávat."
Vettel od Mezinárodní automobilové federace nedostal žádný další trest, ale i tak si myslí, že byl potrestán dostatečně, přišel prý o vítězství. "Dostal jsem penalizaci, ten závod byl de facto můj, jelikož Lewis měl technický problém s headrestem. Můžete mi věřit, že jsem po závodě nebyl úplně nadšený. Skončil jsem čtvrtý, ale mohl jsem dojet první a asi vám nemusím říkat, jaký je to bodový rozdíl. Nikdy jsem neměl v úmyslu ho poškodit, nebylo to tak, že bych mu chtěl dát pěstí. Prostě jsem to jen přehnal. Cílem nebylo poničit mu vůz, jeli jsme pomalu. Ale i tak to bylo špatné rozhodnutí. Bylo to nebezpečné a naprosto nemístné. Navíc jsem tím nic nezískal," zakončil Vettel.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.