Bývalý pilot Red Bullu a vítěz série vytrvalostních vozů WEC 2014 si stěžuje na současná pravidla ohledně penalizací na startu za nadměrné používání komponent. Jezdci prý za to nemohou a kazí to zábavu.
"Je moc pravidel. Já bych nechtěl penalizace pro piloty - hlavně ty, za které ani nemohou. Například, když mechanik špatně namontuje brzdný disk a pilot kvůli tomu musí startovat z posledního místa. Navíc spousta lidí nesleduje kvalifikaci a pak se diví, proč jejich oblíbení piloti začínají závod ze zadních pozic. Kvůli tomu přicházíme o fanoušky," řekl o současné situaci Mark "Aussie Grit" Webber.
Mark by situaci řešil strháváním bodů: "Body do Poháru konstruktérů? Ty jsou mi jedno. Najděte řešení, které neublíží pilotovi. Za posledních několik let tu byla celá řada směšných penalizací, za které piloti vůbec nemohli, ale měly obrovský dopad na to, jak byl víkend vlastně atraktivní," dodal Australan.
Tento problém se v současné době týká primárně McLarenu. Stáj již vyčerpala maximální počet povolených (bez penalizace) pohonných jednotek a i v případě, že Honda zlepší během léta svůj motor, budou oba piloti "bití" kvůli penalizacím na startu.
"Je to šílené mrhání a naprostá tragédie, že právě on (Alonso) jezdí na chvostu, a to navíc v absolutně nekonkurenceschopném voze. I tak ale jezdí skvěle a jeho cena nikdy nebyla vyšší. Dokázal věci v Indy 500 a odvádí i skvělou práci za McLaren," zakončil Webber.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.