Bývalý pilot Red Bullu a vítěz série vytrvalostních vozů WEC 2014 si stěžuje na současná pravidla ohledně penalizací na startu za nadměrné používání komponent. Jezdci prý za to nemohou a kazí to zábavu.
"Je moc pravidel. Já bych nechtěl penalizace pro piloty - hlavně ty, za které ani nemohou. Například, když mechanik špatně namontuje brzdný disk a pilot kvůli tomu musí startovat z posledního místa. Navíc spousta lidí nesleduje kvalifikaci a pak se diví, proč jejich oblíbení piloti začínají závod ze zadních pozic. Kvůli tomu přicházíme o fanoušky," řekl o současné situaci Mark "Aussie Grit" Webber.
Mark by situaci řešil strháváním bodů: "Body do Poháru konstruktérů? Ty jsou mi jedno. Najděte řešení, které neublíží pilotovi. Za posledních několik let tu byla celá řada směšných penalizací, za které piloti vůbec nemohli, ale měly obrovský dopad na to, jak byl víkend vlastně atraktivní," dodal Australan.
Tento problém se v současné době týká primárně McLarenu. Stáj již vyčerpala maximální počet povolených (bez penalizace) pohonných jednotek a i v případě, že Honda zlepší během léta svůj motor, budou oba piloti "bití" kvůli penalizacím na startu.
"Je to šílené mrhání a naprostá tragédie, že právě on (Alonso) jezdí na chvostu, a to navíc v absolutně nekonkurenceschopném voze. I tak ale jezdí skvěle a jeho cena nikdy nebyla vyšší. Dokázal věci v Indy 500 a odvádí i skvělou práci za McLaren," zakončil Webber.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.