Bývalý pilot Red Bullu a vítěz série vytrvalostních vozů WEC 2014 si stěžuje na současná pravidla ohledně penalizací na startu za nadměrné používání komponent. Jezdci prý za to nemohou a kazí to zábavu.
"Je moc pravidel. Já bych nechtěl penalizace pro piloty - hlavně ty, za které ani nemohou. Například, když mechanik špatně namontuje brzdný disk a pilot kvůli tomu musí startovat z posledního místa. Navíc spousta lidí nesleduje kvalifikaci a pak se diví, proč jejich oblíbení piloti začínají závod ze zadních pozic. Kvůli tomu přicházíme o fanoušky," řekl o současné situaci Mark "Aussie Grit" Webber.
Mark by situaci řešil strháváním bodů: "Body do Poháru konstruktérů? Ty jsou mi jedno. Najděte řešení, které neublíží pilotovi. Za posledních několik let tu byla celá řada směšných penalizací, za které piloti vůbec nemohli, ale měly obrovský dopad na to, jak byl víkend vlastně atraktivní," dodal Australan.
Tento problém se v současné době týká primárně McLarenu. Stáj již vyčerpala maximální počet povolených (bez penalizace) pohonných jednotek a i v případě, že Honda zlepší během léta svůj motor, budou oba piloti "bití" kvůli penalizacím na startu.
"Je to šílené mrhání a naprostá tragédie, že právě on (Alonso) jezdí na chvostu, a to navíc v absolutně nekonkurenceschopném voze. I tak ale jezdí skvěle a jeho cena nikdy nebyla vyšší. Dokázal věci v Indy 500 a odvádí i skvělou práci za McLaren," zakončil Webber.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.