Bude hrát polský pilot důležitou roli v přestupových machinacích pro další sezónu? Má šanci zajezdit si v některém z top týmů?
Robert Kubica po šesti letech opět okusil monopost Formule 1, když začátkem června testoval s Renaultem ve Valencii. Nyní by měl polský pilot absolvovat minimálně ještě jeden test se stájí francouzské automobilky. Bližší detaily zatím nebyly uveřejněny, ale sám Kubica si myslí, že má dveře do Formule 1 otevřené.
"Kdybyste se mě před testovacím dnem zeptali, jak vidím své šance na návrat do Formule 1, tak bych řekl, že je to reálné tak na 10 % možná 20 %. Čas neúprosně běží, nejen ve sportu, ale i já postupně stárnu. Formule 1 je velmi rychlá a někteří lidé i rychle zapomínají, ne ale všichni. Jsem realista a rád se držím při zemi. Teď bych to viděl na 80% až 90% šanci na návrat," řekl dvaatřicetiletý Polák pro Auto Express.
Dle novinářů z Autosportu by dokonce mohl být Kubica tak horkým zbožím, že by ho Renaultu mohlo vyfouknout Ferrari. V případě, že by Maranello neprodloužilo kontrakt Icemanovi, bude mít italská stáj minimálně jedno volné místo. Autosport staví na vizi, že Alonso se k italské stáji nevrátí a vykoupení např. Maxe Verstappena z rodiny Red Bullu by Italy přišlo na pěkně draho.
Reálně by se tak nabízel Carlos Sainz a spekuluje se i o Sergiu Perézovi, za kterým stojí více než bohatý Carlos Slim. Dle Damiena Smithe z Autosportu by tak nebylo velkým překvapením, kdyby byl rodák z Krakova pozván na okruh Fiorano, kde by mohl ukázat podobné kousky jako ve Valencii. Tam byl prý rychlejší než testovací pilot Renaultu Sergej Sirotkin. Samotné vedení stáje francouzské automobilky pak řeklo, že Robertovo rychlost je odpovídající standardům současné královny motorsportu. Dle BBC dokonce na simulátoru jezdí Kubica časy srovnatelné s Hülkenbergem.
Zda je tento krok reálný, ukáže až čas. S jistotou ale můžeme říct, že nás v následujících měsících budou čekat dosti zajímavé a možná i rozsáhlé přestupové machinace, které do značné míry budou stát na starých pardálech (Massa či Räikkönen) a pak případných odchodech/přestupech mladých pušek (Palmer, Sainz, Wehrlein...).
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.