Bude hrát polský pilot důležitou roli v přestupových machinacích pro další sezónu? Má šanci zajezdit si v některém z top týmů?
Robert Kubica po šesti letech opět okusil monopost Formule 1, když začátkem června testoval s Renaultem ve Valencii. Nyní by měl polský pilot absolvovat minimálně ještě jeden test se stájí francouzské automobilky. Bližší detaily zatím nebyly uveřejněny, ale sám Kubica si myslí, že má dveře do Formule 1 otevřené.
"Kdybyste se mě před testovacím dnem zeptali, jak vidím své šance na návrat do Formule 1, tak bych řekl, že je to reálné tak na 10 % možná 20 %. Čas neúprosně běží, nejen ve sportu, ale i já postupně stárnu. Formule 1 je velmi rychlá a někteří lidé i rychle zapomínají, ne ale všichni. Jsem realista a rád se držím při zemi. Teď bych to viděl na 80% až 90% šanci na návrat," řekl dvaatřicetiletý Polák pro Auto Express.
Dle novinářů z Autosportu by dokonce mohl být Kubica tak horkým zbožím, že by ho Renaultu mohlo vyfouknout Ferrari. V případě, že by Maranello neprodloužilo kontrakt Icemanovi, bude mít italská stáj minimálně jedno volné místo. Autosport staví na vizi, že Alonso se k italské stáji nevrátí a vykoupení např. Maxe Verstappena z rodiny Red Bullu by Italy přišlo na pěkně draho.
Reálně by se tak nabízel Carlos Sainz a spekuluje se i o Sergiu Perézovi, za kterým stojí více než bohatý Carlos Slim. Dle Damiena Smithe z Autosportu by tak nebylo velkým překvapením, kdyby byl rodák z Krakova pozván na okruh Fiorano, kde by mohl ukázat podobné kousky jako ve Valencii. Tam byl prý rychlejší než testovací pilot Renaultu Sergej Sirotkin. Samotné vedení stáje francouzské automobilky pak řeklo, že Robertovo rychlost je odpovídající standardům současné královny motorsportu. Dle BBC dokonce na simulátoru jezdí Kubica časy srovnatelné s Hülkenbergem.
Zda je tento krok reálný, ukáže až čas. S jistotou ale můžeme říct, že nás v následujících měsících budou čekat dosti zajímavé a možná i rozsáhlé přestupové machinace, které do značné míry budou stát na starých pardálech (Massa či Räikkönen) a pak případných odchodech/přestupech mladých pušek (Palmer, Sainz, Wehrlein...).
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.