Bude hrát polský pilot důležitou roli v přestupových machinacích pro další sezónu? Má šanci zajezdit si v některém z top týmů?
Robert Kubica po šesti letech opět okusil monopost Formule 1, když začátkem června testoval s Renaultem ve Valencii. Nyní by měl polský pilot absolvovat minimálně ještě jeden test se stájí francouzské automobilky. Bližší detaily zatím nebyly uveřejněny, ale sám Kubica si myslí, že má dveře do Formule 1 otevřené.
"Kdybyste se mě před testovacím dnem zeptali, jak vidím své šance na návrat do Formule 1, tak bych řekl, že je to reálné tak na 10 % možná 20 %. Čas neúprosně běží, nejen ve sportu, ale i já postupně stárnu. Formule 1 je velmi rychlá a někteří lidé i rychle zapomínají, ne ale všichni. Jsem realista a rád se držím při zemi. Teď bych to viděl na 80% až 90% šanci na návrat," řekl dvaatřicetiletý Polák pro Auto Express.
Dle novinářů z Autosportu by dokonce mohl být Kubica tak horkým zbožím, že by ho Renaultu mohlo vyfouknout Ferrari. V případě, že by Maranello neprodloužilo kontrakt Icemanovi, bude mít italská stáj minimálně jedno volné místo. Autosport staví na vizi, že Alonso se k italské stáji nevrátí a vykoupení např. Maxe Verstappena z rodiny Red Bullu by Italy přišlo na pěkně draho.
Reálně by se tak nabízel Carlos Sainz a spekuluje se i o Sergiu Perézovi, za kterým stojí více než bohatý Carlos Slim. Dle Damiena Smithe z Autosportu by tak nebylo velkým překvapením, kdyby byl rodák z Krakova pozván na okruh Fiorano, kde by mohl ukázat podobné kousky jako ve Valencii. Tam byl prý rychlejší než testovací pilot Renaultu Sergej Sirotkin. Samotné vedení stáje francouzské automobilky pak řeklo, že Robertovo rychlost je odpovídající standardům současné královny motorsportu. Dle BBC dokonce na simulátoru jezdí Kubica časy srovnatelné s Hülkenbergem.
Zda je tento krok reálný, ukáže až čas. S jistotou ale můžeme říct, že nás v následujících měsících budou čekat dosti zajímavé a možná i rozsáhlé přestupové machinace, které do značné míry budou stát na starých pardálech (Massa či Räikkönen) a pak případných odchodech/přestupech mladých pušek (Palmer, Sainz, Wehrlein...).
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.