Kam budou směřovat kroky dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa? Zůstane v McLarenu, nebo se přesune do jiné stáje?
Fernando Alonso jasně řekl, že v příštím roce by chtěl jezdit v týmu s mistrovskými ambicemi. Pokud se podíváme na současné startovní pole, tak o titul bojují dvě stáje a třetí Red Bull na motorech od Renaultu s lehkým odstupem přihlíží.
A právě o Mercedesu a Ferrari je ve pojení s Alonsem řeč. Obě možnosti ale mohou skýtat určité problémy. U Mercedesu by totiž Fernando jezdil po boku Lewise Hamiltona, se kterým před deseti lety sváděl tvrdé bitvy u McLarenu. No a od Ferrari španělský pilot před třemi lety odešel za "lepším", když vsadil na obnovené partnerství McLarenu a Hondy.
"Fernando musí jít do Mercedesu či Ferrari," řekl pro Auto Motor und Sport Ital Briatore, který tohoto pilota takřka před dvěma dekádami objevil. "Renault je pořád pěkný kus od toho, aby byl top týmem," pokračoval Flavio.
Dle Itala šancí není tolik a přidává paralelu s evropským fotbalem: "V Evropě máte deset atraktivních klubů, takový Messi by měl lepší výběr. Ve Formuli 1 můžete vyhrát jen ve třech týmech."
Za Alonsovo reputaci člověka, který dokáže tým pořádně rozložit, prý může i Ron Dennis. "Je to vina Rona Dennise, on zapříčinil problémy v roce 2007. To nebyla chyba Mercedesu," dodal Ital.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.