Kam budou směřovat kroky dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa? Zůstane v McLarenu, nebo se přesune do jiné stáje?
Fernando Alonso jasně řekl, že v příštím roce by chtěl jezdit v týmu s mistrovskými ambicemi. Pokud se podíváme na současné startovní pole, tak o titul bojují dvě stáje a třetí Red Bull na motorech od Renaultu s lehkým odstupem přihlíží.
A právě o Mercedesu a Ferrari je ve pojení s Alonsem řeč. Obě možnosti ale mohou skýtat určité problémy. U Mercedesu by totiž Fernando jezdil po boku Lewise Hamiltona, se kterým před deseti lety sváděl tvrdé bitvy u McLarenu. No a od Ferrari španělský pilot před třemi lety odešel za "lepším", když vsadil na obnovené partnerství McLarenu a Hondy.
"Fernando musí jít do Mercedesu či Ferrari," řekl pro Auto Motor und Sport Ital Briatore, který tohoto pilota takřka před dvěma dekádami objevil. "Renault je pořád pěkný kus od toho, aby byl top týmem," pokračoval Flavio.
Dle Itala šancí není tolik a přidává paralelu s evropským fotbalem: "V Evropě máte deset atraktivních klubů, takový Messi by měl lepší výběr. Ve Formuli 1 můžete vyhrát jen ve třech týmech."
Za Alonsovo reputaci člověka, který dokáže tým pořádně rozložit, prý může i Ron Dennis. "Je to vina Rona Dennise, on zapříčinil problémy v roce 2007. To nebyla chyba Mercedesu," dodal Ital.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.