Kam budou směřovat kroky dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa? Zůstane v McLarenu, nebo se přesune do jiné stáje?
Fernando Alonso jasně řekl, že v příštím roce by chtěl jezdit v týmu s mistrovskými ambicemi. Pokud se podíváme na současné startovní pole, tak o titul bojují dvě stáje a třetí Red Bull na motorech od Renaultu s lehkým odstupem přihlíží.
A právě o Mercedesu a Ferrari je ve pojení s Alonsem řeč. Obě možnosti ale mohou skýtat určité problémy. U Mercedesu by totiž Fernando jezdil po boku Lewise Hamiltona, se kterým před deseti lety sváděl tvrdé bitvy u McLarenu. No a od Ferrari španělský pilot před třemi lety odešel za "lepším", když vsadil na obnovené partnerství McLarenu a Hondy.
"Fernando musí jít do Mercedesu či Ferrari," řekl pro Auto Motor und Sport Ital Briatore, který tohoto pilota takřka před dvěma dekádami objevil. "Renault je pořád pěkný kus od toho, aby byl top týmem," pokračoval Flavio.
Dle Itala šancí není tolik a přidává paralelu s evropským fotbalem: "V Evropě máte deset atraktivních klubů, takový Messi by měl lepší výběr. Ve Formuli 1 můžete vyhrát jen ve třech týmech."
Za Alonsovo reputaci člověka, který dokáže tým pořádně rozložit, prý může i Ron Dennis. "Je to vina Rona Dennise, on zapříčinil problémy v roce 2007. To nebyla chyba Mercedesu," dodal Ital.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.