Rodák z asturijského Ovieda Fernando Alonso se rozpovídal o polském jezdci Robertu Kubicovi a označil ho za "nejlepšího pilota". S jeho návratem to ale nevidí valně.
Robert Kubica měl začátkem června možnost opět nasednout do monopostu Formule 1, když ve Valencii testoval s Renaultem. Tato událost vzbudila velkou mediální pozornost a začali se objevovat spekulace ohledně návratu tohoto polského jezdce, které podnítily informace ohledně velmi slušných výkonů, které prý Kubica podával.
Renault šalamounsky nic nevyvrací, ale vedení řeklo, že Kubica pro Renault není hlavním kandidátem na případnou sedačku po Joylonu Palmerovi.
O Kubicovi se nyní vyjádřil i Fernando Alonso patřící ke stejné generaci pilotů. A nešetřil slovy chvály.
Je opravdu Kubica tak dobrý? "Myslím si to, protože on vyhrál všechny nižší kategorie. Když všichni jezdci měli stejnou motokáru, formuli nebo cestovní vůz, on porážel všechny z té generace, která nyní sbírá vavříny. Proto si myslím, že je nejlepší," řekl pro Crash.net dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso.
"Byl bych rád, kdyby se vrátil zpět do Formule 1 , ale samozřejmě neznám podrobnosti ohledně jeho situace. Jen jsem četl, že byl na testech a že ho Renault ale nezvažuje pro příští rok. Takže asi nejsme blízko tomu, že by se vrátil," pokračoval rodák z Ovieda.
Udržuje Alonso s Kubicou kontakt? "Občas spolu poklábosíme, ale mohli bychom to dělat častěji. Po testech jsem s ním vůbec nebyl v kontaktu, takže ani nevím, jak mu to šlo," dodal Alonso.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.