Rodák z asturijského Ovieda Fernando Alonso se rozpovídal o polském jezdci Robertu Kubicovi a označil ho za "nejlepšího pilota". S jeho návratem to ale nevidí valně.
Robert Kubica měl začátkem června možnost opět nasednout do monopostu Formule 1, když ve Valencii testoval s Renaultem. Tato událost vzbudila velkou mediální pozornost a začali se objevovat spekulace ohledně návratu tohoto polského jezdce, které podnítily informace ohledně velmi slušných výkonů, které prý Kubica podával.
Renault šalamounsky nic nevyvrací, ale vedení řeklo, že Kubica pro Renault není hlavním kandidátem na případnou sedačku po Joylonu Palmerovi.
O Kubicovi se nyní vyjádřil i Fernando Alonso patřící ke stejné generaci pilotů. A nešetřil slovy chvály.
Je opravdu Kubica tak dobrý? "Myslím si to, protože on vyhrál všechny nižší kategorie. Když všichni jezdci měli stejnou motokáru, formuli nebo cestovní vůz, on porážel všechny z té generace, která nyní sbírá vavříny. Proto si myslím, že je nejlepší," řekl pro Crash.net dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso.
"Byl bych rád, kdyby se vrátil zpět do Formule 1 , ale samozřejmě neznám podrobnosti ohledně jeho situace. Jen jsem četl, že byl na testech a že ho Renault ale nezvažuje pro příští rok. Takže asi nejsme blízko tomu, že by se vrátil," pokračoval rodák z Ovieda.
Udržuje Alonso s Kubicou kontakt? "Občas spolu poklábosíme, ale mohli bychom to dělat častěji. Po testech jsem s ním vůbec nebyl v kontaktu, takže ani nevím, jak mu to šlo," dodal Alonso.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.