Rodák z asturijského Ovieda Fernando Alonso se rozpovídal o polském jezdci Robertu Kubicovi a označil ho za "nejlepšího pilota". S jeho návratem to ale nevidí valně.
Robert Kubica měl začátkem června možnost opět nasednout do monopostu Formule 1, když ve Valencii testoval s Renaultem. Tato událost vzbudila velkou mediální pozornost a začali se objevovat spekulace ohledně návratu tohoto polského jezdce, které podnítily informace ohledně velmi slušných výkonů, které prý Kubica podával.
Renault šalamounsky nic nevyvrací, ale vedení řeklo, že Kubica pro Renault není hlavním kandidátem na případnou sedačku po Joylonu Palmerovi.
O Kubicovi se nyní vyjádřil i Fernando Alonso patřící ke stejné generaci pilotů. A nešetřil slovy chvály.
Je opravdu Kubica tak dobrý? "Myslím si to, protože on vyhrál všechny nižší kategorie. Když všichni jezdci měli stejnou motokáru, formuli nebo cestovní vůz, on porážel všechny z té generace, která nyní sbírá vavříny. Proto si myslím, že je nejlepší," řekl pro Crash.net dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso.
"Byl bych rád, kdyby se vrátil zpět do Formule 1 , ale samozřejmě neznám podrobnosti ohledně jeho situace. Jen jsem četl, že byl na testech a že ho Renault ale nezvažuje pro příští rok. Takže asi nejsme blízko tomu, že by se vrátil," pokračoval rodák z Ovieda.
Udržuje Alonso s Kubicou kontakt? "Občas spolu poklábosíme, ale mohli bychom to dělat častěji. Po testech jsem s ním vůbec nebyl v kontaktu, takže ani nevím, jak mu to šlo," dodal Alonso.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.