Jak vidí svou situaci nejmladší vítěz velké ceny Max Verstappen před závodem v Rakousku, který bude zároveň domácí GP pro jeho stáj?
"Loni jsem tu zajel velmi slušně a skončil jsem druhý. Letos se budeme muset ujistit, že auto bude dobře pracovat v zatáčkách, abychom mohli jet na špici startovního pole. Na rovinkách pak budeme muset odevzdat maximum. Vždycky to bude kompromis," řekl před VC Rakouska Holanďan.
Letos oba piloti Red Bullu sáhli po devíti sadách ultra-měkkých pneumatik a po dvou zvolili i měkkou a super-měkkou směs. O něco agresivnější volbu učinil McLaren a Force India - oba týmy mají k dispozici deset sad ultra-měkkých gum.
"Loni to tu byla ohledně chování pneumatik velká neznámá. Jel jsem hodně na pocit a snažil jsem se držet životnost. To mi umožnilo dojet závod jen s jednou zastávkou, byl to risk, ale vyplatil se," vyzdvihl zrádnost a zároveň i důležitost pneumatik syn expilota Jose Versteppena.
Pro rakouskou stáj to bude navíc domácí velká cena a dá se očekávat, že i spousta fanoušků z Holandska si vyrazí na výlet, aby svého oblíbence podpořili.
"Fanoušci jsou na Red Bull Ringu vždycky skvělí. A vždycky se tu objeví spousta Holanďanů, což je pro mě srdcovou záležitostí. Je tu spousta karavanů a oranžové barvy. Já jsem si jízdu v karavanu vyzkoušel letos také a byla to docela sranda, když jsem ho vozil za Aston Martinem a driftoval," dodal Verstappen.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.