Situace mezi Jordanem a Wolffem se lehce vyostřuje. Šéf Mercedesu nechce, aby někdo takto spekuloval o 1500 zaměstnancích v továrně. Jordan si ale chce říkat, co chce, pokud k tomu tedy bude mít důvod.
Již v Monaku Eddie Jordan vyjádřil své pochybnosti ohledně setrvání tovární stáje Mercedesu v královně motorsportu. Minulý týden v Baku dokonce spekuloval o tom, že nový subjekt se jménem China F1 Racing Team stáj sídlící v Brackley odkoupí. Může se to zdát jako velké scifi, ale jak historie ukázala, Jordan se již několikrát ve svých predikcích trefil (Schumacherův návrat či Hamiltonův přestup do Mercedesu).
Tyto neověřené spekulace se ale nelíbí současnému šéfovi stáje Stříbrných šípů. Je to prý až moc vážné téma, o kterém by se nemělo jen tak spekulovat. "Řekl jsem mu, že jsem na žertíky připraven, ale v okamžiku kdy se dělají vtipy o 1500 lidech a jejich budoucnosti, tak se přestávám smát," okomentoval situaci Wolff.
"V rozhovoru s ním jsem řekl, že je to až moc vážné téma. My F1 neopouštíme, žádný z našich sponzorů také F1 neopouští. Jsme naprosto spokojeni. Měl by přestat jen tak vypouštět ty své spekulace, řekl bych falešné historky, jen tak do světa," dodal Wolff.
K celé situaci se vyjádřil i sám Jordan: "Nikdy jsem neřekl, že se stoprocentně stáhnou. Jen jsem řekl, že Mercedes je tady z technologických a marketingových důvodů. A tohle prostředí není zrovna láskyplné. Odejdou, až se jim to bude hodit."
"Nemyslím si, že jsem řekl, jaký čas by pro ně byl ten nejvhodnější. Řekl jsem, že v roce 2018 jim končí kontrakt s UBS s firmou Petronas. Nechápu, proč je naštvaný, ale je mi to vlastně jedno. To je život. Jednou se uvidí. Když říkám, že jsem o tom přesvědčený, tak je třeba podívat se i na druhou stranu mince. On mluví o 1500 lidech. Já tu mluvím o tisících akcionářích Daimleru," pokračoval Jordan.
"Bude o tom rozhodovat představenstvo. Já byl na mnoha zasedáních a tihle lidé nakonec rozhodují. Dle mého názoru se rozhodnou na základě toho, co je nejvýhodnější pro jejich společnost. Pokud zjistí, že návratnost již není taková, tak odejdou. Odkud si myslíte, že Mercedes přišel? A kam zmizela Toyota? Jedno je jisté, nechají si svou divizi pro výrobu motorů," dodal Jordan.
Zakladatel týmu Jordan Grand Prix navíc podotkl, že jako novinář má právo mluvit o tom, co ví: "Mou prací je reportovat to, co vím, a tak to dělám. Nikdo mi nebude říkat, abych sklapl. Pokud by se jednalo o nějaké bludy či něco, na čem by nebyl kus pravdy, tak poté by se měli ozvat. Nemám problém s nikým a jsem ochoten jít do zázemí jakékoliv stáje. Pokud někdo nechce, abych k nim chodil, tak ať si řeknou," zakončil expert stanice Channel 4.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.