Situace mezi Jordanem a Wolffem se lehce vyostřuje. Šéf Mercedesu nechce, aby někdo takto spekuloval o 1500 zaměstnancích v továrně. Jordan si ale chce říkat, co chce, pokud k tomu tedy bude mít důvod.
Již v Monaku Eddie Jordan vyjádřil své pochybnosti ohledně setrvání tovární stáje Mercedesu v královně motorsportu. Minulý týden v Baku dokonce spekuloval o tom, že nový subjekt se jménem China F1 Racing Team stáj sídlící v Brackley odkoupí. Může se to zdát jako velké scifi, ale jak historie ukázala, Jordan se již několikrát ve svých predikcích trefil (Schumacherův návrat či Hamiltonův přestup do Mercedesu).
Tyto neověřené spekulace se ale nelíbí současnému šéfovi stáje Stříbrných šípů. Je to prý až moc vážné téma, o kterém by se nemělo jen tak spekulovat. "Řekl jsem mu, že jsem na žertíky připraven, ale v okamžiku kdy se dělají vtipy o 1500 lidech a jejich budoucnosti, tak se přestávám smát," okomentoval situaci Wolff.
"V rozhovoru s ním jsem řekl, že je to až moc vážné téma. My F1 neopouštíme, žádný z našich sponzorů také F1 neopouští. Jsme naprosto spokojeni. Měl by přestat jen tak vypouštět ty své spekulace, řekl bych falešné historky, jen tak do světa," dodal Wolff.
K celé situaci se vyjádřil i sám Jordan: "Nikdy jsem neřekl, že se stoprocentně stáhnou. Jen jsem řekl, že Mercedes je tady z technologických a marketingových důvodů. A tohle prostředí není zrovna láskyplné. Odejdou, až se jim to bude hodit."
"Nemyslím si, že jsem řekl, jaký čas by pro ně byl ten nejvhodnější. Řekl jsem, že v roce 2018 jim končí kontrakt s UBS s firmou Petronas. Nechápu, proč je naštvaný, ale je mi to vlastně jedno. To je život. Jednou se uvidí. Když říkám, že jsem o tom přesvědčený, tak je třeba podívat se i na druhou stranu mince. On mluví o 1500 lidech. Já tu mluvím o tisících akcionářích Daimleru," pokračoval Jordan.
"Bude o tom rozhodovat představenstvo. Já byl na mnoha zasedáních a tihle lidé nakonec rozhodují. Dle mého názoru se rozhodnou na základě toho, co je nejvýhodnější pro jejich společnost. Pokud zjistí, že návratnost již není taková, tak odejdou. Odkud si myslíte, že Mercedes přišel? A kam zmizela Toyota? Jedno je jisté, nechají si svou divizi pro výrobu motorů," dodal Jordan.
Zakladatel týmu Jordan Grand Prix navíc podotkl, že jako novinář má právo mluvit o tom, co ví: "Mou prací je reportovat to, co vím, a tak to dělám. Nikdo mi nebude říkat, abych sklapl. Pokud by se jednalo o nějaké bludy či něco, na čem by nebyl kus pravdy, tak poté by se měli ozvat. Nemám problém s nikým a jsem ochoten jít do zázemí jakékoliv stáje. Pokud někdo nechce, abych k nim chodil, tak ať si řeknou," zakončil expert stanice Channel 4.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.