Situace mezi Jordanem a Wolffem se lehce vyostřuje. Šéf Mercedesu nechce, aby někdo takto spekuloval o 1500 zaměstnancích v továrně. Jordan si ale chce říkat, co chce, pokud k tomu tedy bude mít důvod.
Již v Monaku Eddie Jordan vyjádřil své pochybnosti ohledně setrvání tovární stáje Mercedesu v královně motorsportu. Minulý týden v Baku dokonce spekuloval o tom, že nový subjekt se jménem China F1 Racing Team stáj sídlící v Brackley odkoupí. Může se to zdát jako velké scifi, ale jak historie ukázala, Jordan se již několikrát ve svých predikcích trefil (Schumacherův návrat či Hamiltonův přestup do Mercedesu).
Tyto neověřené spekulace se ale nelíbí současnému šéfovi stáje Stříbrných šípů. Je to prý až moc vážné téma, o kterém by se nemělo jen tak spekulovat. "Řekl jsem mu, že jsem na žertíky připraven, ale v okamžiku kdy se dělají vtipy o 1500 lidech a jejich budoucnosti, tak se přestávám smát," okomentoval situaci Wolff.
"V rozhovoru s ním jsem řekl, že je to až moc vážné téma. My F1 neopouštíme, žádný z našich sponzorů také F1 neopouští. Jsme naprosto spokojeni. Měl by přestat jen tak vypouštět ty své spekulace, řekl bych falešné historky, jen tak do světa," dodal Wolff.
K celé situaci se vyjádřil i sám Jordan: "Nikdy jsem neřekl, že se stoprocentně stáhnou. Jen jsem řekl, že Mercedes je tady z technologických a marketingových důvodů. A tohle prostředí není zrovna láskyplné. Odejdou, až se jim to bude hodit."
"Nemyslím si, že jsem řekl, jaký čas by pro ně byl ten nejvhodnější. Řekl jsem, že v roce 2018 jim končí kontrakt s UBS s firmou Petronas. Nechápu, proč je naštvaný, ale je mi to vlastně jedno. To je život. Jednou se uvidí. Když říkám, že jsem o tom přesvědčený, tak je třeba podívat se i na druhou stranu mince. On mluví o 1500 lidech. Já tu mluvím o tisících akcionářích Daimleru," pokračoval Jordan.
"Bude o tom rozhodovat představenstvo. Já byl na mnoha zasedáních a tihle lidé nakonec rozhodují. Dle mého názoru se rozhodnou na základě toho, co je nejvýhodnější pro jejich společnost. Pokud zjistí, že návratnost již není taková, tak odejdou. Odkud si myslíte, že Mercedes přišel? A kam zmizela Toyota? Jedno je jisté, nechají si svou divizi pro výrobu motorů," dodal Jordan.
Zakladatel týmu Jordan Grand Prix navíc podotkl, že jako novinář má právo mluvit o tom, co ví: "Mou prací je reportovat to, co vím, a tak to dělám. Nikdo mi nebude říkat, abych sklapl. Pokud by se jednalo o nějaké bludy či něco, na čem by nebyl kus pravdy, tak poté by se měli ozvat. Nemám problém s nikým a jsem ochoten jít do zázemí jakékoliv stáje. Pokud někdo nechce, abych k nim chodil, tak ať si řeknou," zakončil expert stanice Channel 4.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.