Max Versteppen byl nucen při Velké ceně Azerbajdžánu odstoupit, a přišel tak o možnost bojovat o vítězství v jedné z nejdramatičtějších Grand Prix posledních let. Na nejvyšším stupínku nakonec stanul Maxův kolega Daniel Ricciardo.
Loni zažil devatenáctiletý Holanďan skvělou sezónu. Před závodem v Barceloně si polepšil, když nahradil Kvjata v hlavní stáji nápojového gigantu a hned při své premiéře dokázal získat první vítězství, a stal se tak nejmladším vítězem GP historie.
Letos ale zažívá Max Verstappen u Red Bullu zlý sen. Již po čtvrté v tomto roce byl nucen odstoupit. Po VC Azerbajdžánu dokonce frustrovaný Max odmítl komunikovat s médii, a vysloužil si tak peněžní pokutu ve výši 25 000 eur, tedy nějakých 675 000 korun.
A přestože je Max svázán s Red Bullem i na další léta, tak se v médiích objevují divoké spekulace ohledně případného přestupu Maxe Verstappena k Ferrari.
Maxův otec Jos Verstappen dokonce včera tvrdě zareagoval na post citující šéfa stáje Hornera (Maxova frustrace "není chybou týmu ani jejich úsilím, které vynakládají"). Otec Maxe tvrdě odvětil: "Ale h*vno." ("Bullsh*t").
Bulshitt
— Jos Verstappen (@MaVic009) 29. června 2017
Dělat z těchto provokací a internetových eskapád nějaké vážnější závěry nemá moc smysl. Na druhou stranu je očividné, že vztah mezi rodinou Verstappenů a Red Bullem není úplně zdravý a směr, jakým se bude nadále vyvíjet, bude určen primárně spolehlivostí Maxova RB13 a motoru Renault.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.